הח"כיות הערביות נענשו: הרחקה ושלילת שכר זמנית

מוטי הלפרין No Comments on הח"כיות הערביות נענשו: הרחקה ושלילת שכר זמנית

העונש לח״כ אימאן חטיב יאסין מרע״ם: ועדת האתיקה החליטה שתורחק מהכנסת לחודש ושכרה יישלל לשבועיים. זאת בעקבות האמירה שלה לפני כשבועיים בערוץ הכנסת- שלפי מה שהיא שמעה לא לא שחטו ילדים ב-7.10. גם ח״כ עאידה תומא סלימאן מחד״ש-תע״ל קיבלה עונש של הרחקה לחודשיים ושלילת שכר לשבועיים

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת האתיקה בראשות ח"כ ינון אזולאי, החליטה הבוקר (רביעי) להעניש את חברות הכנסת אימאן חטיב יאסין ועאידה תומא סלימאן, על רקע התבטאויותיהן ביחס למלחמה. 

כזכור, חברת הכנסת אימאן חטיב יאסין הכחישה בריאיון לערוץ הכנסת את חלק ממעשי הזוועות שביצעו מחבלי החמאס ואמר בין היתר כי לא נרצחו תינוקות. 

חברי הועדה מבהירים בהחלטתם כי אף שחברת הכנסת התנצלה על הדברים עוד באותו ערב וכן בפני הוועדה ובמליאת הכנסת, הוועדה מצאה כי בהתבטאותה יש משום הכחשה של הטבח וההתעללות שיש בה פגיעה קשה באמון הציבור בכנסת.

כמו כן ציינו חברי הוועדה בהחלטתם כי הם מביעים את שאט נפשם וסלידתם העמוקה מההתבטאויות המבישות הללו וכואבים את הביזוי והפגיעה הקשה בכבודם של הנרצחים, קרוביהם וכל מי שנפגע מהטבח הנוראי.

חברי הועדה הדגישו בנימוקי החלטתם כי: "הועדה החליטה פה אחד כי הכחשת הזוועות שעברו רבים מאזרחי וחיילי ישראל על ידי חברת כנסת, נציגת ציבור רשמית של מדינת ישראל המקבלת את משכורתה כשליחת ציבור, היא דבר חמור ביותר העולה לכדי הפרה אתית חמורה".

לאור זאת החליטה הועדה פה אחד להטיל על חברת הכנסת ח’טיב יאסין סנקציה של הרחקה מישיבות הכנסת והמליאה לתקופה של חודש וכן שלילת שכר לשבועיים.

החלטה שניה: נתקבלה בעניינה של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן נוכח פרסום שפרסמה בתאריך ה-11/11/23 ולפיו, לפי עדויות מבית החולים שיפא, צה״ל תוקף את בית החולים בפצצות זרחן וכי מתבצע ירי חי על העקורים במסדרונות ההומניים. את הפרסום חתמה כך: ״ועדיין מתעקשים פה: הצבא ׳המוסרי בעולם׳ לא פוגע בחפים מפשע ולא תוקף בתי חולים!״ כל זאת על אף שדובר צה״ל פרסם באותו הערב הודעה רשמית ולפיה צה״ל לא תוקף את בית החולים או מכתר אותו וכי בכוונתו לסייע בפינוי מחלקת הילדים של בית החולים שיפא.

חברי הוועדה מציינים בהחלטתם כי חברת הכנסת לא ראתה לנכון לחזור בה מההאשמות או להתנצל עליהן.

בהחלטתם מציינים חברי הוועדה כי בתגובתה ובהופעתה בוועדת האתיקה ציינה חברת הכנסת סולימאן כי הפרסום שלה הוא פרסום חוזר של עדויות ומהווה חלק מחופש הביטוי הפוליטי הרחב שנתון לחבר הכנסת. כן עמדה על ההתמודדות הקשה של חברי הכנסת הערבים בימים אלה.

נוכח דברים אלו קבעו חברי הוועדה כי: "הוועדה סבורה כי האשמה של צה״ל בפשע מלחמה על ידי חברת כנסת, תורמת למאמציה של אויבי מדינת ישראל לפגוע בלגיטימציה של מדינת ישראל, בין אם במתכוון ובין אם לאו״.

עוד הבהירו חברי הוועדה בהחלטתם כי "הוועדה מצרה על כך שחברת הכנסת תומא סלימאן בחרה להתבצר בעמדתה, לא חזרה בה, התנצלה או הסתייגה מדבריה, אף לאחר הודעתו הרשמית של דובר צה״ל״.

חברי הוועדה ציינו בדבריהם כי: ״תגובת חברת הכנסת לפיה בדבריה התבססה על פרסומים זרים לא מקובלת על חברי הוועדה לנוכח העובדה כי היא גם הביעה את מסקנתה מהדברים באותו פרסום. כמו כן, הוועדה סבורה שכתיבת ציוץ לא מהווה ״טעות מקרית״ והושקעה בו מחשבה תחילה״.

בהמשך דבריהם הדגישו חברי הוועדה כי "הוועדה דוחה מכל וכל את ההאשמות חסרות הבסיס של חברת הכנסת תומא סלימאן הרומזת כי צה״ל ביצע פשע מלחמה, ומוצאת כי התבטאותה פוגעת בכבוד הכנסת ובאמון הציבור בה״.

״הוועדה מביעה את הסתייגותה החמורה מהפרסום של חברת הכנסת ואת סלידתה העזה מהתבטאויותיה של חברת הכנסת שיש בה משום פגיעה חמורה של אמון הציבור בנבחריו, אמון שדווקא בימים אלו מוטלת על חברי הכנסת החובה לחזקו. הועדה מצרה על כך שלא מצאה לנכון לחזור בה מהציוץ גם כשדובר צה״ל הבהיר כי אין בו אמת עובדתית ומבקשת להעניק גיבוי לחיילי צה״ל המשרתים בימים אלה את המדינה נאמנה״.

לסיום חתמו חברי הועדה את דבריהם באמרם כי ״חברי הוועדה עמדו על כך כי יש להטיל על חברת הכנסת סנקציה המבטאת את הגינוי המוחלט של הוועדה לציוץ מטעמה ועל כן בנסיבות אלו החליטו פה אחד לראות בהתבטאויותיה של חברת הכנסת תומא סולימאן הפרה חמורה של כללי האתיקה ועל כן הטילו עליה סנקציה של הרחקה לחודשיים מישיבות ועדות הכנסת והמליאה ושלילת שכר לתקופה של שבועיים.



0 תגובות