דיון: תופעת הנשקים – ביטחון או פצצה מתקתקת?

שטח משפטי No Comments on דיון: תופעת הנשקים – ביטחון או פצצה מתקתקת?

עורכי הדין ישראל גרוסמן וישראל ילון, דנו עם עו"ד נתנאל לאופר בתכנית שטח משפטי, על מדיניות השר בן גביר להקלות בחלוקת נשק לאזרחים בישראל, בפרט מאז מתקפת הטרור. "סיכון גדול מאוד" או "גם היעדר נשק והמשמעויות שלו נכתבים בדם" | ומה שונה בישראל מארה"ב, למרות ההקלות?

אקדח | אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עורכי הדין ישראל גרוסמן וישראל ילון, שוחחו עם עו"ד נתנאל לאופר בתכנית שטח משפטי, על תופעת חלוקת הנשקים לאזרחים בישראל.

גרוסמן: "כשאנחנו מחלקים נשק לאזרחים אנחנו יוצרים בעיה. מניסיוני הדברים נכתבים בדם. נשקים ברחובות זה סיכון גדול מאוד, למרות שזה נותן לנו ביטחון מסוים. כשאני רואה אדם נושא נשק אני חושש ממנו. אני לא יודע מה הרקע שלו ואיך הוא השיג את זה. מספיק שיש לו בעיה נפשית קלה שמתפתחת".

הוא הדגיש: "הפכנו למדינה מסוכנת בפוטנציה. יש המון נושאי נשק שאתה לא יודע מה הכשירות שלהם. המדינה מתפרקת מחובתה המוסרית להגן על האזרחים".

מנגד, טען עו"ד ישראל ילון: "גם היעדר נשק והמשמעויות שלו נכתבים בדם וראינו את זה בפיגועים האחרונים. העובדה שנמנעים מעשי טבח זה משהו שאנחנו רואים שנים על גבי שנים".

"מצד שני", ציין ילון: "החשש הוא לשימוש עוין או אנשים בלתי כשירים. בארה"ב אנחנו רואים את זה אחת לשנה-שנתיים, אלא ששם מדובר בנשקים ארוכים. היכולת לבצע טבח באקדח בודד היא נמוכה".



0 תגובות