הכנות להילולת הענק: בקרעסטיר נערכים להגעת ההמונים

נתי קאליש No Comments on הכנות להילולת הענק: בקרעסטיר נערכים להגעת ההמונים

בקרעסטיר נשלמות ההכנות האחרונות לקראת עליית ההמונים חסרת התקדים אל ציונו של פועל הישועות הרה"ק רבי ישעי'לע מקרעסטיר זי"ע ביומא דהילולא קדישא. השנה יהיו מספר חידושים לרווחת המתפללים הרבים שיבואו מכל רחבי העולם

ההמונים בציון הצדיק צילום: סוכנות הידיעות 'חדשות 24'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עלייה המונית חסרת תקדים צפויה להתקיים בקרעסטיר, במקום ציונו הקודש של פועל הישועות הרה"ק רבי ישעיה'לע מקערעסטיר זי"ע, ביומא דהילולא קדישא ג' אייר. לפי הערכות הגורמים, העלייההשנה צפויה להיות גדולה בהרבה משנים עברו, כאשר שיאים חדשים של מתפללים עתידים לפקוד את המקום, לשפוך שיח ולפעול ישועות ורפואות בזכותו של אותו צדיק וקדוש.

לרגל העלייה ההמונית החלו גם ראשי עיריית קרעסטיר להכין ולהכשיר את המקום בכדי להכיל את המוני הבאים, כשלטובת המתפללים הוקם אוהל ענק רחב ממדים בגודל כ- 6,000 מ" ר, ולהבטיח שכל אחד ואחד יוכל לנצל את היום כדת וכראוי.

ראשי קרעסטיר העוסקים יומם ולילה בכדי להבטיח את שלומם ונוחיותם של אלפי העולים, החלו בהכנות הגדולות להכנסת אורחים הרחבה שתינתן כיד המלך, מתוך שליחות ואחריות שכל יהודי יוכל לגשת אל הציון ואל 'חדר הקוויטל' הקדוש, להתפלל ביום המסוגל לישועות, ובמקום המסוגל לישועות .

בוועד הכנסת אורחים המנוהלת ע"י נכדי רבנו הממשיכים דרכו הקדוש כבחיים חיותו עובדים כבר שבועות ארוכים, בכדי להפוך עיירה קטנה כזו למקום שיוכל להכיל אלפי אלפים. ביניהם, ישיבות ממושכות עם גורמי הביטחון והרשויות של העיר קרעסטיר, שהביאו למסקנות יעילות ונחוצות לטובת ההמונים ובטיחותם, ביניהם הכשרת סדרנים ומאבטחים לשמור על הסדר בכל שטח הציון, וכל סביבות קרעסטיר, בכדי להבטיח מקסימום ביטחון של עשרות אלפי אנשים הנשים והטף, הבאים מכל העולם לשפוך שיח בציון הקדוש.

במהלך ההילולא יתקיימו גם שני מעמדי 'הכנסת ספר תורה' היסטוריים בהשתתפות האלפים. ספר תורה אחד נודב ע"י נכד רבינו, הרב ישראל יעקב יוקל גרויס שליט"א בן כ"ק אדמו"ר הגה"צ רבי נפתלי זצוק"ל מקרעסטיר – בערבערשט חתן הרה"ק רבי אברהמ'לע זי"ע, נינו הגדול של הרה"ק רבי ישעיה'לע זי"ע. המעמד יתקיים בהשתתפות מאות יוצאי חלציו וזרעו של הרה"ק רבי ישעיה'לע זי"ע.

הספר תורה השני נודב ע"י הנדבנים הדגולים משפחת ריעדער שיחי', ידידי ותומכי קרעסטיר מאז ומקדם, והוא נכתב לעילוי נשמתו של אביהם האיש חסיד והמרומם הבלתי נשכח, הרה"ח רבי שמואל יוסף ריעדער ז"ל מנאמני ביתו של רבינו הקדוש רבי ישעיה'לע זי"ע, הוא הגבר שזכה להתקרב אל הקודש וליצוק מים על ידיו של אותו צדיק.

לאור ההערכות על מספרם של המוני העולים, ומחמת המציאות ההכרחית שלא ניתן להכיל את כל הבאים תחת קורת גג אחת, ייערכו לראשונה בשנה זו שלש סעודות נפרדות לרגל יומא דהילולא, ביום ראשון בלילה – הסעודה המרכזית, ביום שני לפני הצהריים, וביום שני לפנות ערב, בראשותם של אדמו"רים ורבנים שליט"א נכדי בעל ההילולא, באוהל הענק שממוקם ממול חצר הקודש, בשיתוף סעודת מצוה לגומרן של שני ספרי התורה שיוכנסו אל בית רבינו ביומא דהילולא קדישא.

במסגרת ההכנות פועלים העסקנים גם בביתו נאוה קודש של הצדיק הקדוש, למען יוכלו רבבות מישראל לשפוך שיחם במקום קיבול תפילותיהם של ישראל, ה'קוויטל שטוב' הקדוש בו קיבל הרה"ק רבי ישעיה'לע את המוני השוחרים לפתחו בחיי חיות ו והשפיע ישועות ורפואות לכל בית ישראל .

