"לא יתירו הקפות בתל אביב? נפנה לבית המשפט העליון"

ישראל רובין No Comments on "לא יתירו הקפות בתל אביב? נפנה לבית המשפט העליון"

בבית המשפט המחוזי בתל אביב התקיים היום דיון בתביעת ארגון 'ראש יהודי' נגד עיריית תל אביב שהודיעה כי לא תאשר לקיים הקפות במרחב הציבורי בשמחת תורה. עמותה טענו כי העירייה קיבלה החלטה מנהלית פסולה וחסרת סמכות להעניש אותם, ודורשים לאפשר להם להקים סוכה ולקיים הקפות שניות בכיכר דיזנגוף. הדיון הסתיים ללא פשרה

מוצאי יום הכיפורים
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שלא עלה בידי ראש יהודי ועיריית תל אביב להגיע להסכמות מחוץ לכתלי בית המשפט, לבקשת השופט מגן אלטוביה, הבוקר הגיעו הצדדים לבית המשפט המחוזי בתל אביב שם ביקשה עמותת ראש יהודי שיאפשרו לה לבנות את הסוכה ולקיים את ההקפות השניות בכיכר דיזנגוף. הדיון הסתיים ללא פשרה.

השופט הציע שיקיימו את האירוע בפארק הירקון, העירייה השיבה: "יש שם הופעה". ביהמ"ש יתן החלטה בסוף היום, מעמותת ראש יהודי נמסר: "אם בית המשפט לא יאפשר את הקמת הסוכה וההקפות אנחנו נפנה לעליון".

במהלך הדיון החלו צעקות בין הצדדים. נציג העירייה: ״לא מוכנים לאשר לראש יהודי לקיים אירוע פרטי במרחב הציבורי שיגרום לנזק הרבה יותר קשה״. נציג ראש יהודי: ״אנחנו כאן הקורבן, אם הפרנו את ההיתר תגישו כתב אישום״.

נזכיר כי ארגון ראש יהודי טענה בעתירה כי העירייה קיבלה החלטה מנהלית פסולה וחסרת סמכות להעניש את העמותה במשוא פנים ומשיקולים זרים בכך שביטלה את כל ההיתרים שניתנו על ידה כדין לבקשת ראש יהודי מבעוד מועד, כפסע לקראת כניסתו של חג סוכות.

בבקשה מציינת ראש יהודי כי בהליך השימוע היא הלינה בכתב בפני העירייה כי יש להצר על כך שעיריית תל אביב, רשות מנהלית מהרשויות המקומיות הגדולות במדינה, נתפסה לכדי תעמולה שקרית כביבול שראש יהודי הפרה את ההתניה המונעת ׳הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים׳ בתפילת כל נדרי של ערב יום כיפור תשפ״ד. לטענתה, היא עמדה בקיום ההיתר, ככתבו וכלשונו, ולא קיימה שום הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים בתפילת כל נדרי ובנעילה של יום הכיפורים תשפ״ד בכיכר דיזנגוף.



0 תגובות