צה"ל מפקיר את יתומי החללים? "הזניחו אותנו"

הפוך על הפוך No Comments on צה"ל מפקיר את יתומי החללים? "הזניחו אותנו"

מיכל אלוני, שאביה נפל במלחמת 6 הימים ואם ל-3 לוחמים, אומרת ל'קול חי', כי משרד הביטחון מפקיר את יתומי צה"ל: "השר גלנט הגיע לבקר אותנו באוהל המחאה, הנחה לקבוע איתנו פגיעה אבל מאז לא שמענו ממנו. אישי ציבור מצטלמים עם יתומי צה"ל, אבל מה זה שווה אם אתם לא עוזרים להם אחר כך? אין לי מילים לתאר את העלבון" | ח"כ צביקה פוגל: "זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות למען היתומים"

צילום: דובר צהל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מיכל אלוני, שאביה נפל במלחמת 6 הימים ואם ל-3 לוחמים, שוחחה היום (ראשון) עם הרב משה בן לולו בתכנית 'הפוך על הפוך' וטענה כי משרד הביטחון מפקיר את יתומי צה"ל: "אני במשבר אמון עמוק מול המדינה, פטריוטיות מול השפלה וביזיון. מגיל 21 אני כבר לא שייכת למשפחת השכול. זה החוק היבש. אתה מקבל כתף קרה במשרד הביטחון ואתה מופקר לגורלך".

"באוהל המחאה הגיע לבקר השר גלנט, הנחה לקבוע פגיעה אבל מאז לא שמענו ממנו וזה תמוה ביותר", אומרת אלוני. "אני גאה בילדים שלי, אבל יש לי משבר אמון עמוק. אישי ציבור מצטלמים עם יתומי צה"ל, אבל מה זה שווה אם אתם לא עוזרים להם אחר כך?"

עוד הוסיפה: "הנפגעים העיקרים במשפחת השכול זה הילדים ואותם הכי הזניחו. אין לי מילים בכלל לתאר את העלבון. אני מצפה משר הביטחון לתת כתף ולפעול. כתבתי לו. הוא כל פעם אומר שהוא מטפל".

היא מתחה ביקורת גם על השר גנץ: "הוא נלחם על הפנסיות התקציביות לכאלה שחזרו מהקרב אבל לא דאג למי שלא חזרו מהקרב".

 

בהמשך עלה לשידור יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל שהתייחס לנושא: "לקחתי על עצמי להכיר ביתומי צהל גם לאחר גיל 21 שלצערי המדינה לא מכירה בהם. לצערי שר האוצר והביטחון מתנגדים לזה ואני לא מתכוון לוותר. לא יכול להיות שנשלח את טובי בנינו להילחם ולא נכיר ביתומים. היום ועדת השרים תדון בזה, אני מאמין שבן גביר יצליח להעביר את זה לפחות שם. זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות למען היתומים".

בתוך כך, פוגל, תא"ל במיל' התייחס לשתי חזיתות המלחמה וביטא עמדות מפתיעות: "צה"ל עובד נהדר בעזה. אמרנו מהתחלה שזה יקח זמן. לגבי החיזבאללה: איראן מקבלת את ההחלטות בשביל נסראללה. אני ערני למה שקורה בעולם וליחס האמריקני לאיראן ולכן נצטרך להסתפק הפעם בחיסול חלק מיכולות החיזבאללה".



0 תגובות