יובל ל"יום שכולו תורה": הרבי מסר שיעורים בדרום

נתי קאליש No Comments on יובל ל"יום שכולו תורה": הרבי מסר שיעורים בדרום

במלאת יובל ל'בר בי רב' שייסד כ"ק האדמו"ר מקאליב זיע"א, ממשיך דרכו כ"ק האדמו"ר מקאליב שליט"א מסר ביום העצמאות שיעורים ביישובי הדרום | גלריה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני יובל שנים בדיוק, בה' באייר שנת תשל"ג, נוסד 'בר בי רב' על ידי כ"ק האדמו"ר מקאליב זיע"א. בשנה הראשונה פעל ה'בר בי רב' בחולון ומשם נפוץ לכל רחבי הארץ. המסגרת של לימוד תורה ביום זה, הפכה למסורת בכל רחבי הארץ. עשרות אלפים משתתפים בסדרי הלימוד, בשיעורי תורה. בתי הכנסת ובתי המדרש בכל רחבי הארץ, מלאים עד אפס מקום בלומדים שמנצלים את יום החופש מהעבודה ללימוד תורה, לשמיעת דברי מוסר וחיזוק.

במקומות רבים מזכירים מגידי השיעורים ומוסרי השיחות, את זכותו הגדולה של מייסד 'בר בי רב' שזכה שבזכותו יהודים רבים העמלים לפרנסתם בכל ימות השנה, זוכים ביום הזה לשבת וללמוד תורה ולשמוע שיעורים מפי רבנים גדולים ושיחות מוסר וחיזוק מטובי המרצים.

בשנת תשמ"ו דיווחו כלי התקשורת כי הרבי מקאליב זיע"א הגיע לעיר קריית שמונה והתארח בביתו של הרב הספרדי הרב בוחבוט זצ"ל. הביקור על פי הכתבה היה במסגרת בר בי רב שייסד הרבי ובמסגרתו הוא מסר שיעור חיזוק לתלמידי בית הספר בעיר. בכתבה נאמר כי הביקור עורר התרגשות רבה בעיר, ורבים עלו לרגל אל הרבי לקבל את ברכתו ועצתו.

מידי שנה בשנה היה הרבי מקאליב זיע"א מכתת רגליו בכל רחבי הארץ ביום של 'בר בי רב'. גם בשנותיו האחרונות שהיה כבר בגיל מופלג, לא מנע מעצמו למסור דברי חיזוק ולקיים מעמד קבלת עול מלכות שמים בעיקר בבתי הכנסת ובתי המדרש שבהם נמצאים העם שבשדות. את מורשתו זו ממשיך כ"ק האדמו"ר מקאליב שליט"א, שמסר סדרת שיעורים ושיחות חיזוק במספר רב של בתי כנסת בדרום.   בבית הכנסת שערי שמים בקרית מלאכי. בבית הכנסת תורה וחסד בגן יבנה. בבית הכנסת המרכזי של מוסדות החיד"א באשדוד. בבית הכנסת המרכזי במושב בן זכאי.

בכל אחד מהמקומות דיבר כ"ק האדמו"ר מקאליב על הכוח של האמונה שהוא מסייע לעבור את כל הקשיים בחיים. הוא סיפר סיפורים על זקנו שבכוח האמונה הצליח לעבור את הייסורים הקשים ביותר. ומסר את כל חייו להפצת תורה וקדושה ובטוח שביום כזה שהוא רואה מלמעלה שמפעל חייו עומד וקיים וכל כך הרבה אנשים צמאים לשמוע דבר השם ומשתתפים בשיעורים הוא שש ושמח ומברך ומשפיע ברכות לכולם

  בסיום שיחות החיזוק והשיעורים התקיימו בבתי הכנסת מעמד קבלת עול מלכות שמים ואמירת קריאת שמע כפי שהנהיג כ"ק האדמו"ר מקאליב זיע"א. 

 



0 תגובות