השופט בדימוס: "פסילת הרפורמה בבג"ץ תהיה קרע בלתי הפיך"

    מהדורת הבוקר No Comments on השופט בדימוס: "פסילת הרפורמה בבג"ץ תהיה קרע בלתי הפיך"

    השופט בדימוס הרן פיינשטיין על האפשרות שבג"ץ יפסול את הרפורמה: "אסור לו, אין לו סמכות. אין לו בכלל לפסול חוקים. אם הם יעשו דבר כזה הם יגרמו לקרע שלא ניתן לאיחוי. אני מקווה שיש להם מספיק שכל להבין את זה ולא להתערב"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופט בדימוס הרן פיינשטיין, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי) על הרפורמה המשפטית. "אני בעד הרפורמה, בכפוף להידברות וכדומה. הגיע העת לבטל את המהפכה השיפוטית של אהרן ברק שהרבה יותר חמורה ממה שקורה היום. זה היה נוח לצד אחד ולכן הם לא הזדעקו".

    לדבריו "ההפיכה החלה ב-92 כשחוקקו את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ובית המשפט החליט שהוא יכול לפסול חוקים, בלי שזה כתוב בחוק. איפה הם היו?"

    "רוטמן ולוין טעו בתפיסת עולמם. המבחן לא צריך להיות אם שופט שמאל או ימין, התנאי הוא שיפסקו לפי החוק ולא לפי מה שבראש", אמר פיינשטיין. 

    על עילת הסבירות: "בוודאי שצריך לבטל את עילת הסבירות. מה זה סבירות? מה זה מידתיות? מי שהחליט את זה – זה באופן בלתי חוקי, זה לא מופיע בחוק".

    על האפשרות שבג"ץ יפסול את הרפורמה: "אסור לו, אין לו סמכות. אין לו בכלל לפסול חוקים. אם הם יעשו דבר כזה הם יגרמו לקרע שלא ניתן לאיחוי. אני מקווה שיש להם מספיק שכל להבין את זה ולא להתערב".

    על דרך מינוי השופטים: "הוועדה למינוי שופטים צריכה להיות קבוצה שתמנה הכנסת, מבחינתי 50-60 איש שמייצגים את כל שכבות העם. בלי שופטים ועורכי דין. בהם אנשים אנונימיים, סוג של חבר מושבעים, בלי קביעות לאף אחד".



    0 תגובות