נגד הקמת טורבינות: הדרוזים חסמו את כבישי הצפון

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on נגד הקמת טורבינות: הדרוזים חסמו את כבישי הצפון

צעיר דרוזי בן 29 נפצע בינוני בהפגנה נגד הקמת טורבינות הרוח ברמת הגולן, הוא פונה במסוק לביה"ח רמב"ם בחיפה. המשטרה מוסרת כי שוטר ביצע ירי לאחר שחש סכנה מידית לחייו מול עשרות רעולי פנים שאחד מהם רץ לעברו ככה"נ עם חפץ חד.

צילום: דוברות המשטרה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהמשך לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן לאחר שנחתמו חוזים ושולמו כספים רבים לבעלי הקרקע להנהגה ולרשויות המקומיות אשר דורשות את קיום ביצוע הפרויקט – לפני זמן קצר החלו הפרות סדר של אלפי דרוזים שהגיעו למקום הכוללות ידוי אבנים וזיקוקים, זריקות בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה הפועלים במקום ומסכנים את חיי השוטרים.

שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמרת הגבול שנמצאים במקום הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות אחד השוטרים אף נאלץ לבצע ירי לאחר שחש סכנה מידית לחייו כאשר קבוצה של רעולי פנים עם אבנים התקרבו כשברשותם אבנים- אחד מהם שרץ לעברו ככל הנראה עם חפץ חד נפצע באורח קל ברגלו מהירי.

מהמשטרה נמסר כי משטרת ישראל קוראת למנהיגי העדה לקבל על עצמם את קיום ההליך החוקי שנעשה בפרויקט הטורבינות ולהביא להרגעת הרוחות. כמו כן היא מזהירה, להימנע מהפצת פייק ניוז ברשתות החברתיות על שייחים פצועים.

עוד נמסר כי בני העדה הדרוזית נמצאים בלב החברה הישראלית בתפקידי מפתח ומהווים לאורך השנים דוגמא ומופת לקיום הדמוקרטיה ושמירה על החוק. וההתנהגות האלימה והבריונית הכוללת חסימת כבישים, הצתות של צמיגים ופגיעה ברמזורים עלולה להעביר לפגיעות בנפש ולפגיעה במרקם היחסים הקיים.

עדכון לשעה 15:00

בעקבות מחאה על עבודות להקמת הטורבינות בצפון נחסמו לתנועה:

כביש 70 מחלף סומך.

כביש 85 צומת חלפתא.

כביש 70 צומת אבליים.

כביש 89 -צומת תפן.

כביש 854 צומת כישור.

כביש 6 מחללף עין תות לצפון.

2. כביש 67 מבת שלמה לאלייקים.

כביש 6 מחלף תל קשיש לדרום.

כביש 6 צומת יקנעם (אוסם) לדרום.

ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לאזור החסימות ולנסוע בדרכים חלופיות.



1 תגובות

מיין תגובות