"גם אנחנו נצא לרחובות"; עימות במהדורת הבוקר

מהדורת הבוקר No Comments on "גם אנחנו נצא לרחובות"; עימות במהדורת הבוקר

עו"ד זיו מאור במהדורת הבוקר ליריב אופנהיימר: "אתם מפריעים בדרכים אלימות ואנטי דמוקרטיות ואם נפסיד היום את הוועדה לבחירת שופטים גם אנחנו נצא לרחובות". אופנהיימר: "גם לרוב יש מגבלות וצריך לקחת בחשבון את זכויות המיעוט"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עימות במהדורת הבוקר: איש השמאל יריב אופנהיימר ואיש הימין עו"ד זיו מאור, שוחחו הבוקר (רביעי) עם בצלאל קאהן ודוד חכם, על בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים והרפורמה המשפטית.

יריב אופנהיימר: "יש אנשים בצד שלי שהיו מעדיפים שאלהרר לא תיבחר וסוף סוף נלך להחלטה אם ההפיכה המשטרית תיגנז או תעבור. בחירת אלהרר תתן לנתניהו חופש פעולה".

עם זאת, אמר: "אני מעריך שחכי האופוזיציה אנשים אחראיים; נתניהו התעורר קצת מאוחר מידי והבין את הנזק העצום שנגרם למדינה. אני מעריך שאלהרר יבחר אבל חושש מהיום שלמחרת, בליכוד מדברים על חוקים דרמטיים".

זיו מאור: "החוקים שבהסכמה הם כישלון הרפורמה. יומרה פתטית ומכאיבה מאוד להכתיב מעמדת המיעוט. לצערנו הקואליציה לא מצליחה לקדם את סדר היום. ההצבעה היא חשאית וזה פועל נגד נתניהו אבל עדיין נותן לו את האפשרות לגרום לחברי ליכוד להצביע נגד בוחריהם. אני צופה שהציבור הישראלי יפסיד שוב ואלהרר תתמנה". 

אופנהיימר: "גם כשהשמאל בשלטון לא מגייסים את כל החרדים בלחיצת כפתור. גם לרוב יש מגבלות וצריך לקחת בחשבון את זכויות המיעוט. הממשלה הזאת ניסתה לקחת את כל הכוח לעצמה באופן דיקטטורי".

מאור: "השמאל עשה את זה ב-2021. הרכבי הוועדות בכנסת תקעו את נציגי האופוזיציה בוועדות לא רלוונטיות והשיגו רוב מוחלט בכל וועדה. הופר לא רק נוהג אלא גם סעיף בתקנון הכנסת".

אופנהיימר: "הימין עשה מבצע בעזה, ביטל את חוק ההתנתקות. לממשלה יש את הכוח לשלוט, אבל לא לקחת כוח בלתי מוגבל ללא בלמים".

מאור: "בית המשפט נשלט אופן מוחלט על ידי אופוזיציה בלתי נבחרת. בית המשפט לא מתפקד. המערכת לא מקיימת את החוק. היא משולחת כל רסן. הציבור הישראלי שלח את הממשלה הזו לתקן את זה והשמאל שורף את המדינה על זה".

אופנהיימר: "כשליברמן רצה לחתוך את הסבסוד למעונות בית המשפט אמר שאי אפשר לעשות את זה באבחה אחת".

מאור: "אתם מפריעים בדרכים אלימות ואנטי דמוקרטיות ואם נפסיד היום את הוועדה לבחירת שופטים גם אנחנו נצא לרחובות. לממשלות יש מגבלות שלא נובעות מבית המשפט אלא מכוחו של הציבור. אם נתניהו יסכל גם את כבשת הרש הזו, אתם תפגשו את הציבור הימני ברחובות".

אופנהיימר: "זו ממשלה שאין לה מושג מה זה דמוקרטיה".



0 תגובות