השר עמיחי אליהו: "לא מחויבים למהלך של סמוטריץ"

    המהדורה המרכזית No Comments on השר עמיחי אליהו: "לא מחויבים למהלך של סמוטריץ"

    השר עמיחי אליהו ב'מהדורה המרכזית': "למרות כל הערכה שלנו לגנץ, גישתו מאוד מורכבת. אני מזכיר שהוא סיכן חיילי גולני מול האויב. גישה שהביאה לנו אסונות, כמו אוסלו". על הליך בחירת הרב מטעם רבני הציונות הדתית: "מהלך של סמוטריץ' שלא התייעץ איתנו. עם מי הרבנים הללו התייעצו? אם מבשלים דייסה, אי אפשר להכריח את האחרים לאכול את זה. 'עוצמה יהודית' לא מחויבת וחברי הגוף הבוחר לא מחוייבים"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    8:19
    14.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on נפילה היא בסך הכל נפילה – לא יותר!

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המורשת, עמיחי אליהו לבצלאל קאהן ב'מהדורה המרכזית': "מזכיר שלמרות כל הערכה שלנו לגנץ, גישתו מאוד מורכבת. אני מזכיר שהוא סיכן חיילי גולני מול האויב. גישה שהביאה לנו אסונות, כמו אוסלו שלתת אקמול ועוד אקמול לנזקי הטרור"

    "אין משטרה. כמו בעולם הדתי, חינכנו, גם כשהיינו בגלות שצריך לכבד את המלכות שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים בלעו. מול המגזר הערבי הייתה גזענות של ציפיות נמוכות, ויתרו להם ובסוף גדלה פה מפלצת. זו המציאות. ראינו את אירועי לוד, מגיע המפכ"ל שהיה אז ומשקר במצח נחושה"

    "צריך לשבת עם המגזר הערבי. לדון איתם שהם יבינו ששיתוף הפעולה יביא תוצאות. אם הם יבינו שצריך לשמור על החוק, זה ייעצר. במקביל, צריכים להמשיך ברפורמה המשפטית. כל הניצבים שיוצאים נגד בן גביר, הם האשמים, דם הנרצחים על הידיים שלהם. כל השנים הם היו עסוקים בבקבוקי המיחזור של גב' נתניהו. צריך לסגור את המשטרה ולפתוח מחדש"

    "המשטרה הזאת בעייתית, הפעילה רוגלות ללא אישור. השוטרים המתוקים עושים עבודת קודש, אבל אני מדבר על הקצונה הבכירה. המהלך של בן גביר זהו מהלך ארוך טווח וצריך לתת לו את ההזדמנות"

    לגבי הרב אותו בחרו רבני הציונות הדתית: "זה מהלך של סמוטריץ'. עם מי הרבנים הללו התייעצו? אם מבשלים דייסה, אי אפשר להכריח את האחרים לאכול את זה. אני לא מחויב לזה, 'עוצמה יהודית' לא מחויבת לזה. עצם זה שהם נטשו את הרב הספרדי, מי שמכם?"

    "לא אפתח פה את פרטי המשא ומתן בשידור. אבל אני לא מחויב, ואני מרשה לעצמי להמר שזה לא מייצג את חברי הגוף הבוחר. אין לזה התייחסות בהסכם הקואליציוני. זה לא תלוי בהם אלא בגוף הבוחר. צריך לדעת להסדיר את כל סוגיית הרבנים הראשיים במדינה. ב-15 שנים הקרובות נשקיע בציבור המסורתי, להשאיר אצלם את האידישקייט מבית אבא. הרב הראשי צריך לפנות אליהם"

    האזינו

     



    0 תגובות