נשות הרבנים התכנסו: "חיזוק המסורת בהנהגת הקהילות"

נתי קאליש No Comments on נשות הרבנים התכנסו: "חיזוק המסורת בהנהגת הקהילות"

בצל הצהרות המנוגדות להלכה ולמסורת בהנהגת הקהילות קיימו כחמישים נשות רבנים, מכל רחבי אירופה, כנס ייחודי להשתלמות בכלים המתאימים לתפקידן ובסיוע לרבנים. נשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט אמר בפתיחה: "לנשות הרבנים חשיבות רבה בקרוב רחוקים בהדרכת המשפחות ושיעורים לנשות הקהילה בבחינת 'שרה מקרבת את הנשים"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצל הצהרות המנוגדות להלכה ולמסורת בהנהגת הקהילות, הגיעו לוינה כחמישים נשות הרבנים מכל רחבי אירופה ובהם נשות רבנים; ממונקו ולטביה, בריטניה, טולוז ומונטרז' בצרפת, מברלין דוטרמונד ומינכן בגרמניה, מינסק בבלארוס, בלגיה, גיברלטר, ברצלונה ואליקטנה בספרד, מקייב שבאוקראינה, אסטוניה, שווייץ, סטוקהולם בשבדיה ומרחבי אוסטריה. כדי לעמוד על המשך מסורת ישראל בהנהגת הקהילות, להדגיש את תפקידי אשת הרב כעומדת לימינו בהנהגת הקהילה להשתלמות ולקבלת הדרכה וכלים מקצועיים ארגוניים למלא את תפקידן החשוב. 

שלושת ימי העיון התקיימו ביוזמת 'ועידת רבני אירופה' בשיתוף ארגון 'נצח' במרכז הקהילתי של וינה באירוחה של הקהילה המקומית שבראשות מר אוסקר דויטש.

נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר בפתיחה כי "לנשות הרבנים ברחבי היבשת, בעיקר בקהילות שבהם יש משקל רב לקרוב רחוקים, לרבניות נועדו תפקידים רבים בהיותן עוסקות בהדרכת המשפחות ומלמדות נושאים שונים לנשות הקהילה בבחינת 'שרה מקרבת את הנשים'. הודות לימי עיון אלה הרבניות שבות לקהילות בכוחות מחודשים כדי להמשיך את תפקידם הנעלה כרבניות. במהלך ימים אלה הן פוגשות רבניות מכל קצוות אירופה – גם ממקומות רחוקים ולעיתים קשים – והן מקור להשראה אדירה. מפעים לראות את מסירות הנפש העצומה בה ממלאות הרבניות את תפקידן החשוב לצד בעליהם המנהיגים את הקהילות". דברי חיזוק השמיע רבה של וינה חבר הועדה המתמדת של הועידה הרב ירון אנגלמייאר. 

במהלך ימי העיון נועד הגר"פ גולדשמידט עם שרי החוץ המשפחה שילוב ותקשורת של אוסטריה; מייקל לינהארט וד"ר סוזן ראב ויו"ר הפרלמנט וולפגנג סובוטקה בעניין חופש הדת והבעת הוקרה לפעילותם למען הקהילה היהודית. אמש בסיום הכינוס נשא הגר"פ גולדשמידט דברים ב'סדר פסח לדוגמא' שקיים שגריר ישראל באוסטריה מרדכי רודגולד בהשתתפות עשרות אחמי"ם מהסגל הדיפלומטי ואישי ציבור.

אחד האירועים הבולטים של ימי העיון הייתה הרצאתה של הרבנית ימימה מזרחי בבית הכנסת הגדול של וינה. מאות מנשות אוסטריה והמשתתפות שמעו דברי חיזוק מפי הרבנית המכהנת כנשיאת תכנית הרבניות של הועידה ועוסקת שנים רבות בהדרכה בקהילה להקמת בתים נאמנים בישראל באושר ובנחת. 

במהלך ימי העיון שמעו המשתתפות הרצאות תורניות מקצועיות וארגוניות בנושאים שונים ובדרכים להפוך את תפקידן כמנוף להרבות חיי תורה ומצוות בקהילות. בין המרצים; מר גדי גרוניך ראש מטה הנשיא ומנכ"ל הקרן הבינלאומית של הועידה. מזכיר הועידה הרב אהרן שמואל בסקין. הרבנית אילנה אפשטיין מלונדון, גב' ג'ואל אפללו סגנית יו"ר חבר הנאמנים של הועידה, הרבנית גיטי שפיץ ראש תכנית החונכות של הועידה והר"ר נועם לואיס. 

המשתתפות קיבלו הדרכה מקצועית כיצד לפתח כישורי הקשבה ותקשורת, מהי טבעה של פסיכולוגיית השינוי והודגמו מספר שיטות ייעוץ למקרים שונים ומגוונים בהם עשויות הרבניות להיתקל במהלך עבודתן. כמו כן שמעו המשתתפות מומחים בתחום פיתוח מערכות תקשוב; כיצד לפתח נטוורקינג, לנצל הזדמנויות בשמחות בקהילה ועצות בנושא הרצאות בפני נשות הקהילה, בסיוע מצגת ייחודית. המשתתפות ניהלו שיח פתוח כיצד התרבויות הלאומיות השונות בהן הן גרות משפיעות על יחסי הגומלין החברתיים. רעיונות ועצות חיוניות ביותר בנושאים שונים הקשורים לשלום-בית, 'אתגרי משפחה' ו'שימוש במעגלי החיים כהזדמנות לחיבור'. במהלך ימי העיון התפצלו הרבניות לשיעורים וסדנאות, שהוגשו תוך אינטראקציה ושיתוף. במהלך הימים קיימו המשתתפות סיור מרתק בווינה בהדרכתה של רבקה יונגר, תושבת המקום, עם התמקדות על ההיסטוריה היהודית של וינה במהלך השנים.



0 תגובות