במקום מירון; האדמו"ר מקרלין ידליק בקבר שמעון הצדיק

    נתי קאליש 1 Comment on במקום מירון; האדמו"ר מקרלין ידליק בקבר שמעון הצדיק

    כפי שכבר פרסמנו אתמול, עקב ביטול ההילולא במירון, נערכים לקיים מעמדי הדלקות במתחם קבר שמעון הצדיק בירושלים. האדמו"ר מקרלין שליט"א יגיע בצהרי יום ל"ג בעומר ויקיים במקום הדלקה עם חסידיו

    האדמו"ר מקרלין צילום: ללא קרדיט
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע המלחמה וביטול ההילולא במירון: האדמו"ר מקארלין צפוי לערוך הדלקה בצהרי ל"ג בעומר בציון שמעון הצדיק בירושלים.

    אתמול פרסמנו כי בין המדליקים צפוי להיות האדמו"ר מראחמסטריווקא שבכל שנה היה מדליק בערב בירושלים ובמוצאי ל"ג בעומר במירון. אנשי החסידות בחנו בימים האחרונים את השטח במתחם קבר שמעון הצדיק, וייתכן שהאדמו"ר יקיים שם את ההדלקה המרכזית.

    אתמול פרסמו הרבנים הראשיים לישראל קריאה משותפת לשמוע להנחיות כוחות הביטחון ולא לעלות השנה להר מירון: "אנו קוראים בזאת לאחינו בית ישראל בכל מקום שהם, חמירא סכנתא מאיסורא, יש לקיים ציווי התורה "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" וחובה גמורה לשמוע להנחיות כוחות הביטחון ולא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר". הרבנים קראו גם לדחות ככל האפשר את הדלקות המדורות ממוצאי שבת ליום ראשון: "להיזהר ולהזהיר גדולים על הקטנים שלא יבואו חלילה לידי חילול שבת".

    כזכור, משרד ירושלים ומסורת ישראל יצא אתמול בקמפיין בו הוא מזכיר כי עשרות רקטות וטילים נפלו במרחב הר מירון במהלך החודשים האחרונים, עשרות טילים מדויקים מכוונים בכל רגע נתון לכל נקודה בהר מירון, זמן ההתגוננות במרחב הוא כ-15 שניות בלבד ולעיתים אף לא נשמעת אזעקה, במרחב ההר אין אפשרות להציב מיגוניות והשוהים בו חשופים לפגיעה ישירה ה"י, בעת הפעלת אזעקה במרחב ההר רבים עלולים להיפגע בעת המנוסה.

    תחת הכותרת "נשמרתם, אשריכם!", מדגישים במערך ההסברה של משרד ירושלים ומסורת ישראל כי השנה לצערנו אי אפשר לעלות לאתרא קדישא מירון בעת הילולת רשב"י.

    שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "החלטנו לעשות הכל על מנת להמשיך את המסורת ולחדש את המנהג, ולאפשר גם השנה לרבבות שלומי אמוני ישראל לחגוג את הילולת רשב"י בשמחה ובתפילה, מתוך ביטחה וביטחון, באווירה הייחודית המוכרת לכולנו מאתרא קדישא מירון. נשמח כולנו בשמחתו של רבי שמעון, ונתפלל יחד למען כלל עם ישראל".

    פרויקטור ההילולא, יוסי דייטש: "מיד עם קבלת ההחלטה של גופי הביטחון לאסור את העלייה להר מירון מחשש לסיכון חיי אדם, נערכנו במהירות על מנת לאפשר גם השנה את קיום הילולת רשב"י, בהתאם למנהג הירושלמי, במתחם קבר שמעון הצדיק. נתפלל שבעזרת ה' נשוב במהרה להתפלל ולשמוח כימים ימינה בציון רשב"י".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אנחנו לא מוותרים – השנה כולנו מגיעים למירון כמו בכל שנה ושנה !