הפרשן אבישי בן חיים: "המאבק שלהם – נגד הדמוקרטיה"

מהדורת הבוקר No Comments on הפרשן אבישי בן חיים: "המאבק שלהם – נגד הדמוקרטיה"

הפרשן ד"ר אבישי בן חיים במהדורת הבוקר: "הרפורמה חשפה עד כמה ההגמוניה חזקה. המאבק שלהם הוא נגד הדמוקרטיה. בטקסטים שלהם שומעים ממש דה לגיטימציה לרעיון הדמוקרטי"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן ד"ר אבישי בן חיים, שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (שלישי), על הרפורמה המשפטית והמחאות. "אנחנו רואים איך סעיף אחר סעיף בספר שלי מתממש מול העיניים. הם מפתחים תפיסות פוסט לאומיות ופוסט יהודיות, במיוחד כשהם לא בשלטון".

"לטווח המיידי ההגמוניה מובסת", אומר בן חיים. "הרפורמה חשפה עד כמה ההגמוניה חזקה. כל עצומה שלהם מוכיחה את הטענה שהם שמרו לעצמם את כל מוקדי הכוח. היה פה אולי מהפך שלטוני ב-77, אבל הם שמרו את כל הכוח אצלם".

לדבריו "לכולם זה נתפס כברור מאליו שהם בעמדות הכוח. תחת הדיכוי שלהם – הציבור מאוד העריך אותם. חשבו שהם אינטלקטואלים ומוסריים. אבל בדור החדש הם הרגו את ההערכה אליהם. אנשים מבינים שהמאבק שלהם הוא לא נגד שחיתות, אלא לשמור על כוחם".

"המאבק שלהם הוא נגד הדמוקרטיה", טען עוד הפרשן. "יש להם תפיסות אנטי דמוקרטיות. מי שמקשיב לעומק הדברים – כל הויכוח הוא 'אנחנו מפסידים בבחירות ולכן אנחנו רוצים לבטל למעשה את הדמוקרטיה ולהעביר את הכוח למערכת המשפט', למיעוט הפריבילגי ששולט שם, שזה הם, ולבטל את הדמוקרטיה. בטקסטים שלהם שומעים ממש דה לגיטימציה לרעיון הדמוקרטי. הם מציגים את הדמוקרטיה כשיטה מסוכנת. כי מי מצביע בבחירות? 'זה הביביסטים שהם כת והחרדים' והם אומרים שגם דיקטטורים צמחו בשיטה דמוקרטית".

עם זאת, בן חיים אופטימי: "נצח ישראל לא ישקר. זה יגמר טוב".

לסיום הוא הדגיש: "הם בכל מקרה תכננו לרסק את המבנה הדמוקרטי היהודי של ישראל. הם מחרימים את הגוש השני. התכנית שלהם הייתה להגיע לתיקו ולהקים ממשלה של המיעוט הפריבילגי עם התנועה האסלאמית ולהדיר את רוב העם היהודי".



0 תגובות