הרב אריאל בראלי הוכתר לרב המועצה בית אל

בנצי לייזרוביץ No Comments on הרב אריאל בראלי הוכתר לרב המועצה בית אל

לאחר עשור ללא כהונת רב רישמית, המועצה המקומית בית אל הודיעה הערב על מינויו של הרב אריאל בראלי לרב היישוב. ראש המועצה שי אלון: "תהליך הבחירה הוא תוצר של ממשלה ערכית, אידיאולוגית ויהודית שפועלת יחדיו למען ערכים משותפים"

צילום: דוברות בית אל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי עשור ללא רב רשמי ליישוב, הערב (שני), הודיעה מועצת בית אל על מינויו הרשמי של הרב אריאל בראלי לרבה של המועצה המקומית. הרב בראלי נבחר מבין שלושה מועמדים, שבנוסף אליו נכללו הרבנים אברהם קלמטינובסקי ועוזיאל משה ברקוביץ'.

ההודעה הרשמית התקבלה הערב במעמד שר הדתות ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ובהשתתפות בכירי רבני הציונות הדתית: הרב זלמן מלמד, הרב שמואל אליהו, הרב שבתאי סבתו, הרב שלמה אבינר, הרב אליקים לבנון, הרב שלמה יוסף וייצן, חברי המליאה והגוף הבוחר.

הכתרתו של הרב אושרה לאחר שיתוף פעולה פורה בין משרדי האוצר והדתות בכדי להקצות ולתקצב תקן רב למועצה באוצר ובכדי למנות רב נבחר ע"י ועדת הרבנים הבוחרים של משרד הדתות.

הרב בראלי הוא נכדו של הרב צבי נריה זצ"ל וממשיך דרכו התורנית, בעבר שימש בין היתר כרב ומחנך בישיבת חורב ובישיבה לצעירים בירושלים, וכן שימש כראש כולל הלכה באילת ודיין בבית הדין לגיור. הוא הוסמך לדיינות ע"י הרב משה חיים דימנטמן ובמשך כ-20 שנה שימש כראש בית הדין לממונות בשדרות וכר"מ בישיבת ההסדר בעיר. בשנת 2019 התמנה לרב היישוב בית אל לאחר שהרבנים זלמן מלמד ושלמה אבינר פרשו מתפקידם בגיל הפרישה.

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי בירך ואמר: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו, שמחה והתרגשות לרגל בחירתו של הרב אריאל בראלי לכהן פאר ברבנות המועצה בית אל, ברכתי לתושבי המועצה ולראש המועצה ידידי היקר שי אלון שפעל בתבונה מתוך תחושת שליחות ואחריות לתושבי עירו. אין לי ספק כי הרב שליט"א יקדש שם שמים וימשיך בעבדותו להאהיב את תורת ישראל בעם ישראל ובארץ ישראל – מזל טוב".

ראש המועצה שי אלון בירך את הרב בראלי עם בחירתו: "הרב בראלי הוא רב ודיין בשיעור קומה, שהתקבל בחיבוק גדול. הוא פועל במרץ ועושה רבות לחיזוק חוסנה הרוחני והלאומי של החברה הישראלית. אנחנו ניצבים ערב חג שבועות, חג מתן תורה שיהיה השנה שונה בבית אל כי יש רב ליישוב. כעת אפשר יהיה לבנות מערך כשרות, לתקן מקוואות ועוד, לרווחת התושבים ולשמחתם"

עוד הוסיף אלון כי "עשר שנים וניסיונות רבים להביא תקן רב רשמי לא צלחו עד שהגיעו השרים סמוטריץ' ומלכיאלי בשיתוף פעולה חוצה מגזרים והביאו לבשורה המיוחלת. הדאגה הזו היא הדוגמא לממשלה ערכית, אידיאולוגית שעושה יחד לכולם בשביל הערכים המשותפים". עוד הוסיף אלון כי "סופסוף ממנים רבנים ודיינים בכלל המגזרים. כאן, בחברון, בחצור הגלילית ועוד. יש כאן רוח חדשה של דאגה לכלל המגזרים. זו ממשלה ערכית, תורנית ויהודית שדואגת לאוכלוסייה לרב, דבר שהוא צורך בסיסי. זה חג גדול לנו, נגילה ונשמחה בו".



0 תגובות