בהוראת הרבי: הבחורים הצעירים יילכו עם קסקט

נתי קאליש No Comments on בהוראת הרבי: הבחורים הצעירים יילכו עם קסקט

מרן הרבי מצאנז הורה כי החל מזמן אלול הבא בחורי החסידות הלומדים בתלמודי התורה יילכו עם קסקט ולא עם הכובע החסידי המקובל, וזאת כחלק ממאבק נגד מחירי הכובעים המאמירים. ההוראה של הרבי מצטרפת למכתב שהוציאו מנהלי התתי"ם בבני ברק | כל הפרטים

צילום: Yaakov Naumi/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבועות האחרונים מתנהל מאבק בציבור החרדי נגד עליית מחירי הכובעים שהגיעו בתקופה האחרונה למחירים מופקעים ולא הגיוניים. בכל הריכוזים נראו מודעות בהם נכתב כי על הציבור להחרים את הרשתות שמוכרות כובעים עד שהמחיר יירד.

בשבוע האחרון חלה תפנית במאבק, כאשר תחילה היו אלה מנהלי המוסדות בבני ברק, שהודיעו כי החל מהזמן הבא, הילדים שלומדים בתלמודי התורה בעיר לאחר הבר מצווה, יבואו לת"ת עם קסקט במקום כובע, על מנת שהכובע היקר לא ייהרס מהר.

המכתב של מנהלי הת"ת בבני ברק:

אחרי מנהלי תלמודי התורה בעיר בני ברק שחתמו על המכתב, מנהלי רשת תלמודי התורה 'דרכי אבות' של חסידות צאנז הצטרפו בהוראת הרבי למאבק, והורו לכלל התלמידים בכל רחבי הארץ שבשנה הבאה הבחורים יילכו עם קסקט.

במכתבם כתבו המנהלים כי "השמירה על הלבוש היהודי המקובל מדור דור, הייתה מיסודות דרכי ההנהגה במקהלות החסידים מדור דור. וכחלק מכך נהוג היה בקרב החסידים בדורות הקודמים שהאברכים והבחורים חבשו לראשם כובע רחב, או כובע קטן הנקרא 'קסקט', הצד השווה שבהם ששני סוגי הכובעים העידו על לובשם שהוא נמנה על קהל החסידים ויראי ה'. אמנם מאז מלחמת העולם השנייה, משום מה התפשט יותר המנהג לחבוש כובע רחב, והתמעטו חובשי כובע קסקט".

"כמי שזוכים לעמוד בראש מערכות חינוך למדנו מן הניסיון, שבעוד שבחורים מתבגרים, יודעים לשמור על הכובע במשך כמה שנים, הרי כאשר הבחורים נ"י נמצאים עוד בשנת הבר-מצוה בין כותלי התלמוד-תורה, קשה להם לשמור כראוי על כובעם, כך שבמקרים רבים, כאשר רק עברו כמה חודשים אחרי הבר-מצוה יוצא הכובע מכלל שימוש, וההורים נאלצים לרכוש כובע חדש תמורת סכום גבוה" הוסיפו במכתב.

"ועל של עתה באנו, אחרי שבתקופה האחרונה היוקר מאמיר ביותר ומחירם של הכובעים עולים דמים יקרים, וקול מצוקתם של ההורים באה אלינו שאין לאל ידם לעמוד בהוצאה גדולה כזו אחת לשנה. זאת בשעה שכובע הקסקט מחירו זול עשרות מונים".

המכתב של מנהלי התתי"ם של צאנז:



0 תגובות