השרה לשעבר חושפת: "נתניהו מנע את קריסת אונר"א"

המהדורה המרכזית No Comments on השרה לשעבר חושפת: "נתניהו מנע את קריסת אונר"א"

שרת המשפטים והפנים לשעבר איילת שקד בראיון נרחב הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת עו"ד אבי בלום | על ארה"ב: "תומכים בנו מאוד, אנחנו צריכים להבין גם את הצרכים שלהם". על היום שאחרי: "צה"ל חייב לשלוט ברצועת עזה ביטחונית". על הסיוע: "שצה"ל יחלק בעצמו את הסיוע לאזרחים". וגם, נערכת לבחירות? "הציבור יצטרך לבחור בין מי שעושה לבין מי שמדבר"

צילום: דוברות ראה"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת המשפטים והפנים לשעבר איילת שקד, התראיינה הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת עו"ד אבי בלום והתייחסה למצב המלחמה: "מעולם לא היה מצב בישראל שפינו חבלי ארץ שלמים מהתושבים שלהם. צריח להגיע למצב שהחיזבאללה לא יושב על הגבול. אני מקווה שבקבינט יקבלו את ההחלטה הנכונה. כרגע אנחנו לא מכריעים את החמאס. הודפים אותו ופוגעים בו אבל אין הכרעה".

"אנחנו צריכים ללכת עם האמריקאים ולא נגדם, הממשל האמריקאי נתן לנו תמיכה מדהימה בימים הכי קשים. שלחו תחמושת וסיוע והטילו ווטו על החלטות נגדנו. אנחנו צריכים להבין גם את הצרכים שלהם. אבל המשימה האמריקאית של נתניהו וחברי הקבינט זה לשכנע את האמריקאים שהסיוע ההומניטרי מחזק את החמאס ומאריך את המלחמה. יש כרגע הזדמנות היסטורית לפרק את אונר"א. זה ארגון טרור שמנציח את בעיית הפליטים הפלסטיניים, וממשלת ה'ימין על מלא' מפספסת את ההזדמנות ההיסטורית"

שקד חושפת: "כשהנשיא טראמפ החליט על הפסקת התקציב לאונר"א – נתניהו היה זה שפנה למדינות באירופה וביקש מהם לתמוך באונר"א שלא יתמוטט".

על היום שאחרי: "צה"ל חייב לשלוט ברצועת עזה ביטחונית. רצועת ביטחון לאורך כל הגבול שתשמור על יישובי העוטף. לשליטה אזרחית צריך להביא כח מתון אחר למרות שזה יהיה מאוד קשה"

נערכת לבחירות? "תפיסת העולם שלי לא השתנתה מהיום בו נכנסתי לפוליטיקה. הייתי אשת ימין ואני עדיין. הציבור יצטרך לבחור בין מי שעושה לבין מי שמדבר"

על המגעים לעסקה: "העסקה הקודמת הייתה סבירה. וסינוואר הסכים לזה כי הוא היה זקוק נואשות לסיוע. עכשיו אנחנו נותנים לו את זה בחינם. לא צריך להפסיק את המגעים לעסקה, אבל צריך לצמצם את הסיוע לחמאס, ואם צריך – שצה"ל יחלק בעצמו את הסיוע לאזרחים".

ולסיום, על פסיקות בג"צ שעוררו סערה: "היום יש רוב שמרני בעליון ואם הפסיקה הייתה ניתנת עכשיו לא היו פוסלים את חוקי היסוד. הקואליציה הייתה צריכה להמתין עם החקיקה".

האזינו



0 תגובות