קרבות, חיסולים ועשרות עצורים במבצע בבית חולים שיפא

קובי פינקלר No Comments on קרבות, חיסולים ועשרות עצורים במבצע בבית חולים שיפא

צה״ל הודיע הלילה: כוחות צה"ל פועלים כעת במבצע ממוקד בבית החולים שיפאא', בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס במרחב אשר משתמשים בבית החולים לנהל ולייצא פעולות טרור

צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הלחימה ברצועה: כוחות צה"ל החלו הלילה (בין ראשון לשני) במבצע ממוקד בבית החולים שיפאא', בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס במרחב אשר משתמשים בבית החולים לנהל ולייצא פעולות טרור.

במסגרת הפעילות, במהלך הכיתור נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר כוחותינו שהשיבו באש ופגעו במחבלים. כוחותינו ממשיכים לפעול במרחב בית החולים.

עד כה (7:49 בבוקר) נעצרו 80 פלסטינאים ובתוכם גם מחבלים. בצה"ל אומרים שבתוך מרחב בית החולים היחידות המיוחדות השיגו שליטה בכל המתחמים וכעת פועלים הכוחות כדי לבדל בין המחבלים לבין החולים. שב"כ ויחידה 504 מנהלים חקירות במקום והפעילות, אומרים בצה"ל, רק בתחילתה. בפעילות יש מספר מחבלים הרוגים וכאמור כאלו שנעצרו. בפעילות יש פצוע קל שפונה לבית חולים.

הכוחות הפועלים במרחב, הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. גם במהלך המבצע, צה"ל מבטיח את המשך פעילות בית החולים, והביא דוברי ערבית לשטח, כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים בבית החולים. רופאי צה"ל ערוכים לסייע לנזקקים לכך. החולים והצוותים הרפואיים אינם חייבים להתפנות מבית החולים, אך יש מעבר ליציאת אזרחים מהמרחב.

כמו כן, מצה"ל נמסר כי בהמשך המבצע ולאחר שלא תשקף סכנה לכוחות צה"ל, צה"ל ימשיך את המאמץ ההומניטרי ויספק מזון, מים ואספקה נוספת לחולים ולאזרחים במתחם.

"צה״ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי וכנגד ארגון הטרור חמאס, הפועל מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות בדפוס פעולה שיטתי וציני, ללא הבחנה בין האוכלוסייה האזרחית לבין מחבלי הארגון", מסרו בצבא.

דובר צה"ל פרסם הקלטה משיחתו של ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה עם מנכ״ל משרד הבריאות ברצועה: ״אנחנו רואים שארגון הטרור חמאס ממשיך את הפעילות הצבאית שלו בתוך בתי החולים. אנחנו מוכנים לספק כל סיוע המוניטרי שיידרש. הבקשה שלנו היא פשוטה, הפסקה מיידית של כל פעילות הטרור בבתי החולים".

ראש מנהלת תיאום והקישור לעזה שוחח בימים האחרונים עם מנכ"ל משרד הבריאות ברצועת עזה על פעילות ארגוני הטרור בבתי החולים ועל הצורך בסיכולה, תוך תיאום מלא עם הנהלת בתי החולים.



0 תגובות