עסקת החטופים: עם כניסת השבת ישוחררו 13 חטופים

    חדשות קול חי No Comments on עסקת החטופים: עם כניסת השבת ישוחררו 13 חטופים
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דריכות בישראל לקראת עסקת שחרור החטופים: בשעה 4 אחר הצהרים ישוחררו מהשבי בעזה שלושה עשר חטופים הכוללים נשים וילדים במסגרת הפעימה הראשונה, מתוך כלל הרשימה של החמישים.

    בגבול מעבר רפיח יהיו גורמי ביטחון ישראליים ומצריים, לצד נציגי הצלב האדום שיעבירו את החטופים לידיים ישראליות.

    נציגי צה"ל יזהו פיזית את החטופים על פי הרשימות, ובדיקות רפואיות ראשוניות יתבצעו במעבר הגבול. דקות ספורות אחר כך, תתקיים שיחת הטלפון הראשונה בין החטוף למשפחתו.

    מהגבול ייסעו החטופים לבסיס חצרים שם הם ירוכזו, ומשם יטוסו לחמישה מרכזים רפואיים ברחבי הארץ.

    המשפחות יבואו אל מתחם מבודד בבתי החולים, למפגש ראשון עם יקיריהם. לאחר הטיפול הרפואי והמפגש עם המשפחות, הנשים יעברו תשאול ביטחוני, אך הילדים בשלב זה, לא יעברו תשאול.

    לאחר שיושלם הליך הקליטה של החטופים, תשחרר ישראל שלושים ותשע מחבלות ומחבלים קטינים, מתוך רשימה של מאה וחמישים אסירים, ומשלחת ביטחונית תבוא ממצרים לירושלים לקבל אותם.

    כחלק מהעסקה מסר מקור מצרי, כי 130 אלף ליטרים של דלק, וארבע משאיות גז, יוכנסו מדי יום לרצועת עזה, במהלך הפסקת האש.

    העיתון הקטארי אל-ערבי דיווח, כי לאחר התקשרות עם חמאס סיפקה איראן לממשלת תאילנד מידע ופרטים בנוגע למצבם של עשרים ושלושה עובדים תאילנדים שנלקחו כבני ערובה בידי ארגון הטרור. על פי הדיווח, חמאס אמר כי ישחרר את החטופים התאילנדים ללא תנאי, בהסתמך על תיווך איראני.

    במקביל, חמאס העביר הודעה לאזרחי הרצועה שם נאמר כי התושבים חייבים לשמור על ביטחון מידע בקרב בני משפחה וחברים, ולא למסור מידע לאויב על פעולות ההתנגדות במהלך הפסקת האש. עוד צוין בהודעה, כי תהליך שחרור החטופים הישראלים יתבצע בקבוצות שונות, על פי שרשרת של נהלי אבטחה מורכבים, ויש להימנע מלדבר על העניין.



    0 תגובות