ראש המל"ל: "לא תהיה הפוגה בלי שחרור חטופים רחב"

שלמה ריזל No Comments on ראש המל"ל: "לא תהיה הפוגה בלי שחרור חטופים רחב"

לקראת השבת מסר ראש המל"ל צחי הנגבי הצהרה מיוחדת והתייחס לשלל הדיווחים בנושא המלחמה. הנגבי אמר כי "אנו עומדים על כך שאם תהיה עסקה היא תביא לכך שהרבה משפחות יוכלו להתאחד עם יקיריהן". בצל הטענות לחילוקי דעות בקבינט המלחמה, הנגבי הבהיר: "זו המדיניות, פה אחד". הוא הסביר את הכנסת הדלק לרצועה: "בקשה אמריקנית מיוחדת, ימנע מגפות"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דברי ראש המל״ל והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי במסיבת העיתונאים, מהקריה בתל אביב: ״שלושה נושאים שבהם אני מבקש לעדכן: אחד – התפתחות המערכה. אנחנו נמצאים היום לאחר שלושה שבועות מרגע שהחל התמרון הקרקעי, 21 יום שבהם נגבה מלוחמינו מחיר יקר, אבל אנחנו נמצאים כעת בלב העיר עזה, פוגעים בכל המקומות שרצינו לפגוע בהם או לחסל אותם. אלפי מחבלים נהרגו. מפקדים בכירים בארגוני הטרור כבר לעולם לא יבצעו יותר מעשי זוועה מפלצתיים. כל היעדים המבצעיים שהקבינט אישר, למעשה פה אחד, כאשר הוצגו בפניו יעדי התמרון, מושגים אחד לאחד, מהראשון ועד לאחרון.

כפי שראש הממשלה אמר לציבור בתחילת המערכה: "זוהי רק ההתחלה". אנחנו נחושים להגיע לסוף המערכה, וסוף המערכה הוא למעשה סוף חמאס. לא נעצור עד שכל היכולות הצבאיות וכל היכולות השלטוניות של החמאס ושל הגא"פ מחוסלות.

הדבר השני והחשוב לכולנו הוא נושא שחרור החטופים. קבינט ניהול המלחמה מאוחד סביב היעד הזה, שהוגדר גם במטרות המלחמה, ליצור את התנאים להשיב את כל החטופים למשפחותיהם. כפי שאתם יודעים, זהו איננו יעד פשוט להשגה, אבל זהו יעד מרכזי ושווה בערכו לכל יעד אחר. אני יכול לומר לכם שקבינט ניהול המלחמה לא רק מאוחד סביב היעד, אלא גם סביב הדרך להשיג את היעד הזה, והדרך היא כפי שראש הממשלה מוביל – בתקיפות ובאחריות.

אנחנו עמדנו שבועות ארוכים בפני לחצים בינלאומיים עצומים להגיע להפסקת אש, להגיע להפוגות הומניטריות, והכל ללא שחרור חטופים. וראש הממשלה עמד, גם בשיחותיו עם הנשיא ביידן וגם עם כלל המנהיגים, וסביבו כל שרי הקבינט מאוחדים, שהדבר הזה איננו אפשרי. לכן אנחנו נמצאים ביום ה-42 ללחימה, ולא הסכמנו להורות לחיילי צה"ל להפסיק את ההתקדמות להשגת היעדים, אפילו לדקה. הכלל המרכזי הוא – כאשר נדע שניתן לשחרר חטופים, ולא שחרור מניפולטיבי ולא שחרור לצורכי יחסי ציבור של החמאס, אלא שחרור מאסיבי של החטופים שלנו, רק אז נסכים להפסקת אש. גם היא תהיה מאוד קצרה, כי לאחריה נמשיך בהשגת יעדי המלחמה, שאחד מהם כאמור זה גם המשך המערכה לשחרור חטופים.

הנושא השלישי שאני רוצה לעדכן בו נוגע לסיפור הדלק ששמעתם עליו. אתמול, בשעות הקטנות של הלילה, קבינט ניהול המלחמה נענה לבקשה מיוחדת של ארה"ב לספק שתי מכליות ביממה לטובת מתקני טיהור השפכים ברצועת עזה, שעומדים בפני קריסה בהיעדר חשמל ובהיעדר היכולת להפעיל את מערכות הביוב והמים שאונר"א מפעילה.

ההחלטה הייתה שאנחנו רוצים למנוע התפשטות של מגפות. אנחנו לא צריכים כרגע מגפות שיפגעו באזרחים שם וגם בלוחמים שלנו שם, אם תהיינה מגפות – תיעצר הלחימה. לא נוכל בתנאים של משבר הומניטרי ושל זעקה בכל העולם להמשיך בלחימה. מכיוון שאנחנו מחוייבים להמשיך בלחימה, שאלנו את גורמי מערכת הביטחון שהיו בישיבה; גם צה"ל וגם השב"כ, האם ההחלטה הזאת פוגעת ביעדים המבצעיים, האם היא מסייעת לחמאס, האם היא פוגעת בהשגת יעדי המלחמה. התשובה החד משמעית הייתה שאפשר לקבל את הבקשה האמריקאית, וזו אכן ההחלטה שנפלה״.



0 תגובות