מועצת הרבנות הראשית התכנסה לציון שלושים יום לטבח

בנצי לייזרוביץ No Comments on מועצת הרבנות הראשית התכנסה לציון שלושים יום לטבח

מועצת הרבנות הראשית התכנסה לישיבה מיוחדת בכותל המערבי, במלאת 30 יום לפרוץ מלחמת חרבות ברזל. בין ההחלטות שהתקבלו, קיום יום תפילה עולמי ביום שני הקרוב, ערב ראש חודש כסלו. וקריאה לכל בני הישיבות ואברכי הכוללים לקבוע משמרות לימוד ברצף שיישמע קול תורה 24 שעות ביממה לזכות החיילים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות


ישיבה מיוחדת של מועצת הרבנות הראשית לישראל התקיימה היום באולם אחר כתלנו במנהרות הכותל המערבי, לרגל מלאת שלשים יום לפרוץ מלחמת חרבות ברזל והטבח המזעזע שהתרחש ביום שבת חג שמחת תורה תשפ"ד.

בישיבה השתתפו הרבנים הראשיים לישראל הגאון הרב דוד לאו שליט"א, הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א, חברי מועצת הרבנות הראשית, חברי בית הדין הרבני הגדול, רב הכותל המערבי הגאון הרב שמואל רבינוביץ שליט"א, השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, מנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן, מנכ"ל הרבנות הראשית יהודה כהן שהנחה את הישיבה המיוחדת, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל מרדכי (סולי) אליהב, יחד עם נציגי משפחות הנרצחים ומשפחות החטופים.

בפתח הישיבה הדליקו הרבנים הראשיים לישראל נר זיכרון לעילוי נשמת הנרצחים בטבח ובמלחמה.

את הישיבה המיוחדת פתח נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט"א ואמר:

"נאספנו היום במלאת שלושים יום לטבח המזעזע בדרום הארץ בשבת שמחת תורה, כדי להודיע על יום תפילה מיוחד שיתקיים ביום שני ערב ראש חודש כסלו וכן לסדר סדר תפילה קבוע לאחר כל תפילה לשלום חיילי ישראל, לשלום החטופים והנעדרים ולרפואת הפצועים.

הובטחנו בחומש ויקרא ונתתי שלום בארץ ומבאר הרמב"ן כשיהיה שלום ביניכם ולא תילחמו ביניכם השלום שיהיה אצלכם יכרית כל אויב מבחוץ. לא סוד שבשנה שעברה עם ישראל חווה פירוד וריחוק גדול מאד. היום אנחנו רואים את החיבור העצום בלבבות ואנו מתפללים שמצב זה ימשיך לא רק בימים אלו אלא שנדע להיות יחדיו תמיד. בזכות זה נבקש את חזרתם של השבויים והנעדרים, החלמה לפצועים, נחמה למשפחות ההרוגים והצלחה לכלל חיילי ישראל וכוחות הביטחון במשימתם הקדושה להשיב את השקט והשלווה לערי ישראל ונזכה במהרה לראות בשוב ה׳ ציון".

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א אמר: "עברנו אירוע קשה ואנו זקוקים לרחמי שמים והצלחה גדולה, מהישיבה הזאת, בה כולנו יושבים יחד, תצא הקריאה לכל בחורי הישיבות להתמיד בלימודם. החיילים שהולכים לצבא מוסרים את הנפש ביקרנו בבסיסים וראינו את מסירות הנפש שלהם, איזה מסירות נפש גדולה. אני שומע סיפורים רבים על חיילים שיוצאים למלחמה באמונה שלמה ולכן, בחורי הישיבות צריכים ללמוד לזכותם של החיילים והצלחתם.

בחורי הישיבות צריכים ללמוד בהתמדה ושקידה בתענית דיבור בסדר א' עד שעה 13. חובה לחזק את עולם התורה, בני הישיבות, הרבנים. יש עכשיו התעוררות גדולה בציבור וחזרה בתשובה כמו שהיה אחרי מלחמת יום הכיפורים. אני מגיע להרבה ביקורים וניחומי אבלים ורואה את התעוררות שיש בקרב הציבור, גם בקרב משפחות שאינם דתיים. זה אנשים שלא יודעים ולא מגיעים לבתי הכנסת. מפה צריך לצאת קול קורא של כל רבני ישראל ולנצל את המצב לדאוג שילמדו בהתמדה וזה יגן על כל החיילים שלנו". הקב"ה ישמור על חיילנו וכוחות הביטחון שיחזרו בריאים ושלמים לעבודתו יתברך".

לאחר מכן נשא דברים השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי שאמר: "היום אנו מציינים את האזכרה במלאות 30 יום לטבח הנורא לקדושים הרבים הי"ד, זו הזדמנות להודות לרבנים הראשים לישראל מרנן הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א והגר"ד לאו שליט"א וכן לחבר מועצת הרבנות הראשית ויו"ר הוועדה לכבוד המת הגאון הרב יעקב רוז'ה, על שהקדישו שעות רבות בזמנים לא זמנים למען כל הנושא ההלכתי בסיפור כואב זה. בנוסף, אני רוצה להודות למנכ"ל משרד הדתות יהודה אבידן ומנכ"ל הרבנות הראשית יהודה כהן אשר התגייסו בכל מאודם בכדי להקל ולו במעט מהכאב הגדול של כלל ישראל".

