בוקה ומבולקה: באופוזיציה ובקואליציה מתנגדים לריכוך

    איתי גדסי 1 Comment on בוקה ומבולקה: באופוזיציה ובקואליציה מתנגדים לריכוך

    הקואליציה הודיעה הלילה על ריכוך ברפורמה, ועל דחיית חלק מהחוקים למושב הבא של הכנסת. מובילי המחאות הודיעו שימשיכו בהפגנות, וחכי"ם בקואליציה זעמו על הוויתור

    צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר דיון לילי ארוך, ראשי הקואליציה הודיעו על ריכוך משמעותי ברפורמה במערכת המשפט, ועל דחיית רוב החוקים למושב הקיץ של הכנסת. בצד האופוזיציה ומובילי המחאות הודיעו שלא קונים את הספין וממשיכים להפגין, ומנגד, חכי"ם בקואליציה מתנגדים לדחיית החוקים.

    ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב: "ההצעה האחרונה של הקואליציה היא מתווה להשתלטות פוליטית עוינת על מערכת המשפט. זו לא ועדה לבחירת שופטים – זו ועדה לבחירת מקורבים, וזה בדיוק מה שהם תכננו מהיום הראשון".

    יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, שמובילה את הקו הניצי באופוזיציה נגד כל ניסיון הידברות אמרה: "השתלטות על הוועדה לבחירת שופטים היא הכנסת צלם להיכל הדמוקרטיה – אסור ליפול בספין הלילי של הליכוד. אין כאן לא "פשרה" ולא "ריכוך". זו הייתה המטרה הראשונית מתחילת הדרך. האבן הראשונה בחומת הדמוקרטיה שהם מנסים להפיל. אסור לעצור את המחאה. אסור לאפשר את ההשתלטות העוינת הזו".

    במקביל, מובילי המחאות הגיבו לריכוך הרפורמה: "לא מדובר בריכוך, אלא בהכרזת מלחמה של ממשלת ישראל על אזרחיה ועל הדמוקרטיה הישראלית. החקיקה שהם מנסים להעביר היא הפרק הראשון בהפיכת ישראל לדיקטטורה, שתכניס שופטים מטעם השלטון – שופטים שפוטים, כמו בהונגריה ורוסיה שיבחרו על ידי ממשלת חורבן הבית".

    ריכוך הרפורמה: דחייה או ירידה מהעץ? | האזינו לפרשנים

    "זהו ניסיון שקוף להרדים את המחאה באמצעות מילים יפות על אחדות העם, כשבפועל, מדובר בישראבלוף שיחסל את הדמוקרטיה ויקרע את העם לגזרים, זהי ממשלת חורבן הבית. והאחריות על הקרע מוטל עלייה ועלייה בלבד" הוסיפו. "חובה להתנגד לחקיקה המסוכנת הזאת, ואם היא אכן תקודם, אנו דורשים מראשי האופוזיציה לנתק כל מגע עם ממשלת ישראל, לא לקיים עימה כל הידברות ולהחרים את ההצבעות על החוק. זו ממשלה לא לגיטימית ואסור לשתף איתה פעולה."

    השר לשעבר ח״כ גדעון סער כתב: "שלושה חודשים של מחאה והממשלה לא למדה דבר. את השבועיים האחרונים של כנס החורף היא מבקשת להקדיש להשלמת חקיקת השתלטות הממשלה על הועדה לבחירת שופטים לצד המשך קידום חוקי שחיתות והשחתה (חוק המתנות, דרעי2, נבצרות). המענה: העצמת המחאה".

    גם התנועה לאיכות השלטון דחתה את יוזמת הקואליציה: "ניסיון בוטה של ממשלת נתניהו להשתלט על הועדה לבחירת שופטים ולהפוך את בית המשפט העליון לזרוע פוליטית נוספת של הממשלה. ההפך הגמור מעקרון הפרדת הרשויות. זו פשרה שכולה אחיזת עיניים וזריית חול בעיני הציבור. אם הקואליציה לא תעצור את החקיקה המסוכנת – המחאה נגדה תלך ותגבר ותתעצם. לא תהיה בישראל דיקטטורה. ניאבק על זה בבית המשפט וברחובות – עד שננצח".

    מנגד, גם חכי"ם בליכוד מתקשים לקבל את הבשורה על ריכוך הרפורמה. התגובה החריפה ביותר הגיעה מכיוונה של ח"כ גוטליב, כאן ב"מהדורת הבוקר" עם בצלאל קאהן ודוד חכם. "אני בתחושת אכזבה מאוד גדולה, אני לא יכולה לסבול כניעה. אני מוכנה להכיל פשרה, לא כניעה. הרפורמה לא תתממש במושב הזה וגם לא במושב הבא. חז"ל אמרו 'אמור מעט ועשה הרבה', כאן אמרו הרבה ועשו מעט. הרפורמה כבר לא תהיה. כנראה חז"ל תמיד צודקים בסוף" אמרה.

    ח"כ דודי אמסלם כתב: "שמחה ידידי, זה לא הזמן להתקפל או לוותר. לא בשביל זה ניצחנו בבחירות- הציבור שבחר בנו מצפה לשינוי מהותי! לא נתמוך בפארסה הזו, נקודה".

    ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד כתב: "המתווה שהוצג על ידי שמחה רוטמן בנושא הועדה למינוי שופטים אינו נכון בעיניי. לא יצאנו למהלך הזה בכדי למנות 2 שופטים בעליון".

    ח"כ אלמוג כהן מ'עוצמה יהודית' הגיב: "הימין ״מלא מלא״ שובר שיאים באכילת הדגים המסריחים, מומחה בקבלת מלקות, אבל שוכח שלבסוף יגורש מהעיר.
    פשרה כזו שמגיעה מתוך חולשה נקראת בלשון העם כניעה. הציפייה של הימין המתורבת שלא שורף את המדינה היא לשינוי מהותי במערכת המשפט ולא לדגל לבן באיצטלה של פשרה. לא נאפשר לזה לקרות".

    ח"כ דן אילוז (ליכוד) דווקא תמך בראשי הקואליציה וכתב: "כל פסיק בהצעה המקורית של הרפורמה היה מוצדק ומאוזן. אך למרות זאת, על מנת לחזק את האחדות בעם, ראשי הקואליציה הסכימו לריכוך קל שלא פוגע במהות הרפורמה. מי שמוביל את הנושא הוא שר המשפטים יריב לוין. אני סומך עליו בלב שלם".

    "אני מציע לחבריי מהקואליציה שמיהרו לתקוף את הריכוך ללמוד את הנושא לעומק, אבל גם לזכור מי הוא האדם ששם את הנושא על סדר היום במשך יותר מעשור. יריב הוא לא אחד שמתקפל. אני סומך עליו בלב שלם ועומד לצידו. אם המתווה על דעתו של יריב אני רגוע" הוסיף אילוז.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פישרקינג:כמה לקקן וטיפש הדני אילוז הזה