בשורה: אושר החזר מע"מ על תרופות מצילות חיים

איתי גדסי No Comments on בשורה: אושר החזר מע"מ על תרופות מצילות חיים

לראשונה: הוועדה להחזר מסים עקיפים אישרה מבחן חדש שמאפשר החזר מע"מ לתרופות מצילות חיים ותרופות חמלה

תרופה צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לבקשת השר דודי אמסלם ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, הוועדה להחזר מסים עקיפים במשרד האוצר אישרה היום לראשונה תוספת קריטריון חדש לסל הקריטריונים של הוועדה המאפשר החזר מע"מ על תרופות מצילות חיים.

הוועדה, בראשות היועץ המשפטי של מנהל הכנסות המדינה באגף הכלכלן הראשי ובהשתתפות גורמי המקצוע מרשות המסים, אגף החשב הכללי ואגף התקציבים אישרה את הקריטריון לאחר עבודת מטה מקצועית במשרד האוצר שכללה הליך של התייעצות ציבור ומטרתו להקל על הנטל הכלכלי המוטל על חולים קשים הזקוקים לטיפול תרופתי מציל חיים ושעלותו השנתית עולה על 90,000 ש״ח.

הקריטריון החדש מאפשר לקבל החזר מלא על מע"מ ששולם ברכישת תרופות מצילות חיים שאינן בסל התרופות או תוכניות השב"ן. הקריטריון יחול על כל תרופה שתוגדר מצילת חיים, הן תרופות אונקולוגיות והן תרופות מצילות חיים שניתנות לטיפול במחלות אחרות.

בנוסף, הקריטריון מאפשר החזר תשלום המע"מ על יבוא תרופות חמלה שניתנות ללא עלות על ידי חברות תרופות לחולים במחלות קשות.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "החלטתה התקדימית והחשובה של הוועדה להחזר מסים עקיפים במשרד האוצר מהווה בשורה משמעותית שתקל על ציבור החולים ומשפחותיהם, והינה צעד ערכי ומוסרי ראשון במעלה המקדשת את ערך החיים. אני רוצה לומר תודה מיוחדת לשר דודי אמסלם שלא הרפה מקידום הנושא והתעקש על כך. החלטה זו מקבלת משנה חשיבות על רקע יוקר המחיה שפוגש את החולים ומשפחותיהם ומתווסף על הנטל הכלכלי של מימון תרופות יקרות מאוד. כולי תקווה שהצעד יקל כלכלית על הציבור ויסייע בהצלת חיי אדם לטובת רווחת כלל תושבי מדינת ישראל".

השר דודי אמסלם: "אני שמח מאוד שהוועדה אישרה מבחן חדש שיאפשר החזר מע"מ לתרופות מצילות חיים. מדובר בפרוייקט חיים שלי, אותו אני מקדם כבר מיומי הראשון בכנסת ישראל, ולמרות הקשיים הרבים בדרך אני שמח ומאושר שנפלה בחלקי הזכות לראות את המיזם קורם עור וגידים. אני מודה מקרב לב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' שפעל ללא לאות לקידום הנושא. מדובר בסוג של צוואה שזכיתי להגשים לזכר אשתי המנוחה רוזי ז"ל, ולמען חולים רבים שיזכו לעוד כמה חודשים או שנים טובות בזכות העובדה שיוכלו להשיג תרופות מצילות חיים ללא מע"מ״.



0 תגובות