מנכ"ל הרבנות הראשית יהודה כהן שהנחה את האירוע אמר "התכנסנו כאן למעמד של תפילה מיוחדת, במקום המיוחד למרגלות הר המוריה, מקום בית מקדשנו שבו התרחשה גם עקידת יצחק שקראנו אותה השבוע, אשר הפכה לאחד המאורעות המכוננים במורשת עמנו, מפה נתפלל ונתחזק כולנו יחד ונראה בנחמת ציון וירושלים.

חבר מועצת הרבנות ויו"ר הוועדה לכבוד המת שע"י מועצת הרבנות הראשית, הרה"ג יעקב רוז'ה שליט"א סקר בפני הנוכחים את הפעולות בנושא זיהוי חללים והבאתם לקבר ישראל ופעולות הזיהוי שנעשו ושנמשכות גם בימים אלו בדבריו אמר הרב יעקב רוז'ה כי בסיום מלאכת הקודש כלל הגופות יזוהו, תוך שהרבנים הראשים וחברי המועצה משבחים ומודים לרב רוז'ה ולכלל הצוותים העוסקים בזיהוי החללים, על פעילותם החשובה להבאת כלל הנרצחים לקבר ישראל. בדבריו שיבח הרב יעקב רוז'ה והודה למנכ"ל המשרד לשירותי דת הרב יהודה אבידן שמיום קרות האסון הנורא פעל בכלל הדרכים להבאת הנרצחים לקבורה.

ראש מועצת קריית ארבעה ונציג משפחות החטופים הרב אליהו ליבמן שבנו אליקים שלמה חטוף בעזה אמר: "אנו נמצאים במקום של קדושה שכל עם ישראל יושבים מאוחדים וכל רבני ישראל יחד, מהמקום הזה תצא הקריאה והתפילה להקב"ה שיחזיר לנו את הרוח וישיב לנו את כלל החטופים בריאים ושלמים ובעזרת השם, נעשה סעודת הודיה גדולה במקום הקדוש הזה.

עוד הוסיף אליהו ליבמן, יש לי בקשה לכל ראשי המדינה והצבא וכוחות הביטחון, שדואגים לניצחון המלחמה הזאת, תזכירו את שמו של הקב"ה במלחמה, ותמשיכו לקדש את שמו של הקב"ה. אני רוצה לבקש ממך ריבונו של עולם, שלושה שותפים באדם, אני קורא לך ריבונו של עולם, תשיב את כלל החטופים בשלום שהם הבנים שלך, ושבו בנים לגבולם.

הרב יוסף ויצן, רב ישוב פסגות ששכל את בנו ישראל עמיחי הי"ד נשא דברים מרגשים, ואמר כי אין ספק שנשמות הנרצחים עומדות בפני כיסא הכבוד ומעתירות בתפילה לשלומם של חיילי צה"ל וכלל עם ישראל.

במהלך הישיבה נאמר פרק תהילים לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון על ידי הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, וכן תפילה להצלחת עם ישראל על ידי הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף, תפילה לשלום החטופים והנעדרים ע"י רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ, תפילה לשלום המדינה על ידי ראש עירית ירושלים מר משה ליאון, ולאחריהם נאמרו פרקי תפילה לרפואת הפצועים ע"י חברי מועצת הרבנות הראשית וחברי בית הדין הרבני הגדול ובסיומה נאמרה תפילת ק-ל מלא רחמים ע"י החזן הראשי לצה"ל שי אברמסון, ולאחריה נאמר קדיש לעילוי נשמת הנרצחים ע"י נציג המשפחות הרב יוסף ויצן.

בהחלטתה של מועצת הרבנות הראשית וחברי ביה"ד הגדול הוחלט: על קיום של יום תפילה עולמי על קריאה לכל אחינו בית ישראל בכל מקום שהם להשתתף בתפילת רבים, יום תפילה עולמי ביום שני ערב ראש חודש כסלו כ"ט במר חשון תשפ"ד, ביום זה נרבה בתפילה ובתחנונים לפני אבינו שבשמים שיצילנו מכל צרה וצוקה, שיסוכך באברתו על עמנו, יחזק צבא ישראל ויחשל לב בניו באמונה. בתפילת שחרית: "אבינו מלכנו", בתפילת מנחה: יום כיפור קטן, אבינו מלכנו וקבלת עול מלכות שמים. סדר פיטום הקטורת. פרקי תהילים: קל, קכא, צא, כ, פ, פג, קמב. תפילות לשלום חיילי צה"ל, לרפואת הפצועים, ולשלום השבויים והנעדרים.

כמו כן נקבע בהחלטת מועצת הרבנות הראשית: ״מועצת הרבנות הראשית וחברי ביה"ד הגדול התכנסו לישיבת אבל מיוחדת במלאת שלשים יום לפרוץ מלחמת חרבות ברזל ולטבח הנורא שהתרחש בשבת קודש יום שמחת תורה תשפ"ד.

המועצה החליטה שמכאן והלאה נכון שהציבור יוסיף לאחר כל תפילה את פרקי התהלים הבאים: קל, קכא, צא, כ. וכן תפילה לשלום חיילי צבא ההגנה לישראל, תפילה לרפואת הפצועים, ותפילה לשלום השבויים והנעדרים."

בנוסף, מועצת הרבנות הראשית קוראת לכל בני הישיבות ואברכי הכוללים לקבוע ולסדר משמרות לימוד ברצף שיישמע קול תורה 24 שעות ביממה וזכות מסירת נפשם של חיילי ישראל ותורתם של בני הישיבות תעמוד לכלל ישראל לניצחון וישועה.



0 תגובות