הבינה מלאכותית הצילה את חיי המטופל במרכז הרפואי

צבי טסלר No Comments on הבינה מלאכותית הצילה את חיי המטופל במרכז הרפואי

הטכנולוגיה החדשנית שהביאה להצלת חיים: מטופל שהגיע למרכז הרפואי לגליל בנהריה כדי לבצע בדיקת C.T מוח באופן אלקטיבי, הוחזר בדחיפות למרכז הרפואי תוך דקות ספורות, לאחר שאפליקציה חדשנית וייחודית, המשלבת בינה מלאכותית (AI) והותקנה במערכות הרשתיות של רופאים בכירים בביה"ח, התריעה על חשש לדימום תוך גולגולתי אצל אותו מטופל

ד"ר דן פז
צילום: המרכז הרפואי לגליל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הכל החל כאשר גבר בשנות ה-50 לחייו, תושב נהריה, שהתלונן מזה זמן רב על כאבי ראש חזקים, הופנה לבדיקת C.T מוח במרכז הרפואי. מדובר בבדיקה אלקטיבית הנעשית דרך זימון תורים ובאמצעות קבלת הפניה מקופת חולים.

בתום הבדיקה קיבל מנהל מכון ה-M.R.I של המרכז הרפואי, ד"ר דן פז, התרעה דחופה באפליקציה חדשנית המותקנת במכשיר הטלפון הנייד שלו, ממנה עלה חשד ממשי כי המטופל סובל מדימום מוחי. אותה אפליקציה כללה את צילום ה-C.T של המטופל ואת פרטיו הרפואיים והאישיים.

ד"ר פז יצר מיידית קשר עם המטופל, ששהה עדיין בקרבת מקום, וביקש ממנו לשוב בדחיפות למרכז הרפואי, שם עבר צילומי הדמיה נוספים, מהם עלה כי הוא סובל מדימום תוך-גולגולתי.

למחרת עבר המטופל ניתוח מציל חיים ע"י הנוירוכירורג ד"ר סרגיי אבזגאוז, שכלל ניקוז של קריש דם שהיה מעל המוח, וכעבור יומיים שוחרר לביתו במצב טוב.

האפליקציה פותחה ע"י חברת Viz.ai, שמרכזה נמצא בתל אביב. החברה משלבת יכולות של בינה מלאכותית עם מערכות דימות, במטרה לזהות מקרים כמו שבץ, דימום מוחי, תסחיף ריאה, קרע באבי העורקים ומפרצת מוחית.

המרכז הרפואי לגליל הוא המרכז הרפואי הראשון במדינת ישראל בו עלתה לאוויר האפליקציה הייחודית, זאת לאחר שחשיבותה ויעילותה הוכחה בכ-600 מרכזים רפואיים מובילים בארה"ב ובאירופה.

ד"ר פז, שבמקביל לעבודתו במרכז הרפואי השתתף בפיתוח האפליקציה, מספר: "האפליקציה מאפשרת לזהות בזמן אמת מצבים רפואיים דחופים, תוך סינכרון בין כל הגורמים המטפלים. אילולא האפליקציה, המטופל כנראה היה מגיע אלינו באיחור, כשהוא במצב הרבה יותר קשה ועם תוצאות הרבה פחות טובות".

המטופל, שביקש שלא להיחשף בשמו או בתמונתו, סיפר: "אני שמח שזה נגמר בצורה הזו ומרגיש מצוין. חשוב לי להודות לכל המלאכים הנפלאים שטיפלו בי והצילו את חיי. שמחתי לשמוע על האפליקציה הזו, וכולי תקווה שהיא תביא להצלת חיים של מטופלים רבים נוספים בעתיד".

מנהל מרכז הפיתוח של חברת Viz.ai בישראל, גד סקין: "אנו גאים ומאושרים מכל מקרה של אדם שחייו ניצלו הודות לטכנולוגיה שפיתחנו. מה שקרה בנהריה הוא עוד סיפור שמדגיש עד כמה דבר זה יכול להציל חיים".

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום: "אנו עושים הכל כדי שהמרכז הרפואי לגליל יימצא תמיד בקדמת הטכנולוגיה העולמית, דבר המסייע בהצלת חיי אדם, כפי שהיה במקרה הנוכחי. גם בעתיד נמשיך להטמיע מערכות טכנולוגיות מתקדמות לרווחת 650 אלף תושבי הגליל אותם אנו משרתים".



0 תגובות