החדר הקדוש יעמוד לרשות הקהל הקודש המבקרים, שיוכלו להיכנס מבעד למפתן דלת קדשו, בו נכנסו אבותינו וזקנינו ושפכו את לבם, ובסדר מיוחד יוכל כל אחד ואחד להתפלל בלב רגוע ולשפוך שיח להקב"ה בעת רצון הזאת, בו ביומא דהילולא קדישא, ובמקום המסוגל בחדר הקודש המסוגל לישועות ורפואות .

בחצר הקודש של הרה"ק רבי ישעיה'לע הוקם 'אוהל הלחיים' שיעמוד במהלך 24 שעות ההילולא, לטובת אלפי פוקדי הציון והבית הקדוש, בכדי להרוות צמאי חסדיך, ובאוהל זה יינתן כיבוד קל ושתיה לאורך כל היממה, שתיה חמה וקרה, מיני מזונות ולקח, מבוקר עד הערב ומערב עד בוקר ללא הפסקה .זאת, בנוסף ל'אוהל הסעודה' בו יוגשו ארוחות בוקר צהריים וערב במשך כל היום וכל הלילה לכל דורש ומבקש שיבוא לשפוך שיח.

המטבח הגדול הפועל לאורך כל השנה כולה ע"י 'הכנסת אורחים קערעסטיר', ובו מוגשים סעודות בשריות ורחבות במשך כל השנה כולה, מוכן בימים אלו לקראת יומא דהילולא קדישא, בכדי לעמוד בביקוש הרב הצפוי. העבודות במטבח נודבו לע"נ הרה"ח רבי שלמה ענגעל ז"ל יד ימינו של רבינו הקדוש רבי ישעיה'לע, ששפר חלקו לעמוד לימינו בעת הגשת האוכל לבני ישראל, לשובע ולא לרזון.

צוות גדול של טבחים מוכשרים משתתף במערך הגדול, לקחת חלק במשמרות שיעמדו במהלך 24 השעות של ההילולא במטבח הגדול, בשביל לעמוד בביקוש הגדול הצפוי להיות ביומא דהילולא ע"י המוני הפוקדים.

בקרעסטיר מדווחים כי שורה של תיקונים מבורכים ושיפורים חסרי תקדים יביאו השנה להקלה משמעותית לאלפי העולים, שיבואו לפקוד את הציון. ההגעה לציון הקדוש תהיה מהירה בהרבה מהשנים שעברו. ראשי ועסקני קרעסטיר מוסרים שכל אחד יכול להיות רגוע ובטוח שבעז"ה יוכל להגיע לציון על אף גודל הדוחק הצפוי, וזאת אודות לסדר חדש ומשופר העתיד להיות בשנה זו בסביבת הציון.

בסמוך לציון מוקם 'אוהל הנרות', בו יוכלו ההמונים להדליק נרות, ע"מ שלא יבואו לידי סכנה ח"ו, זאת בנוסף ל'אוהל התהילים' המצויד בעשרות שולחנות וספסלים לרווחת המתפללים, בו יוכלו להאריך בתפילה ותחנונים, למלא כל משאלות הלב לטובה ולברכה. גם עמדות מיוחדות לנטילת ידיים הוכנו במקום, וגם חדרי שירותים נשכרו לטובת קהל הרבבות .

הצוואה הקדושה שהשאיר לנו הרה"ק רבי ישעיה'לע 'אם יבואו לביתי יוושעו כמו עתה', מתקיימת במלוא המובן ע"י רבבות עמך בית ישראל, הבית הקדוש תוסס ומלא חיים במשך כל השנה כולה ע"י מאות, לפעמים אלפי אורחים הבאים בצל קורתו.

'חדר הקוויטל' הקדוש בו פעל הרה"ק רבי ישעיה'לע ישועות בכל יום ויום, מלא וגדוש מדי יום ביהודים שקורעים שערי שמים לדבר ישועה ורחמים, המטבח הקדוש פועל בדיוק כרצון קדשו של הרה"ק רבי ישעיה'לע.

פריצת דרך מיוחדת השנה – בחידוש מבורך לפוקדי הציון, כשבשדה התעופה של בודפשט יעמוד לשירות העולים אולם רחב ידיים בהשתדלות 'רבי ישעיה'לעס הויז' שע"י נכדי רבינו, בכדי שיוכלו הנוסעים לנוח קימעא בין נסיעה לנסיעה, עם פינה נוחה לתפילה ולהשקיט את הלב, מנוחת הלב והנפש בנוסח קרעסטיר.

ראשי הכנסת אורחים דקרעסטיר, עמודי החסד, נכדיו של הרה"ק רבי ישעיה'לע זי"ע העומדים בראש מפעלות העיר קרעסטיר, הצליחו ב"ה להביא שירות מיוחד זה לאחר כוחות רבים של השקעות ושתדלנות. כמו"כ שומעים על חידוש נוסף של השנה, כשחברת 'פלען אין רייט' יספקו הסעות לכל העולים מרחבי תבל.

המוני בית ישראל מתכוננים בחרדת קודש לפעול ולהעתיר בתפילה ובתחנונים ולהוושע בעז"ה בישועות ורפואות מעל לדרך הטבע ברחמים וחסדים גלויים בזכותו של האי צדיק וקדוש, הרה"ק רבי ישעיה ב"ר משה מקערעסטיר זי"ע ביומא דהילולא קדישא ג' אייר.



0 תגובות