לפני כולם, בשטח אויב: כך יצביעו החיילים בבחירות

מוטי הלפרין No Comments on לפני כולם, בשטח אויב: כך יצביעו החיילים בבחירות

מלחמת "חרבות ברזל" הביאה את המדינה למצב מאתגר לקראת הבחירות המקומיות: כיצד יצביעו עשרות אלפי החיילים ששוהים בשטח האויב, בעומק רצועת עזה? • כל הפתרונות שאושרו בכנסת

לוחמים בעזה, אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו בעוד שלושה שבועות, אבל כמה עשרות אלפי אזרחים ישראלים הולכים להצביע דווקא בעוד שבועיים. מדובר בחיילי צה"ל שמוצבים בימים אלו בשטח רצועת עזה, וביום הבחירות לא יוכלו להצביע בקלפיות בישראל.

בעקבות כך, הכנסת תאשר שהחיילים יצביעו בקלפיות מיוחדות שיוצבו בשטחי רצועת עזה, שטחים שמוחזקים על ידי צה"ל. ההצבעה תיארך באמצעות מעטפות כפולות במשך שבוע שלם לפני יום הבחירות עצמו. החיילים, שלא מורשים לשאת תעודות מזהות בשטח אויב, ישאו עליהם טלפונים סלולריים ודרכם יציגו תמונה של תעודת הזהות ששייכת להם.

עוד תאשר הכנסת, כי שר הפנים משה ארבל יוכל לאשר לחיילים במקרים ספציפיים להזדהות בקלפיות המיוחדות בעזה על ידי דסקית הצוואר שברשותם, או על ידי חייל אחר שמכיר אותם אישית כאשר במקרה כזה פרטי החייל המעיד יירשמו בפרוטוקול לצד פרטי החייל המצביע. עם זאת, כאמור, מדובר יהיה במקרים ספציפיים בלבד.

בנוסף, צה"ל החליט כי בימים הקרובים ישוחררו משירות מילואים כלל המועמדים שמתמודדים ברשימות לבחירות המקומיות. עם זאת, צה"ל ישאיר בשירות מילואים מועמדים ברשימות ביישובים קטנים, שבהם יש הסכמה מראש על חברי המועצה ואין למעשה צורך בבחירות אמיתיות.



0 תגובות