נחשף: בממשלה שוקלים להקפיא את הרפורמה המשפטית

אבי יעקב 1 Comment on נחשף: בממשלה שוקלים להקפיא את הרפורמה המשפטית

בניסיון להשקיט את המחאות כיוון חדש שמובילים שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה רוטמן: הקפאת כל סעיפי הרפורמה המשפטית, מלבד סעיף אחד – שינוי הוועדה לבחירת שופטים ומינוי מהיר של שופטים שמרניים בתוך שנה

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המחאות נגד הרפורמה המשפטית רק הולכות וגוברות מדי שבוע – ואיתן גם הקריאות לבלום את דהירת הקואליציה לחקיקה ולגבש מתווה פשרה מוסכם. בחדשות 12 מדווחים על על כיוון חדש שמובילים שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה רוטמן: הקפאת כל סעיפי הרפורמה המשפטית, מלבד סעיף אחד – שינוי הוועדה לבחירת שופטים. אם הרעיון אכן יבוא לידי מעשה, לקואליציה יהיה רוב במינוי שופטים, וכבר בשנה הקרובה ימונו 3 שופטים בבית המשפט העליון ותוחלף גם נשיאת בית המשפט העליון. בתוך כך, תבוטל גם שיטת הסניוריטי, לפיה נשיא בית המשפט העליון בישראל יהיה הוותיק מבין השופטים.

הצעת הפשרה מגיעה יממה בלבד לאחר שר המשפטים יריב לוין חשף בשיחות סגורות את אחת הסיבות להמשך הדהירה בחקיקת התוכנית המשפטית – החשש מתפירת תיקים על ידי הפרקליטות. לדברי העיתונאי אמנון אברמוביץ' בשיחות עם גורמים פוליטיים אמר לוין: "הפרקליטות יתפרו תיק כדי להרתיע אותנו ולסכל את הרפורמה" והזהיר: "אם אעצור בפרקליטות ינצלו את זה ויתפרו לי או למי מחבריי תיק כדי להרתיע אותנו ולסכל את הרפורמה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    רק מתאבד יפסיק את הרפורמה המשפטית שנועדה לתקן עיוות חמור ושליטה שמאלנית אבסולוטית !