החל הדיון הסוער במליאה; רוטמן: "טפטוף אינסופי של פייק"

איתי גדסי 1 Comment on החל הדיון הסוער במליאה; רוטמן: "טפטוף אינסופי של פייק"

החל הדיון במליאת הכנסת בהצעת חוק יסוד השפיטה לתיקון עילת הסבירות. יו"ר ועדת חוקה רוטמן: "תפסיקו לעבוד על הציבור בישראל, עילת הסבירות היא דבר שזכה לביקורת כבר למעלה מארבעים שנה". ראש האופוזיציה לפיד במופע תבהלה: "לעצור את החקיקה וללכת לבית הנשיא, גורלו של עם ישראל תלוי בדבר"

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילומים: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

מליאת הכנסת החלה בשעה זו את הדיון הסוער בצמצום עילת הסבירות, שקובעת כי רשות שיפוטית לא תוכל לדון בעניין סבירות ההחלטה של הממשלה במליאתה, של ראש הממשלה או של שר אחר ולא תיתן צו בעניין סבירות ההחלטה.

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן הציג את ההצעה ואמר: "התיקון המוצע מנסה להשיב מעט הפרדת רשויות ואת הדמוקרטיה למדינת ישראל. תפסיקו לעבוד על הציבור בישראל, עילת הסבירות היא דבר שזכה לביקורת כבר למעלה מארבעים שנה. אין שום יסוד לטענה שבקשה לצמצומה כך שלא תחול על נבחרי ציבור, נובע מאיזה אינטרס קצר טווח של הקואליציה הזאת. מדובר בהשמצה פרועה שהסיבה היחידה שיש מישהו שמאמין לה במדינת ישראל, זה בגלל טפטוף אין סופי טפטוף שהפך לזרם של רעל בפייק, אי אפשר לקבל את המציאות הזאת. מדובר בתיקון שבימים כתיקונם לא היה מערב שום אמוציות. הסיבה היחידה שהוא מעורר אמוציות מפי האנשים כשדיברו ותמכו בו כמו יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, זה בגלל סיבה אחת ויחידה – הם הפסידו בבחירות והם יצאו לרחובות כנגד תוצאות הבחירות וכנגד הכרעת העם לא כנגד תיקון עילת הסבירות".

וידאו: דוברות הכנסת
video
play-sharp-fill

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "גם אם חס וחלילה עילת הסבירות תעבור מחר, הם יודעים כבר שהם נכשלו. ממשלת ישראל יצאה למלחמת התשה נגד אזרחי ישראל, וגילתה שאי אפשר להתיש אותנו. אנחנו לא נוותר על עתיד הילדים שלנו. הממשלה הזו, החוק הזה שהם רוצים להעביר, החוקים שהם רוצים להעביר אחריו, בנויים על זה שהם רוצים שיהיו להם אזרחים בנאמנות עיוורת. אנשים שמצייתים בלי לחשוב, נתינים חסרי פנים ונטולי דעה. זה לא יקרה. אני לא יודע מי חושב, מי עד כדי כך מנותק שהוא מאמין שהוא יוכל לקחת את כל המרחב האנושי העצום והמופלא הזה ולהודיע לו שמעכשיו הוא לא חי בדמוקרטיה, ולקוות שזה יצליח – זה לא יצליח.

video
play-sharp-fill

"אני רוצה להגיד לממשלת ישראל מכאן, מהדוכן הזה, אנחנו לא רוצים לנצח אתכם, כי כולנו נפסיד. האמת היא שכולם רוצים פשרה, אבל אף אחד לא יודע איך להשיג אותה או איך היא תיראה. יש רק דרך אחת לגלות: להמשיך להתאמץ. לעצור את החקיקה. ללכת לבית הנשיא. רגלינו יישאו תפילה כל הדרך. אנחנו צריכים ללכת לשם ולדבר ולהתווכח ולריב ולדבר שוב ושוב ולעולם לא להפסיק לנסות, כי גורלו של עם ישראל תלוי בדבר".

ח"כ בני גנץ אמר: "מה שאנחנו ניצבים מולו הוא שבר בתעודת הזהות הישראלית שלא ידענו כמותו. החברה הישראלית שתמיד גברה על האתגרים, הצליחה עד היום להשאיר את צה"ל מעל לכל מחלוקת. הפחד העמוק שלי הוא שזה לא המצב היום. צה"ל הוא צבא העם, וכשהעם מפולג ומסוכסך – זה מגיע גם לצה"ל.

"יש לומר בצורה ברורה – מי שאשם במצב היא הממשלה. משרתי צה"ל הם לא אלו שיוצרים את הבעיה, הם אלו שמושפעים ממנה, כמו כל החברה הישראלית. כפי שאמרתי בעבר אני חוזר גם היום, וקורא לכולם להמשיך לשרת ולהתנדב. לצד זאת, השפה והיחס של ראש הממשלה וחברי הקואליציה – ראויים לגינוי. במקום לחבק את האנשים הטובים האלו, לגלות אמפתיה לזעקתם, במקום להקשיב להם – מכנים אותם סרבנים.

"החברה הישראלית כולה בדרך לחצות את הקו האדום. מרגישים את זה בארוחות משפחתיות, בשיחות בעבודה, ומי שחושב שזה לא מגיע לכל מחלקה ופלוגה וגדוד בצבא – לא חי את המתרחש ביחידה. המתווה הנכון למדינת ישראל הוא הסכמה תמורת הסכמה. אני קורא לחברי הקואליציה – זה הזמן לגלות מנהיגות ולעשות מעשה, סכנה ברורה ומידית לפנינו. אפילו בימים קשים, נדע שגם אם החוק הרע הזה יעבור, נמשיך לפעול, ובמהרה בימינו נתקן".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    "הממשלה הזו, החוק הזה שהם רוצים להעביר, החוקים שהם רוצים להעביר אחריו, בנויים על זה שהם רוצים שיהיו להם אזרחים בנאמנות עיוורת" לא יודע איפה חי יאיר לפיד, ועוד יותר לא ברור לי למה הוא רוצה לדון עם אנשים שרק רוצים להשליט דיקטטורה.