שרת התחבורה: "נאיץ את תכנון המקטע הצפוני בכביש 6"

צבי טסלר No Comments on שרת התחבורה: "נאיץ את תכנון המקטע הצפוני בכביש 6"

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב בסיור בשלומי ונהריה: "נאיץ את תכנון המקטע הצפוני בכביש שש". המקטע הצפוני יחבר את תושבי קו העימות למטרופולין חיפה ולמרכז הארץ

המקטע הצפוני בכביש שש
צילום: משרד התחבורה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"היישוב שלומי הוא סמל. בימים אלה הוא מוצב צבאי 130 מטר מהגבול ואתם בחזית. העובדה שנשארתם כאן היא לא מובנת מאליו", כך אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני תא"ל (במיל') מירי רגב לראש מועצת שלומי גבי נעמן בישיבה שקיימה היום (ד') במועצה המקומית יחד עם מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן והצוות המקצועי במשרד.

במהלך הדיון הורתה שרת התחבורה רגב למנכ"ל 'חוצה ישראל' דן שנבך, לתעדף תקציבית, לקצר את לוחות הזמנים ולקדם את התכנון הסטטוטורי של המקטע הצפוני בכביש שש, שיחבר בין צומת כברי עד שלומי באורך של כ-10 ק"מ. המקטע הצפוני יחבר את תושבי קו העימות למטרופולין חיפה ולמרכז הארץ.

לאור החשיבות האסטרטגית של היישוב, הנחתה השרה לקדם במיידית את הסדרת התוואי של כביש 899, המחבר את כביש 70 לכביש 4, ומהווה עורק תנועה חשוב באיזור, עם נפח תנועה צבאי ואזרחי גבוה. ההחלטה תסדיר מפגעי התנועה במקום, תרחיב את מעגלי תנועה והכניסות ליישובי האזור.

בנוסף, הורתה השרה להכניס את היישוב שלומי לתכנית השיקום ביום שאחרי המלחמה, כדי לתקן את התשתיות שנפגעו ממעבר כלים כבדים של צה"ל.

במסגרת הסיור בצפון הגיעה שרת התחבורה גם לחמ"ל עיריית נהריה. במוקד העירוני קיבלה השרה רגב סקירה מראש העיר על ההערכות העירייה לשעת חירום בכלל היבטים, בכל שכונה בעיר ובמקלטים הציבוריים. השרה ציינה במהלך הדיון כי משרד התחבורה הגדיר כבר בתחילת המלחמה את תחנת הרכבת בנהריה כתחנה אסטרטגית ביחס לשימור הרציפות התפקודית ולפיכך היא פועלת כסדרה לאורך כל התקופה האחרונה לצד שירותי התח"צ לעיר.

"אנו משדרים עוצמה וחוסן חרף הארועים הקשים שחזינו בדרום", אמר רה"ע רונן מרלי וציין את השת"פ ההדוק עם הצבא וכוחות החירום וההצלה. מרלי הציג לשרה רגב ולצוות המקצועי שנלווה לביקור ואת הנזקים שנגמרו לתשתיות התחבורה בעיר כתוצאה מכניסת כלים כבדים.

שרת התחבורה הנחתה בישיבה להאיץ שורת פרויקטים תחבורתיים בעיר, והורתה למנכ"לי חברות 'נתיבי ישראל' ו'חוצה ישראל' לתקן את המפגעים העלולים לסכן חיי אדם באופן מיידי, ולאחר המלחמה את שאר הליקויים.

השרה רגב הנחתה את הרלב"ד להכין תוכנית לסימון ושיפור הבטיחות היכן שנדרש. לאחר שרה"ע הסביר את החשיבות של סלילת כביש שיחבר את שכונת נווה אכזיב לעיר בשגרה ובחירום, הנחתה השרה רגב את מנכ"ל חברת 'חוצה ישראל' להתחיל תכנון וביצוע לכביש החדש שיהווה בשורה אדירה לעיר.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני תא"ל (במיל') מירי רגב: "התרשמתי מאוד מההיערכות כאן. דווקא עכשיו צריך לחזק את העורף בישראל, לחזק את האזור כאן ולהאיץ את הפרויקטים התחבורתיים במלחמה. זה יתניע את המשק ויהווה מנוע צמיחה, חשוב לשמור על רציפות תפקודית בתחבורה הציבורית, השארנו את התחבורה גם כסמל לשמירה על השגרה ככל האפשר".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "הגענו לנהריה עם בכירי המשרד כדי לעמוד מקרוב על הפערים התחבורתיים במקום ולצמצם אותם. לנגד עינינו עומדת החובה לסייע לציבור לחזור לשגרה. בהמשך למדיניות השרה רגב אנחנו שומרים על רציפות תפקודית ועומדים בקשר רציף עם ראשי הרשויות כדי לסייע במקסימום האפשרי".



0 תגובות