בצה"ל תרגלו תרחיש של 'חטיפת ערבי' ע"י המתיישבים

חדשות קול חי No Comments on בצה"ל תרגלו תרחיש של 'חטיפת ערבי' ע"י המתיישבים

התרגיל הצבאי שעורר סערה: בצה"ל קיימו היום תרגיל נרחב בו נכלל אירוע 'חטיפת ערבי' בו הוגדרו המתיישבים ביו"ש כאויב. השר סמוטריץ: "מישהו בפיקוד הבכיר של צה"ל הלך לאיבוד לחלוטין". השר בן גביר: "הזייה וטירוף מוחלט. קורא לשר הביטחון יואב גלנט להתערב מיידית בנושא ולחקור את האירוע". בצה"ל מגיבים לאירוע: "טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך"

תרגיל צבאי בצפון • אילוסטרציה צילום: חמד אלמקט, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דיווח: אוגדת איו"ש בהובלתו של האלוף פוקס שנכח בשטח קיימה היום תרגיל נרחב שכלל תרחיש קיצון של חטיפות ומסעות הרג ביהודה ושומרון, אך במקביל תורגל גם אירוע "חטיפת ערבי" בו מתיישבים הוגדרו כאויב. חיילים וקצינים שהתבקשו להשתתף בתרגיל נטשו את המקום בזעם.

השר סמוטריץ: "מישהו בפיקוד הבכיר של צה"ל הלך לאיבוד לחלוטין, ולמרבה הצער לא בפעם הראשונה. להציג את המתיישבים כאויב אופציונלי, כשרבים כל כך מהם מגויסים בחזית ומשלמים מחיר דמים יקר, זה אבדן עשתונות ערכי טוטאלי שמי שאחראי לו אינו יכול להמשיך בתפקידו ולהיות מופקד על שמירת חייהם וביטחונם של המתיישבים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "הדיווח על התרגיל שערך פיקוד מרכז, במסגרתו דימו ״חטיפת ערבי ע״י מתנחלים״, הוא הזייה וטירוף מוחלט. בזמן ש-136 חטופים ישראלים נמצאים בשבי הנאצים מהחמאס, אלוף הפיקוד מורה לקיים תרגיל שבמרכזו התרת דמם של המתיישבים ויצירת דמוניזציה. המתיישבים לא חוטפים ערבים. הם לא נחשדים אפילו בתכנון משהו שקרוב לזה. ההיפך הוא הנכון: ערבים מסתובבים בתוך היישובים ביו״ש בלא כל חשש. קיומו של תרגיל כזה הוא שיתוף פעולה מלא בעלילת הדם על ״אלימות המתנחלים״. אני קורא לשר הביטחון יואב גלנט להתערב מיידית בנושא ולחקור את האירוע. לא נאפשר לעבור על סדר היום על התנהלות חמורה שכזו".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בתגובה לתרחיש של "חטיפת ערבים בידי יהודים" בתרגיל הצהל"י היום: מי שבשעת מלחמה בה המתיישבים מגוייסים עד לקצה בכל החזיתות בונה תרחיש כזה שלא היה מעולם הוא מבולבל ערכית ומבצעית. על הבילבול הזה התרענו במשך שנתיים. לא הקשיבו לנו. אני קורא לצה"ל לקיים תחקיר על התרחיש הפוגעני והלא מבצעי בעליל.

דובר צה"ל מסר בתגובה: במהלך תרגיל רחב באוגדת איו״ש לשיפור מוכנות האוגדה וההגנה במרחב לשמירה על ביטחון התושבים, תורגלו למעלה ממאה תרחישים שונים ובהם תרחישי קיצון. צה״ל לא תירגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בווסטים המדוברים אשר מטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל הינה כחלק משגרת הבטיחות התרגילית. במקרה הנוכחי טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך. לצה״ל קשר הדוק עם ההתיישבות, והוא פועל להגנתם מסביב לשעון ובשיתוף פעולה.



0 תגובות