מה קורה בפלג הירושלמי? פיצול בבני ברק וריצה תמוהה בבית שמש

איתי גדסי 2 Comment on מה קורה בפלג הירושלמי? פיצול בבני ברק וריצה תמוהה בבית שמש

קרע בין חברי המועצה בבני ברק, ומועמד חסר סיכויים בבית שמש – מה קורה ב'הפלג הירושלמי'? • תיעוד – כך הצהירו חברי הפלג בישיבת ההזדהות בעירייה כי החליטו להתפצל למפלגות נפרדות, וההסבר של מלאכי כי-טוב מדוע ינסה להיות ראש העיר בבית שמש

ישיבת ההזדהות בבני ברק, אמש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

play-sharp-fill

מישיבת ההזדהות, אמש בבני ברק

מה קורה ב'פלג הירושלמי'? אמש (ראשון) דיווח איתי גדסי בתוכנית 'עניין מקומי' בהגשתו ובהגשת יענקל'ה פרידמן, כי הסיעה הליטאית נקרעת בתוך עצמה. לפי הדיווח, סיעת "עץ" בעיר בני ברק התפצלה לשניים, במהלך ישיבת ההזדהות במליאת העירייה, כאשר אחד מתוך שלושת חברי המועצה שמכהנים כיום מטעם הפלג הירושלמי, הודיע למעשה שהוא עובר למפלגה נפרדת. במקביל, היום כבר דווח כי גם בבית שמש ישנו קרע בתוך הפלג הירושלמי – שהחליטה להריץ מועמד משלה לראשות העיר.

לפי גדסי, הקרע בפלג הירושלמי בבני ברק גרר לכך שחבר המועצה משה מלאכי ושני חברי המועצה רוט ואלמליח הזדהו בנפרד כ"עץ" אך עם באי כוח שונים לסיעה. ישיבת הזדהות משמעה ישיבה בה כל חבר מועצה מצהיר למי הוא משתייך, לקראת הבחירות המוניציפליות, ישיבה שכאמור התקיימה אמש בעיריית בני ברק ושם הוכרז למעשה על הפיצול ב'הפלג הירושלמי'. באותה ישיבה, כל חברי סיעת ש"ס הזדהו בשם סיעת ש"ס, כאשר נציג בעלזא הרב ישראל משה פרידמן הזדהה כסיעה עצמאית בשם "מחזיקי הדת שעל ידי אגודת ישראל".

היום, כאמור, דווח כי הפלג הירושלמי החליט להריץ מועמד משלו לראשות העיר בית שמש – על אף שכבר ישנו מועמד חרדי שזקוק לכל קול חרדי בעיר כדי לנצח, שמואל גרינברג מ'דגל התורה'. הפלג הירושלמי החליט שחבר המועצה מטעמו, מלאכי כי-טוב, הוא זה שירוץ לראשות העיר בית שמש – התמודדות שסיכוייה אפסיים כמובן. עם זאת, ההתמודדות של כי-טוב תועיל לעליזה בלוך, שתהנה מהפיצול בקולות החרדיים בבית שמש.

מלשכתו של המועמד לראשות עיריית בית שמש הרב מלאכי כי טוב נמסר: "לאור דיווחים לא מדויקים בעליל מובהר שוב. המועמדות לראשות העיר שהוצגה ע"י הרב כיטוב לפני כמה חודשים, הינה מועמדות עצמאית שתומכים בה כמובן אנשי בני תורה על כל גווניהם, אבל גם חוגים רחבים מכל גווני הקשת. זוהי המועמדות המועדפת מלכתחילה על רוב הרבנים, על רוב חברי המועצה מכל הסיעות, ועל כל מי שמכיר מקרוב את שלש המועמדים שהוצגו עד כה. זה מה שטוב לעיר. בהחלט יש לקוות שברגע האמת מנהיגי הציבור באשר הם יוכלו להתעלות מעל שיקולים מפלגתיים צרים אינטרסים וחשבונאות מקומית וארצית ויעשו את מה שהיו מעדיפים מלכתחילה".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ממש תגובה משעשעת התגובה של מלאכי
    ציבור קטנצ'יק מנסה לקבוע על רוב גדול

  2. 1

    מישהו יכול להגיד על מה הולכים לבחירות ?
    יש נושא אחר חוץ מג'ובים ואינטרסים אישיים ?
    הציבור הרחב במילא לא רלוונטי.
    בכל מקרה אין שירות לתושבים.