לקראת התנגשות חוזרת? בג"ץ דן בגיוס בני הישיבות

אתר קול חי No Comments on לקראת התנגשות חוזרת? בג"ץ דן בגיוס בני הישיבות

בית המשפט העליון קיים דיון בעתירות בנושא גיוס תלמידי הישיבות. נציג היועמ"שית: "רשויות הגיוס לא יכולות לגייס 60 אלף ביום אחד". השופט ‏פוגלמן: "לא ביום אחד, העותרים אומרים תתחילו מ-1000 בשנה"

בניין בית המשפט העליון. צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט העליון דן הבוקר (שני) בעתירות לגיוס תלמידי הישיבות. השופטים ביקשו למקד את הדיון בשאלת סמכות הממשלה לפטור ציבור שלם מגיוס לאור בג"ץ רובינשטיין.

בשנת 1998 בפסק הדין בבג"ץ רובינשטיין קבע בית המשפט כי לא ניתן לפטור ציבור שלם מגיוס בהחלטת ממשלה, ויש לעשות זאת רק באמצעות חקיקה ראשית בכנסת.

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אמר כי "כבר 25 שנים שנושא הגיוס מתגלגל בין הכנסת לבתי המשפט ללא הכרעה. בית המשפט הפך לבעיה במקום לפתרון. הוא נותן לממשלה הארכה פעם אחר פעם, במקום להכריע בנושא השוויון הנטל אחת ולתמיד".

השופט פוגלמן הדגיש בדיון כי "כל סטודנט שנה א׳ למשפטים יודע שפטור יש להסדיר בחקיקה".

נציג היועמ"שית השיב לשופטים שתהו על סמכות הממשלה לקבל החלטה על אי גיוסם של אוכלוסיה מסויימת ללא חקיקה: "החלטת הממשלה היא הנחייה לרשויות המדינה כיצד לנהוג בהיעדר חוק, מדובר על החלטה, על מדיניות". השופט פוגלמן: "האם זאת לא החלטה לדחיית גיוס? אותה גברת בשינוי אדרת".

נציג היועמ"שית: "רשויות הגיוס לא יכולות לגייס 60 אלף ביום אחד". ‏פוגלמן: "לא ביום אחד, העותרים אומרים תתחילו מ-1000 בשנה".



0 תגובות