הורים בבית שמש מאשימים: הילדות נותרו ללא גן

נתי קאליש No Comments on הורים בבית שמש מאשימים: הילדות נותרו ללא גן

תושבי רמה ד-1 בבית שמש זועמים: עשרות ילדות החלו את השנה בלי גן מכיוון שמתנהל מאבק בין העירייה לזכיין שאמור להפעיל את הגנים. שתי אימהות מבית שמש שוחחו עם אבי מימרן במהדורה המרכזית | "התעללות של ממש. הילדות בוכות בבית – 'אמא יש לי גן?'"

גן ילדים. ארכיון צילום: Michael Giladi/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערה ברמת בית שמש ד': נועה ויעל, אימהות לילדי גן חובה מאשימות ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן את ראש העיר עליזה בלוך שהובילה הליך חלוקת אזורי גנים בלי תחרות. לטענתן כתוצאה מכך נותרו 60 ילדות ללא גן וללא מענה מהעירייה.

מוקדם יותר היום, סיפרה ל'קול חי' המנהלת כללית של גני החושן, כי "הייתה חלוקה בין רשתות והעירייה החליטה שכל רשת תקח שכונה נפרדת. אני הייתי בהתחלה ברמת אברהם עם גן שמיועד לציבור הליטאי, ואז העירייה אמרה לי שאסגור שם כדי שכל מפעיל יפעיל שכונה נפרדת. סגרתי את הגן על פי ההבטחות של העירייה ואמרו לי לפתוח ב-ד1 וביקשתי קרוואנים כמו שנתנו ברמת אברהם. אמרו לי כבר לפני שלוש שנים שייתנו לי קראוונים.

"פתחנו את הגן בדירה שכורה ברחוב אביי. לאחר מכן ביקשנו הקצאה, ובתחילת שנת תשפב הביאו לי כיתה אחת בתוך מבנה של מעון. וגם שם הכניסו עוד מפעילים. אחר כך הכניסו אותנו במבנה של טיפת חלב. בתשפ"ג הכניסו אותנו למבנה ברחוב רבינא לגנים של 3-4. והילדות האלו שעולות לגיל 5 אין להן מבנה. אני לא ממשיכה לשכור דירות כי בעלת הדירה רוצה לחתום חוזה לעשר שנים.

"ב-26.6 העירייה פרסמה פרסום ראשון להקצאה של מבנה ברחוב אביי 21 לבנות מלך שזה בית ספר כלל חסידי. אני הגשתי בקשה מקבילה וטרם קיבלתי מענה. העירייה הבטיחה לי שאני אקבל את ד1 באופן בלעדי והיא הכניסה מוסדות אחרים ונתנה להם הקצאות. יש מבנים בשכונה רק הם מגיעים למי שראשת העיר חושבת שיצביעו לה בבחירות. ועכשיו ממש בדקות האחרונות העירייה טוענת שאם אני לא אמצא פתרון הם יוציאו אותי מהזכיינות. הבטיחו לי גם קראוונים ומנכל העירייה לא מוכן לחתום על זה כי זה עולה כסף לעירייה".

יו"ר דגל התורה בית שמש ישראל סילברסטין הגיב היום למכתב שהוציאה ראש העיר: "מי שיצר את הבעיה והמצוקה בגנים ברמה ד1 צריך גם לפתור אותה ולא לפעול באיומים על הבעלות. ברצוני להבהיר שהפרת הסיכומים בד1 יביא להפרה בכלל השכונות בעיר. היכולת בידה של ראש העיר לפתור את המצוקה הקשה באופן מיידי. אסור לנצל את ימי הבחירות באופן ציני על גבם של ילדי הגנים".

בתגובה, עיריית בית שמש מאשימה את מפעילי החינוך להם נתנה בלעדיות בשכונה: "אגף החינוך עמל רבות על חלוקת שכונת רמת בית שמש ד' למפעילי גנים וזאת בחשיבה על אותם תלמידות רכות בשנים שימצאו את חינוכם ברשתות חזקות ואיתנות שכל רצונם להשקיע בחינוך ילדי וילדות ישראל. עם כל הקשיים הפיזיים הקיימים לכל אחד מהמפעילים נפתחה שנת הלימודים תשפ"ד כתיקונה וכל הילדות מגיעות כל בוקר לגנים. למעט, גני החובה ברמת בית שמש ד'/1 שבאחריות גני החושן שלא נפתחו וההורים נאלצים להישאר עם התלמידות בבית.

"עיריית בית שמש נתנה לחברה המפעילה ארכה עד היום בערב בכדי להודיע אם יש ביכולתם לתת את המענה הראוי לתלמידות ובאם לא, הזכינות בשכונה ד'/1 בלבד תינתן למפעילים אחרים שיתנו תשובה הולמת להורים".



0 תגובות