דיון במהדורה: מהו 'יום העצמאות' עבור אדם חרדי?

מהדורת הבוקר No Comments on דיון במהדורה: מהו 'יום העצמאות' עבור אדם חרדי?

האם יש ליום העצמאות משמעות עבור אדם חרדי, מהי המשמעות ומה עלינו לעשות ביום הזה? | עו"ד פאלוך, הרב ביסטריצקי ומגישי מהדורת הבוקר בשיח מרתק

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יום העצמאות: עורך הדין רוני פאלוך ושליח חב"ד בסביון הרב שמואל ביסטריצקי, שוחחו עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), על משמעות יום העצמאות עבור ציבור שומרי התורה.

עו"ד רוני פאלוך: "מבחינתי זה יום שגרתי. הרב מבריסק אמר שמדינת ישראל זה סוג של חיוך מהקב"ה. ברור שיש פה משהו. לא ניקח את זה למקום של ראשית צמיחת גאולתנו וכל מיני דברים כאלה. ברור שלולי השואה לא היינו מקבלים את המתנה הזו מהאו"ם. האבות המייסדים של המדינה כמעט כולם לא היו אנשים שומרי תורה ומצוות".

הרב שמואל ביסטריצקי, שליח חב"ד בסביון: "אני רוצה להתחבר לנושא מכיוון אחר – נאום של ילדה בסביון בערב יום הזיכרון שאמרה 'אנחנו כאן ואנחנו צריכים להישאר כאן למרות כל מה שקורה לאחרונה כי משה רבינו הביא אותנו לכאן'. אנחנו צריכים ביום הזה להציף את הנושא התורני ההיסטוריה היהודית של אבותינו ומה קושר אותנו למקום הזה ומזה להבין מה אנחנו צריכים להעניק לילדים למה אנחנו נלחמים על המקום הזה".

הוא סיפר: "התקשר אלי בחור שסיים שירות בחברון – ושאל על מה אני בעצם שומר פה, למה אני נמצא כאן. תספר לי מי היה אברהם אבינו. אז אנחנו כשומרי תורה צריכים להציף את מה שהתורה אומרת על ארץ ישראל".

"סבא שלי הגיע מהשואה אחרי הקמת המדינה ובהיותו יהודי חרדי ביום הזה הוא אמר הלל. ואמר כמה הוא שמח שאנחנו כאן ויש לנו מדינה. מה שכואב זה שהצעירים היום לא יודעים שום סממן יהודי שמחבר אותנו כיהודים לארץ הזאת".

פאלוך: "ברור שיש היום תור זהב לשמירת מצוות ויהודים אורתודוקסים שיכולים לחיות פה, מול מה שסבלנו בגלות. אבל אני בא ושואל מה היום הזה לאותו ילד חילוני, במה בעיניך המדינה הזו יהודית. בעיני כאדם חרדי זו קונסטרוקציה מצוינת לשמירת עולם התורה והמצוות".

בצלאל קאהן: "אנחנו צריכים לחגוג שלמרות שהקימו מדינה חילונית שמקימיה רצו שתהיה חילונית לחלוטין, אנחנו ציבור ענק עם לומדי תורה בהיקף ענק ונותנים לנו ללמוד תורה".

פאלוך: "בעיני זה שעולם התורה קיים אין לו קשר למדינה, אלא לכוח הפוליטי שצברנו. לולי זה הם לא היו נותנים לנו כלום".



0 תגובות