עימות במהדורה: מהו תפקידה של היועמ"שית?

    המהדורה המרכזית No Comments on עימות במהדורה: מהו תפקידה של היועמ"שית?

    עו"ד קובי סודרי במהדורה המרכזית: "תפקידו של יועץ המשפטי לומר מה מותר ומה אסור עפ"י החוק. להשקפתה המשפטית החוק הזה פגום". עו"ד דבורין: "על פי איזה חוק אפשר לבטל חוק יסוד? מכוח מה? מיארה הולכת נגד בחירת הציבור"

    משרד המשפטים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משני צידי המתרס: עורכי הדין קובי סודרי ומיכאל דבורין, שוחחו הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על התנהלותה של היועצת המשפטית לממשלה.

    קובי סודרי: "תפקידו של יועץ המשפטי לומר מה מותר ומה אסור עפי החוק. זה לא שהוא מטיל וטו. כך לדוגמא יועמ"ש בחברה ציבורית יש לו חובה גם כלפי בעלי המניות. והיועמ"ש לממשלה הוא לא רק יועמ"ש הממשלה אלא קודם כל אורגן של המדינה ויש לו מחויבות לציבור. להשקפתה המשפטית החוק הזה הוא פגום כי הוא משנה את שיטת המשטר".

    עו"ד מיכאל דבורין: "לפיד הביא דברים קיצוניים בממשלת מעבר. הסכם הגז שלא הובא לכנסת, מינוי מזוז לשבע שנים, מינוי הרמטכ"ל הרצי הלוי והיועמ"שית עמדה דום. היום יש רק אופוזיציה אחת – מערכת המשפט. הם הפוליטיקאים. מיארה היא לא שליחת ציבור".

    עוד הוסיף דבורין: "על פי איזה חוק אפשר לבטל חוק יסוד? מכוח מה? מיארה הולכת נגד בחירת הציבור. כל האמצעים כשרים. הם הלא דמוקרטים".

    סודרי: "אין ספק שהממשלה הנוכחית מקבלת ריבוי החלטות שמנוגדות לדין".

    דבורין: "בארה"ב אין יועמ"ש שאומר שדעה אחרת היא לא חוקית. הם מוחקים את הדעות שלנו. הדעות שלנו לא לגיטימיות".

    סודרי על הטענות נגד בית המשפט בנושא המסתננים: "בג"ץ התערב רק בנושא החזקת מסתננים ללא הליך משפטי במשך תקופה שאין דומה לה בעולם המערבי. הוא לא מנע מהממשלה לגרש אותם מהארץ".



    0 תגובות