"מי שהביא בפועל למצב הזה – מדיניות ממשלות נתניהו"

מהדורת הבוקר 5 Comment on "מי שהביא בפועל למצב הזה – מדיניות ממשלות נתניהו"

ח"כ לשעבר, עופר שלח חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי לבצלאל קאהן ודוד חכם ב'מהדורת הבוקר': "המטרה הבסיסית היא לדאוג שחמאס כבר לא יאיים צבאית. לא שכבר לא תהיה אף רקטה, אבל כארגון הוא יושמד לחלוטין. זה יהיה ארוך, צריך להיות ריאליים כדי שלא נתאכזב"

ח"כ עופר שלח | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר כנסת לשעבר עופר שלח חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי התראיין הבוקר ב'מהדורת הבוקר' בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם ואמר: "המטרה הבסיסית היא לדאוג שחמאס כבר לא תהיה שום איום צבאי. זה לא אומר שכבר לא תהיה אף רקטה, אבל את החמאס כארגון נשמיד לחלוטין. זה יהיה תהליך ארוך שיכלול גם פעולות אוויריות וקרקעיות. אנחנו צריכים להיות ריאליים כדי שלא נתאכזב. המטרה הראשית היא החזרת האימון של אזרחי ישראל ביכולות ההגנה של מערכת הביטחון".

"אפשר להתווכח על ההתנתקות, בפועל מה שהביא למצב הזה זו המדיניות של ממשלות ישראל בראשות נתניהו החל ממבצע צוק איתן, מדיניות שדוגלת בחיזוק החמאס"

על ההשתהות בכניסה הקרקעית אמר: "אי אפשר לדבר על מלחמה של מספר חודשים ולעמוד עם סטופר לפעולה ספציפית. אנחנו כבר עמוק בלחימה והשלב האווירי הוא לא פחות חשוב. התמרון הקרקעי יתבצע אבל בזמן המתאים".

האזינו



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    עופר שלח לא מומחה לביטחון, הוא היה (אולי עדין) פרשן ספורט בערוץ הספורט ספורט5.
    איך יכול להיות שנותנים במה לפרשן ספורט לבלבל את המוח בענייני ביטחון?!
    איך יכול להיות שפרשן ספורט מקבל תפקיד בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי?!

  2. 4

    אין מה להתווכח על ההתנתקות. זאת הייתה זריקת עידוד לדרך הטרור הקיצונית ביותר, שהביאה תוך חצי שנה לעליית חמאס ברצועה.

  3. 3

    מי שאשם זה מי שרדף ועדיין רודף את בני הישיבות ומזלזל בתפקידם. ויש רשימה ארוכה של כאלה בשמאל וגם בימין (גם נתניהו
    שמעודד יציאה של בני ישיבות מהישיבות), אם הייתה טיפה של אחריות והתעשתות היו רודפי לומדי התורה משנים את התנהגותם
    ב- 180 מעלות ודואגים שעכשיו ילמדו כמה שיותר בחורי ישיבות וילדי תלמוד תורה בכמויות כדי שנוכל להינצל מהמצב הנורא ואיום
    בו נמצא היום עם ישראל. עם ישראל הוא עם שונה מכל העמים לכן הוא מתמודד מול משהו שונה, כי השם רוצה מאתנו משהו שונה.
    זה הסיבה שהעולם "לא מבין אותנו" "מזכ"ל האו"ם לא הוגן כלפינו" כל הזמן חוזרים על המנטרה הזו במשך שנים ומנסים לחנך את העולם, ולא מבינים שנדרש מאתנו משהו שונה. כל מה שקרה עכשיו הכל כתוב בתורה, "ואם תלכו עמי קרי ולא תאבו לשמע לי ויספתי עליכם מכה שבע כחטאתיכם" (ויקרא כ"ו,כ"א). יש מנהיגים שלא רק מזלזלים בזה אלא שגם מונעים אחרים מלקיים את ציווי השם. הם האשמים הראשיים.

    1. צודק. בדרך כלל אנשים לא פרימיטיביים מבינים מסר לאחר שהוא מועבר פעם או פעמיים. אבל לנו יש מנהיגים אטומים שלא רוצים להבין, והמחיר יקר מידי.

  4. 2

    אני לוקח אחריות על כך, שכרמטכ"ל במקום לחזק את ההיערכות והכוננות בדרום, התעסקתי בקידום גיוס נשים לתפקידי לוחמה בחיל השריון המתמרן וביחידת הניוד המבצעי. והודעתי כי צה"ל יגייס נשים לתפקידי לוחמה בסיירת מטכ"ל מנובמבר. הקדוש ברוך הוא לא אהב את זה, ואלה התוצאות. אם החלטתי הייתה יוצאת לפועל, הרי שהיו הרבה יותר נפגעים בגלל נחיתות באיכות הלוחמה (צבא של נשים הוא צבא חלש, גורם להסחה של הכוחות באימונים והפעילות המבצעית, וזהו דבר שלא מקובל בשום צבא בעולם מלבד צפון קוריאה), הייתה תסבוכת בלתי אפשרית ובלתי אנושית של שבויות בעומק האוייב עם כל ההתעללויות הנלוות לכך. אשמתי. נסיק את המסקנות.