רשות הטבע והגנים: "אל תשאירו פסולת; זה מסכן חיות"

חיה ספיר 1 Comment on רשות הטבע והגנים: "אל תשאירו פסולת; זה מסכן חיות"

יעל נצפה הבוקר בסיור פקחי רשות הטבע והגנים בחניון הלילה בהרי אילת כשהוא אוכל כוס פלסטיק שהושארה בשטח על ידי מטיילים. ברשות שבים וקוראים למטיילים; "עזרו לנו לשמור על בעלי החיים ועל שטחים פתוחים נקיים"

היעל שנצפה עם כוס חד פעמית צילום: אסף הברי \ רשות הטבע והגנים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימי חול המועד לנים מבקרים רבים בחניוני הלילה ומטיילים רבים פוקדים את מסלולי הטיול בשמורות הטבע. חשוב מאוד להקפיד לאסוף את האשפה יחד אתכם עד לפח הקרוב ולא להשאירה בשטח גם לא בשקית וזאת בגלל שחיות הבר פותחות את השקיות שנשארות בשטח במטרה לחפש מזון.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי פלסטיק וחד פעמי הוא אחד מגורמי התמותה המרכזיים לחיות בר בישראל, בשנים האחרונות יותר מ-7,000 בע"ח נזקקו לטיפול כתוצאה מפסולת שהושלכה בשטח.

פלסטיק הוא אחד מהגורמים המרכזיים הפוגעים בבעלי החיים ובמערכות האקולוגיות. לפלסטיק לוקח מאות שנים להתכלות ולהיעלם מהעולם. במשך הזמן הזה הפלסטיק נאכל על ידי בעלי חיים רבים, החל בעופות המאכילים את גוזליהם וכלה בדגים האוכלים חלקיקים הנדמים בעיניהם לסרטנים זעירים שהם מזונם הטבעי. הפלסטיק מזהם את כל המערכות הטבעיות ופוגע בטבע, ובמשך השנים, עם פירוקו לחלקיקים קטנים, כמובן שגם בבריאות האדם. שקיות ומגבונים נאכלים על ידי בעלי חיים שלא למדו להימנע מאכילתם – בים על ידי צבי ים ובמדבר על ידי היעלים. בכרס של כמעט כל יעל שנבדק, נמצאו שקיות ומגבונים, שהנפח שהם תופסים עלול לפגוע ביעילות העיכול ולגרום לחיות לסבול מרעב קיצוני, אפילו כשהמזון נמצא בשפע. ננסה להפחית את השימוש בשקיות, במגבונים ובפלסטיק חד פעמי, ואם כבר השתמשנו בהם, נוודא שלא השארנו אחרינו שום זכר לחומרים אלה, כך נימנע מפגיעה בחי ובסביבה שאנו כל כך אוהבים".

לדברי מזי מג׳נאג׳י מוסקוביץ ראש אגף הסברה ברשות הטבע והגנים: "אנו שמחים לקבל את מאות אלפי המבקרים במהלך חג סוכות וימי חול המועד בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע. לצד חוויה משפחתית בשמורות ובגנים שכוללת מגוון פעילויות, הדרכות, סיורים ותצפיות נוף מיוחדות. במהלך ימי החג מקבלים המטיילים בתחנות המידע הפרוסות ביציאה לאיזורי הטיילות המרכזיים דגשים בנושא כללי הטיול הבטוח, ושקית לאיסוף האשפה בדרך עזרו לנו לשמור על שטחים פתוחים נקיים.

בתוך כך, רשות הטבע והגנים שבה ומזכירה למטיילים את כללי הטיול הבטוח והנכון:

תכננו מראש: למדו מראש את אופי המסלול וודאו שהוא מתאים לגיל המטיילים ולכושרם הגופני. ותרו על הטיול בימי שרב ובימים שבהם קיימת סכנת שיטפונות

צטיידו בהתאם: עם מפה עדכנית של המסלול, כמות מספקת של מים ומזון, לבוש מתאים, נעלי הליכה, קרם הגנה, כיסוי ראש וטלפון נייד עם סוללה מלאה

טיילו רק בשעות האור: תכננו את הטיול באופן שיסתיים בטרם החשכה. אם נקלעתם לחשכה עצרו במקומכם, הישארו בציר המסלול והזעיקו סיוע בטלפון.

הישארו על השביל המסומן: לכו אך ורק על שביל מסומן כפי שמופיע במפות עדכניות ולפי הוראות הסימון והשילוט במסלול

עדכנו על הטיול במסלול: השאירו פתק על חלון רכבכם ובו פרטים על המסלול, פרטי התקשרות עמכם, מספר המטיילים ולוח זמנים משוער של המסלול.

שומרים על עצמכם וגם על הטבע: קחו את הפסולת עמכם, לרבות המגבונים ונייר הטואלט לבל תגרמו נזק לחיות הבר. הימנעו מלשרוף את נייר הטואלט מחשש לשריפות. שימרו מרחק מחיות הבר ואל תאכילו אותן.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    וזה גם מצער בני אדם שפויים שהליכלוך מפריע להם….