היום ה-128: צה"ל נערך לפעולה הקרקעית ברפיח

קובי פינקלר No Comments on היום ה-128: צה"ל נערך לפעולה הקרקעית ברפיח

בצה"ל נערכים לפעולה הקרקעית בעיר הדרומית רפיח. על פי הערכות בצבא, ברפיח נמצאים חלק מהחטופים ובכירים נוספים של חמאס. בין היתר יצטרך צה"ל להתמודד עם למעלה ממיליון ערבים שנמלטו מצפון הרצועה

צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום ה-128 למלחמה, בצה"ל נערכים לפעולה הקרקעית בעיר הדרומית רפיח. על פי הערכות בצבא, ברפיח נמצאים חלק מהחטופים ובכירים נוספים של חמאס. בין היתר יצטרך צה"ל להתמודד עם למעלה ממיליון ערבים שנמלטו מצפון הרצועה.

ממשל ביידן מביע התנגדות למהלך צבאי ברפיח במהלך חודש הראמדן שיחל בעוד כחודש. רשת CNN דיווחה בסוף השבוע מפי גורם ישראלי כי ראש הממשלה נתניהו הנחה בישיבת הקבינט לסיים את הפעולה ברפיח לפי תחילת הרמדן.

גם במצרים חוששים מאוד מפעולה ישראלית סמוך לגבול ומתרחיש האימים מבחינתם – כשמיליוני ערבים ברצועת עזה ינסו לפרוץ את הגבול לסיני.

אתמול דווח כי עשרות טנקים מצריים עושים דרכם לאזור הגבול בנוסף לבטונדות וגדרות תיל שאמורים למנוע בריחה של המוני עזתים לכיוון מצרים.

בריטניה והולנד הביעו גם הן דאגה מפעולה צבאית ברפיח. שר החוץ הבריטי קמרון אמר כי למעלה ממחצית מאוכלוסיית הרצועה נמצאת ברפיח וכי העדיפות חייבת להיות הפסקה מיידית בלחימה. דברים דומים השמיע גם שר החוץ ההולנדי.

על רקע החשש הבין-לאומי מהרחבת המלחמה לרפיח, רה"מ נתניהו אמר אמש בריאיון ל-ABC: "אנו עומדים להגיע אל גדודי חמאס האחרונים, ומגבשים תוכנית להרחקת אזרחים מהמקום בהסכמה עם האמריקנים. אלו שאומרים שאסור לנו בשום פנים ואופן להיכנס לרפיח – בעצם אומרים לנו להפסיד במלחמה".

video
play-sharp-fill

ועוד לפני הפעולה ברפיח – הפעילות הצבאית בחאן יונס נמשכת, אתמול סיירו הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ יחד עם מפקד פיקוד הדרום בעומק העיר וקיימו הערכת מצב. הרמטכ"ל אמר כי על אף ההצלחה בלחימה בעיר – אנחנו עדיין רחוקים מלסיים אותה.

בתוך כך, בצפון הארץ, חיל האוויר ירט הלילה מטרה חשודה סמוך לקיבוץ קדרים שבגליל העליון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן קורא לנציב הכללי של אונר"א להתפטר מתפקידו, זאת לאחר שצה"ל חשף מנהרת טרור של חמאס מתחת למטה אונר"א בעזה. "זה לא שלא ידעת. לא רצית לדעת", אמר ארדן, "חשפנו מנהרות טרור מתחת לבתי ספר של אונר"א אתה בחרת לטמון את ראשך באדמה ולא לראות. קח אחריות ותתפטר היום".



0 תגובות