המדינה תממן מסגרות לפעוטות שפונו מבתיהם

צבי טסלר No Comments on המדינה תממן מסגרות לפעוטות שפונו מבתיהם

שר החינוך הודיע כי המדינה תממן באופן מלא מסגרות לפעוטות עד גיל 3 שפונו מבתיהם

צילום: Moshe Shai/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החינוך יואב קיש, מ"מ מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני וחברי הנהלת משרד החינוך עדכנו היום (ראשון) את ציבור ההורים, ובכלל זאת את ציבור ההורים שפונו מבתיהם נוכח המלחמה, על המהלכים שהמשרד מקדם לרווחתם, ולהקלה על הנטל המושת עליהם.

שר החינוך הודיע כי המדינה תממן באופן מלא את המסגרות החלופיות לפעוטות עד גיל 3, שמשפחותיהם נאלצו להתפנות מבתיהם בשל המלחמה. המימון יינתן לאורך כל שהותה של המשפחה במוקדי הקליטה והאירוח, הרחק מביתה. עוד הדגיש השר כי הוא סיכם יחד עם שר האוצר ושר העבודה על מתווה סיוע למעונות היום והמשפחתונים המסובסדים, כדי שההורים שילדיהם מתחנכים במסגרות אלה בכל רחבי הארץ לא יישאו בנטל התשלום עבור הימים בהם לא התקיימה פעילות, נוכח המצב הביטחוני.

עוד הדגיש השר כי הוא הנחה את כל הגורמים הרלוונטיים, להסיר מהדרך את כל החסמים והמכשולים, לקצר תהליכי עבודה, ולצמצם למינימום את ההליכים הבירוקרטיים, כדי שמערכת החינוך תוכל להעניק מענה מהיר, מותאם ומדויק לצרכים של המשפחות המפונות. לאור זאת, כבר מחר ייפתח בים המלח בית ספר חדש לתלמידים מפוני המועצה האזורית אשכול, ובכללם מפוני קיבוץ בארי. בימים הקרובים ייפתח גם בית ספר בעיר אילת.

במקביל, המשרד ממקד כעת משאבים ומאמצים בהקמת בתי ספר חדשים או הסבת מבנים קיימים עבור התלמידים המפונים גם בערבה התיכונה, במטה יהודה, רעננה, עמק חפר, חוף השרון וחוף הכרמל, במטרה להעניק לתלמידים שפונו מבתיהם מסגרת קבועה, יציבה ובטוחה, בסביבה עוטפת ומכילה, יחד עם צוותי חינוך קבועים ולצד חבריהם וחברותיהם מבית ומהקהילה בה גדלו והתחנכו לאורך כל חייהם.



0 תגובות