מהיום: ניתן להגיש בקשה למענק נוסף לתושבים המפונים

צבי טסלר No Comments on מהיום: ניתן להגיש בקשה למענק נוסף לתושבים המפונים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רשות המסים פתחה היום את האפשרות להגשת בקשות מקוונות למענק התארגנות לצורך הצטיידות לעונת החורף למפוני העוטף ויישובי הצפון, זאת בהמשך להודעת שר האוצר על תשלום מענק נוסף לתושבים שפונו או התפנו מבתיהם ובהמשך להחלטת הממשלה בעניין. בהתאם להחלטת הממשלה גובה המענק יעמוד על 1,000 ₪ לאדם ועד 5,000 ₪ למשפחה. מדובר במענק נוסף על מענק בסכום זהה ששולם למפונים בעוטף החל מ-15 באוקטובר.

למענק זכאים תושבי העוטף המתגוררים מ-0 עד 7 ק"מ מהרצועה ותושבי יישובי הצפון, העומדים בתנאים הבאים: מקום מגוריהם הקבוע הוא ביישוב שפינויו או ריענונו הוארכו עד ליום 31 בדצמבר 2023; שפונו מבתיהם החל מ- 7.10.2023; עדיין לא שבו למקום מגוריהם הקבוע. תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט ונמשך דקות ספורות, די שאחד מבני הזוג ימלא טופס בקשה מקוון עבור התא המשפחתי. ילדים מעל גיל 18, גם אם מתגוררים עם ההורים, יגישו בקשה נפרדת למענק.

ניתן להגיש בקשות עד לתאריך ה-31 בדצמבר. הבקשות למענק יוגשו באתר רשות המסים ויטופלו תוך 3 ימי עסקים מהגשתן, ולאחר שהרשות תאמת את חשבון הבנק של מגישי הבקשה. כמו כן, ניתן עדיין להגיש בקשות לפעימה הראשונה של המענק עד ל-15 בדצמבר. עד כה, הוגשו כ-30 אלף בקשות לפעימה הראשונה של המענק ושולם סכום כולל של כ-63 מיליון ₪.

יודגש כי מענק זה אינו מהווה פיצוי בשל נזקים המזכים בפיצוי לפי חוק מס רכוש וקרן פיצויים, ובהתאם, לא יקוזז מהסכומים המגיעים לניזוק.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ: "ממשלת ישראל ממשיכה לעמוד לצדם של תושבי הדרום, הצפון וחבל התקומה. בהמשך למענקים שכבר ניתנו ולאפיקים הנוספים באמצעותם משרד האוצר משפה ומפצה את התושבים שפונו מבתיהם, אנחנו מעבירים מענק נוסף של 1000 ש״ח לאדם ועד 5000 ש״ח למשפחה, שיסייע למשפחות להצטייד בתקופה זו. מדינת ישראל נמצאת במלחמה, המפונים בעל כורחם עוברים תקופה מאד לא פשוטה, אנחנו מחויבים לדאוג למעטפת כמה שיותר רחבה, נמשיך לחזק את תושבי העוטף, הדרום והצפון. יחד ננצח".



0 תגובות