המהפכה בתחום המיזוג – אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה

עפר גדנקן No Comments on המהפכה בתחום המיזוג – אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה

קניית מזגן היא אחת הבחירות החשובות שנעשה במשק הבית שלנו. במזג האוויר הישראלי הקשוח, וכששינויי האקלים מובילים לגלי חום וקור קיצוניים יותר ויותר – היא הופכת לקריטית אפילו יותר

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"אחד האתגרים הגדולים ביותר של ההתחממות הגלובלית הוא פיתוח מוצרים שלא רק יחממו או יקררו, אלא גם יספקו יעילות אנרגטית וישפרו את איכות האוויר שאנחנו נושמים. החדשנות המוצרית והטכנולוגית שלנו פועלת בשתי הגזרות האלה: מוצרים חסכוניים ומתקדמים שהם גם בעלי טכנולוגיות ירוקות, ועומדים בקריטריונים האירופיים המחמירים ביותר בתחום." מספר נתי מקתם, מנהל תחום ההנדסה באלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה.

כיום, כ-90% מהמזגנים שנמכרים לציבור הרחב הם מזגני ה- ON/OFF המוכרים. בקרוב, שוק המיזוג יעמוד בפני מהפכה משמעותית- מעבר כולל למזגני ה-Inverter. כאשר מסתמן, שבקרוב מאוד כל המזגנים שימכרו במדינה יהיו מזגנים מסוג זה.

"השינוי הזה מגיע כתוצאה מהחלטה קריטית שהתקבלה- ענף המיזוג בישראל עובר לתקנות האירופאיות והמחמירות יותר", מסביר נתי. "אסטרטגיית אלקטרה מערכות אקלים ומיזוג לשנים 2023-2024 היא המהפכה הירוקה. בתור חברה, נושא איכות הסביבה וההתחממות הגלובלית נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנחנו שמים על דגלנו את נושא זה.  כתוצאה ישירה מכך- המוצרים שלנו הם ירוקים יותר, העומדים בסטנדרטים האירופאיים, ואנחנו ממשיכים להיערך עם פסי ייצור ירוקים ומותאמים יותר לקריטריונים שהצבנו לעצמנו. מזגני האלקטרה Inverter מתבססים על טכנולוגיה חדשנית, באמצעותה המזגן יהיה שקט יותר, מהיר יותר, ואף תביא לחיסכון של כ-50% בצריכת החשמל. מלבד זה, מזגנים אלו ידידותיים לסביבה, בשל העובדה שצורכים פחות אנרגיה, ישנה ירידה חדה באחוז גזי החממה הנפלטים לאוויר." מוסיף.

אז מה זה בכלל Inverter?

בלב כל מזגן – בין אם עילי, מיני-מרכזי או VRF – נמצא מדחס, שפועל ומעניק למערכת את התפוקה כדי למזג את החלל אותו אנחנו מבקשים למזג. במזגנים רגילים, מחובר אל המדחס פיקוד סטנדרטי שאליו מחוברים החיישנים(תרמוסטט), שתפקידם למדוד מתי הטמפרטורה בחדר מגיעה לזו שהגדרנו. ברגע שזה קורה, התרמוסטט מנתק את המדחס. ברגע שהטמפרטורה בחדר מתחילה לעלות, התרמוסטט מכניס שוב לפעולה  את המדחס וכך התהליך חוזר על עצמו.

"לכיבוי וההדלקה התכופים האלה יש מספר השלכות כמו טמפרטורה לא יציבה, צריכת חשמל גבוהה במיוחד ותקלות שעלולות לקרות. כאן נכנסת לתמונה טכנולוגית ה-Inverter, טכנולוגיה פורצת דרך שבה המדחס עובד במהירויות שונות בהתאם לצורך. פעילות בעוצמה גבוהה עם ההדלקה של המערכת כדי להגיע במהירות לטמפרטורה הרצויה, ואז ירידה לפעילות נמוכה כדי לשמור עליה יציבה לאורך זמן. במילים אחרות, המזגן משתמש בעוצמת המדחס שלו באופן רציף והדרגתי כדי לייצר אקלים אידיאלי בחלל החדר."

איזה יתרונות נוספים יש למזגן האלקטרה Inverter על פני מזגן רגיל?

חסכוני בחשמל – הפעילות הממושכת של המדחס בטכנולוגיית ה-Inverter, לעומת ההדלקה והכיבוי במזגנים רגילים, דווקא חוסכת חשמל – והרבה. במקום להשתמש במלוא העוצמה של המדחס בכל פעם מחדש, המזגן עובד לפי התפוקה הנדרשת בכל רגע – לא יותר ולא פחות. ומרגע שנוצרה יציבות, הוא יכול לעבוד בתפוקה נמוכה לאורך זמן ולצרוך פחות חשמל. עד 40% פחות למען הדיוק. בטווח הארוך, החיסכון הזה הופך משתלם במיוחד.

עמיד לאורך שנים – הדלקה וכיבוי חוזרים של כל מכשיר אלקטרוני מקצרים את חייו, בוודאי כשמדובר במזגן שפועל לתקופות ארוכות כל כך כמו בישראל. הוויסות שמציעה טכנולוגית ה-Inverter מבטיחה הדלקה אחת וכיבוי אחד בכל שימוש במזגן, ובכך מגדילה את תקופת הזמן שבה המזגן יעבוד ביעילות.

יעיל בכל מזג אוויר – מזגנים רגילים אינם בנויים למצבים של קור או חום קיצוניים. הפעילות שלהם במצבים כאלה יעילה הרבה פחות. מזגני Inverter יוצרו במטרה לעמוד בטמפרטורות שבין 46 מעלות ועד מינוס 15 מעלות.

"לסיכום, ניתן להבין כי ישראל עומדת בפני מהפכה של ממש. תחום המיזוג עובר מעין 'מתיחת פנים', אשר תשפיע על כל הציבור, ותתבטא גם בהיבט הכלכלי והצרכני, וגם בהיבט האקולוגי"



0 תגובות