חוזרים ללימודים בתלמודי התורה ובישיבות בבטחה

אבי יעקב No Comments on חוזרים ללימודים בתלמודי התורה ובישיבות בבטחה

שנת הלימודים התשפ"ד תיפתח בעז"ה בסוף השבוע, ובמוקד מד"א נערכים לקראתו. במסגרתו, פועלים חובשים ופראמדיקים של מד"א, שעברו הכשרה מיוחדת, על מנת לתת מענה רפואי בשעות הלימודים. מד"א מפרסמת את הנחיות הבטיחות והזהירות בדרכים שחובה לשנן ולהזכיר לילדים ולמבוגרים

הולך רגל במעבר חציה | אילוסטרציה צילום: לארה סבג, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת פתיחת שנת הלימודים בסוף השבוע הקרוב וחזרתם של מאות אלפי תלמידי תלמודי התורה והישיבות ללימודים במוסדות החינוך החרדיים תודרכו הצוותים של מגן דוד אדום לגלות ערנות יתר לתנועת ילדים בדרכים ולהעניק תשומת לב מיוחדת לנהיגה בקרבת מוסדות חינוך ומעברי חציה.

החזרה לשגרת הלימודים מביאה לשינוי בסדר היום, בין היתר בהסעות הילדים למוסדות החינוך ובמגן דוד אדום מבקשים מהציבור לנקוט בכל אמצעי בטיחות, על מנת להבטיח את שלומם של הילדים, ולמנוע מקרים טראגיים של שכחת ילדים ברכב. בארגון ההצלה הלאומי ממליצים להניח לצד מושבי הבטיחות של הילדים תיק, מכשיר סלולרי, או כל אמצעי חיוני אחר, שיחייב את ההורה להגיע למושב האחורי לפני עזיבת הרכב ומזכירים לנהגי ההסעות לעמוד בכל הדרישות של סריקת הרכב בתום הנסיעה ושאר הנהלים.

בנוסף, מוקד מד"א הייעודי, שמטרתו להעניק שירות רפואי למוסדות החינוך, ערוך לקראת פתיחת שנת הלימודים. במסגרתו, פועלים חובשים ופראמדיקים של מד"א, שעברו הכשרה מיוחדת, על מנת לתת מענה רפואי בשעות הלימודים, במקרה של פציעת תלמידים וילדים מגיל 3, הכפופים לחוק חינוך חינם חובה, באלפי מוסדות חינוך, בהם בתי ספר וגנים ברחבי הארץ.

מנכ״ל מד״א אלי בין: ״חופשת בין הזמנים מסתיימת בסוף השבוע והשגרה כבר כאן לשמחתנו הגדולה – אך אין לפעול בשאננות ויש להמשיך ולהקפיד לשמור על ההנחיות. בטיחות ילדינו היא מעל לכל ועלינו לפעול בכל דרך על מנת להבטיח שילדינו ישובו הביתה בבטחה ממסגרות הלימוד. אני קורא להורים, לצוותי ההוראה ולתלמידים, לרענן את הנחיות הבטיחות, כדי למנוע אסונות מיותרים. מגן דוד אדום מאחל לתלמידים שנת לימודים מוצלחת, פורייה ובטוחה".

עם החזרה לספסל הלימודים, במד"א מחדדים את הנחיות הבטיחות, על מנת שהחזרה למוסדות החינוך תיעשה בשלום ובבטחה:

✔️ נהגים ברחבי הארץ שנוסעים בקרבת מסגרות חינוך, מתנ"סים ותחנות הסעה, מתבקשים להיות ערניים יותר. ילדים נוטים להתפרץ לכביש, ולאור גובהם הנמוך, ניתן לפספס אותם עד שכבר יהיה מאוחר מדי. זכרו! נהגים מחויבים להאט בקרבת מעברי חצייה, וכמובן לעצור, אם נראה כי להולך הרגל יש כוונה לחצות.

✔️ במד"א מבקשים מהורים המסיעים את ילדיהם למוסדות הלימוד, להוריד את הילדים במקומות המתאימים לכך, ולוודא כי הם חוצים את הכבישים בבטחה, ובמעברי החציה בלבד.

✔️ על ההורים לתרגל עם ילדיהם את הדרך הבטוחה למוסדות הלימוד ובחזרה ממנו. זכרו! ילד עד גיל תשע זקוק לליווי מבוגר בדרכו לבית הספר ובחזרה ולא חוצה כביש לבד.

✔️ הורים מתבקשים לצייד את הילדים בשתייה בכמות מספקת למהלך ימי הלימודים. חשוב להסביר לילדים את הצורך בשתייה מרובה, ולחדד את ההנחיות לשהייה בשמש במהלך ההפסקות.

✔️ במד"א מזכירים לציבור לשים לב לרכבים חונים, במטרה לאתר פעוטות שחלילה נשכחו ברכב. זיהיתם ילד בתוך רכב נעול? הזעיקו מיד את מד"א בטלפון החירום 101 והישמעו להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת הכוחות למקום. נהגי הסעות מתבקשים לוודא בסריקה, כי לאחר פיזור הנוסעים, הרכב נותר ריק מאדם.

✔️ חשוב להקפיד על רכיבה בטוחה על אופניים, ולנהוג על פי הכללים הנדרשים בחוק, בדגש על חבישת קסדה. נהגים, שימו לב לרוכב! במד"א מזכירים כי רכיבה על אופניים חשמליים או גלגינוע (קורקינט חשמלי) מותרת רק מגיל 16 ולמי שברשותו רישיון נהיגה, או למי שעבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל, או בחינה ייעודית לרכיבה.

זכרו – בכל חיוג למוקד החירום 101 של מד"א, הטיפול הרפואי הראשוני מתבצע באמצעות ההדרכה הטלפונית שתינתן על ידי הפאראמדיקים והחובשים במוקד, שיסייעו למתקשר ברגעים הראשונים עד להגעת צוותי מד"א למקום. במקביל לשיחה הטלפונית, מוזנקים למקום צוותי מד"א רכובים על אופנועים, באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ וכווני מד"א ברכבם בפרטי



0 תגובות