ירו זיקוקים לעבר בית יהודים בירושלים – וישלמו

בנצי לייזרוביץ No Comments on ירו זיקוקים לעבר בית יהודים בירושלים – וישלמו

לפני שנתיים ירו קטינים ערבים זיקוקים לעבר בית משפחה יהודית בעיר העתיקה בירושלים. היורים נתפסו ונגזרו עליהם חמישה חודשי מאסר. ארגון חוננו הגיש תביעה אזרחית בשמה של המשפחה. בית המשפט אישר הסכם פשרה, לפיו הערבים יפצו את בני המשפחה ב- 24,000 ש"ח

זיקוקים | אילוסטרציה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית משפט השלום בירושלים אישר הסכם פשרה במסגרתו הוסכם כי קטינים ערבים אשר ירו זיקוקים לעבר בית משפחה יהודית בעיר העתיקה בירושלים לפני כשנתיים יפצו את המשפחה בסכום של 24,000 ₪. זאת, במסגרת תביעה אזרחית שהגישה המשפחה באמצעות עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו. התביעה האזרחית הוגשה לאחר שהקטינים הורשעו בהליך פלילי, ע"פ הודאתם, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של מעשה פזיזות ממניע גזעני, וניסיון היזק בזדון ממניע גזעני ונגזרו עליהם חמישה חודשי מאסר בפועל.

בכתב התביעה מתוארת תקיפתה של המשפחה היהודית: "ביום 11.12.21 שהו התובעים כולם במתחם בית רייסן. במועד זה הגיעו הנתבעים למקום, כשהם עוטים על פניהם רעלות וברשותם זיקוקים. הנתבעים טיפסו מתוך הבתים הסמוכים על הגגות, עד שהגיעו לגג הסמוך לבית רייסן. במרחק של כ- 20 מטרים ממנו. כל אחד מהנתבעים החזיק כ- 2 כוורות זיקוקים בהן 25 כנים. כל אחד מהנתבעים הדליק לפחות כוורת זיקוקים אחת, כשהוא מכוון את הזיקוקים לעבר בית רייסן מתוך מניע גזעני. הירי נמשך כ- 2 דקות וחלק מהזיקוקים נפלו בחצר 'בית רייסן' ועל גגו. לאחר תום הירי, הנתבעים ברחו מהמקום. במעשיהם של הנתבעים היה כדי לסכן את חיי התובעים או לגרום לחבלה בגופם. כמו כן, ניסו להזיק לרכושם בזדון, והכל, כאמור, ממניע גזעני".

עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו אשר ייצג את המשפחה היהודית בירך על החלטת בית המשפט ואמר: "לאחר שכבר נתחייבו בעונש מאסר ובפיצויים בהליך הפלילי, בהליך האזרחי חוייבו היורים ליטול אחריות ולשלם בעבור הנזק שגרמו. ירי זיקוקים הוא חמור ומסכן חיים, ולכן חשוב היה לוודא כי היורים נושאים במלוא האחריות. לאור מכלול הנסיבות, אנו סבורים שההסכם ראוי".



0 תגובות