דו"ח: ירידה בהוצאות מעונות רה"מ בתקופות בנט ולפיד

איתי גדסי 1 Comment on דו"ח: ירידה בהוצאות מעונות רה"מ בתקופות בנט ולפיד

לפי דו"ח התנועה לחופש המידע, חלה ירידה משמעותית בהוצאות מעונות ראש הממשלה בתקופות ראשי הממשלה בנט ולפיד | בנט הגיב: "כל השקרים הופרכו – פייק אחד גדול".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התנועה לחופש המידע פרסמה הבוקר (ראשון) את דו"ח הוצאות מעונות ראש הממשלה לשנת 2022, מהן עולה כי בתקופת ראשי הממשלה בנט ולפיד חלה ירידה בהוצאות המעונות וכי לפיד לא ביקש החזר הוצאות על ביתו הפרטי.

לפי הדו"ח, הוצאות ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנט ברעננה, בו התגורר כתחליף למעון הרשמי שהיה בשיפוצים, הסתכמו ב-471,419 אלף ש"ח. הוצאות מעון ראש הממשלה החלופי הסמוך לבלפור בו התגורר ראש הממשלה לפיד במקביל למגורים בביתו הפרטי – הסתכמו ב-53 אלף שקלים.

עו"ד רחלי אדרי, מנכ"לית התנועה לחופש המידע אמרה: "לאחר עשור של הוצאות גבוהות שהגיעו למיליוני שקלים, שמימן הציבור הישראלי, לראשונה הוצאות מעון ראש הממשלה עמדו על פחות ממיליון ש"ח. בנוסף, עולה כי ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד הסתפק במימון הוצאותיו הציבוריות, ללא בקשה להחזר עבור הוצאות פרטיות. משמעות הדברים היא שהשקיפות שמקדמת התנועה לחופש המידע מתוך מטרה לייצר נורמה של הפרדה בין הוצאות ציבוריות להוצאות פרטיות מסייעת לשמור על הקופה הציבורית".

מהליכוד נמסר בתגובה לפרסום: "התנועה לחופש המידע שוב מעוותת את המציאות בכך שהיא מתעלמת מ-50 מיליון השקלים שהמדינה הוציאה על שיפוץ ביתו הפרטי של בנט, רק בגלל סירובו לעבור לירושלים ,כפי שמחייב בחוק יסוד הממשלה, והתעקשותו להפוך את ביתו הפרטי ברעננה למעון רשמי – סכום שאותו ראש הממשלה נתניהו לא הוציא ב-16 שנות כהונתו גם יחד. שלא כמו בתקופת בנט, בתקופת נתניהו בבלפור המעון פעל כמעון רשמי באופן מלא שאירוח מנהיגי עולם, מדינאים ואישי ציבור ישראליים".

בתנועה לאיכות השלטון הגיבו: "תזכורת לליכוד – התנועה לאיכות השלטון הייתה זו שעתרה נגד הוצאות השיפוץ המוגזמות לביתו של נפתלי בנט על חשבון קופת המדינה. אצלנו אין איפה ואיפה. איכות שלטון, יושרה וניקיון כפיים צריכים להיות נר לרגליה של כל דמוקרטיה מתוקנת. עמדנו על המשמר עד עתה ונמשיך לעשות זאת גם עכשיו.

"עם זאת, למען הסדר הטוב יש לציין כי את הנתונים על הוצאות מעון ראש הממשלה פרסמה היום התנועה לחופש המידע, ולא התנועה לאיכות השלטון. אנו מודים להם על פרסום המידע החיוני, וקוראים לראש הממשלה ללמוד את הנתונים ולחשוב על דרכים לחסוך בהוצאות על חשבון הקופה הציבורית".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיב לפרסום הדו"ח: "לא 50,000,0000₪ אלא 70,000₪ הכרחיים לביצוע עבודתי. מכיוון שמשך שנה וחצי נאמרו שקרים ועיוותים בהיקף המוני לגבי הוצאות ביתי בעת שירותי כראש ממשלה, אני מוצא לנכון להביא זאת לידיעתכם: דו״ח משרד ראש הממשלה שפורסם הבוקר קובע רשמית: ההוצאות בתקופתי כראש הממשלה נחתכו ביותר מ-50% (!) לעומת שנים קודמות. לא היה שידרוג בית ב-50 מיליון ש״ח, אלא עבודות ב-70,000₪ בלבד להתאמת הממ״ד להיות חדר עבודה מאובטח עבורי כראש ממשלה. כל השאר – אבטחה בלבד, לאור דרישת השב״כ שלא אכנס למעון בבלפור. כל הרעש, כל השקרים הופרכו – פייק אחד גדול".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תראו את התחקיר של אילה חסון!
    זה שקר

    אתם מהנדסים תודעה