עיריית פריז מושכת את עיטור הכבוד שניתן לאבו מאזן

פנחס בן זיו No Comments on עיריית פריז מושכת את עיטור הכבוד שניתן לאבו מאזן

ראש עיריית פריז מבטלת את עיטור הכבוד שניתן לאבו מאזן: "דבריך מנוגדים לערכים האוניברסליים והאמת ההיסטורית של השואה". חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב: "כל הכבוד אן! לקחת אחריות וקיבלת את ההחלטה הנכונה. עכשיו אני מבקש מנשיא צרפת עמנואל מקרון ולרשויות בצרפת לנתק כל קשר עם האיש האנטישמי הזה"

אבו מאזן
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במכתב שפורסם אתמול בערב על ידי ראש עיריית פריז היא מגנה את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואף מטבלת את עיטור הכבוד שניתן לו על ידי העירייה ב-2015. מאז שאבו מאזן קיבל את האות בשל היותו "איש שלום", חבר הפרלמנט מאיר חביב פנה מספר פעמים בדרישה מראש העירייה לבטל את העיטור. גם ב-2021 בעקבות רצח של תושבת פריז לשעבר וחברתו לספסל הלימודים, אסתר הורגן ז"ל, הוא שוב פנה במכתב להאן הידלגו, והיא הגיבה כי היא עומדת על דעתה ואינה חוזרת בה מהחלטתה.

אתמול, דבריו של אבו מאזן הובילו לביטול המדליה: "אני מגנה בכל תוקף את דבריך", כתבה ראש עיריית פריז במכתב ששלחה לאבו מאזן והוסיפה: "שום סיבה לא יכולה להצדיק הכחשת שואה. כפי שאתה יודע, השואה היא חלק מההיסטוריה של פריז. במהלך מלחמת העולם השנייה, עשרות אלפי ילדים, נשים וגברים יהודים מהעיר שלנו נשלחו ונרצחו במחנות ההשמדה. ב-21 לספטמבר 2015 אירחתי אותך בעיריית פריז. לרגל האירוע, הענקתי לך את מדליית ה"גרנד וורמיי" המהווה את העיטור המכובד ביותר של העיר. דבריך מנוגדים לערכים האוניברסליים והאמת ההיסטורית של השואה. על כן, אתה כבר לא יכול להחזיק בתואר זה."

חבר הפרלמנט מאיר חביב שפנה גם אתמול לאן הידלגו בדרישה למשוך את עיטור הכבוד שניתן לאבו מאזן הגיב להחלטה: "ניצחון ! בהמשך לבקושתיי מאז 2015 ועד אתמול בערב, ראש עיריית פריז מבטלת את מדיילת פריז שניתנה לאנטישמי אבו מאזן. כל הכבוד אן ! לקחת אחריות וקיבלת את ההחלטה הנכונה. פריז צריכה להישאר מגדלור במלחמה מול האנטישמיות בעולם ומול הפנים החדשות שלה, אנטי- ציונות. הרשות הפלסטינית דרך היושב ראש שלה היא פסולה. כחבר פרלמנט צרפתי המייצג בין היתר את אזרחי צרפתי המתגוררים בישראל, אני מבקש עכשיו מנשיא צרפת עמנואל מקרון ומהרשויות בצרפת, לנתק כל קשר עם האיש האנטישמי הזה, מכחיש השואה הסדרתי אבו מאזן.



0 תגובות