חדשות התיירות במסגרת חודש שמירת הטבע

קובי פינקלר No Comments on חדשות התיירות במסגרת חודש שמירת הטבע
צילום: אריאל צור
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך חודש שלם ובמשך כל  מרץ יוזמן הציבור לעשרות פעילויות בהן ייחשף לפעולת הרשות לשמירה על ערכי טבע מוגנים כמו חיות הבר אשר חובה להגן עליהם ועל אזורי המחייה שלהם ועל פרחי הבר ומינים של צמחים בסכנת הכחדה. בפעילויות נלמד גם מדוע חשוב לשמור עליהם? איפה ניתן לפגוש אותם? ומה מצבן של חיות הבר המצויות בסכנת הכחדה בישראל? אין כמו היכרות באמצעות החוויות בטבע עצמו ובשלל הפעילויות הרבות שיחכו לכם בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע, מצפון ועד דרום.

במהלך החודש, תוכלו ליהנות ממגוון פעילויות מצפון ועד דרום: כולן בסימן "כך אנחנו שומרים על הטבע" – בגולן בשמורת הטבע גמלא, לגלות על השבת צבאים לטבע, אישוש אוכלוסיית הנשרים ותחזוק השטחים הפתוחים עבור חיות הבר. בגן לאומי כוכב הירדן ליהנות מפעילות שתילה וזריעה של צמחים בסכנת הכחדה. במהלך החודש שמורת הטבע הבניאס תציין 13 שנה לשביל התלוי עם פעילויות מהנות לכל המשפחה. בגן לאומי מגדל צדק תוכלו לצאת לסיורי פריחה ולהיחשף להיסטוריה של המצודה הצלבנית ולנוף הצופה לגוש דן.

בגן לאומי ירקון סיור למשפחות בין מקווי המים בין נופיו הקדומים שבגן הלאומי ובשמורת טבע עיינות צוקים, תוכלו לפגוש את פקחי רשות הטבע והגנים ולשמוע מהם כיצד הם שומרים על מינים רבים של חיות בר וצמחי בר הנמצאים בסכנת הכחדה. כמו כן, תוכלו לבקר בגן לאומי נבי סמואל ולצאת לטיול משפחתי בהר השמחה ובגן המקלט לצמחים מוגנים בסכנת הכחדה, במעיין ולאורך כל המתחם הצלבני, בשמורת טבע יטבתה תיחשפו אל "אחורי הקלעים" של החי בר: חדרי הטיפולים בחיות פצועות, גרעיני הרבייה ואל פרויקט השבת הראמים לטבע ובשמורת טבע יער אום צפא (נווה צוף) תוכלו לסייר עם אקולוג רשות הטבע והגנים ביער וללמוד על החורש הטבע שנותר בארץ ישראל. 

תו 'חי בריא' ראשון לדגים – לדייגי עין גב בכנרת

ענף הדייג בקיבוץ עין גב, הינו הראשון בישראל בתחום הדייג שזוכה באישור לתו "חי בריא". את הענף מוביל קפטן מנחם לב כבר מעל 40 שנה מקפיד לדוג רק דגים המתאימים למאכל, כגון: קרפיון, מושט, בורי, כסיף, לבנון הכנרת (סרדין) ובינית. ספינת הדייג של עין גב עושה שימוש  בטכנולוגיית דייג ידידותית שאינה פוגעת בדגים. הדייג מתבצע בשיטת הקפה (Purse-Seine Fishing), המיועדת לדייג להקות דגים הנמצאות בגוף המים (לא על הקרקעית).

להקת הדגים מאותרת באמצעות סונאר המותקן בספינת הדייג, הלהקה מוקפת על ידי רשת היקפית גדולה, הנסגרת בחלקה התחתון ונאספת אל ספינת הדיג. בשיטת זו, הדגים הקטנים או ממינים שאינם למאכל, מוחזרים חיים חזרה אל הכנרת, לסביבתם הטבעית.

"חי בריא" הינו תו האיכות הראשון והיחיד מסוגו בארץ, המבטיח לצרכנים מזון איכותי ובריא יותר מהחי, שקיפות ובטחון לגבי מקור המזון ואופן הפקתו, פיקוח ומעקב אחר המוצר בזמן גידולו ועד הגיעו לצלחת.

מבצע לניקיון היערות

קרן קימת לישראל מזמינה את הציבור הרחב לקחת חלק בניקיון היערות ברחבי הארץ, זאת כחלק מיוזמה לקראת יום הניקיון הלאומי. הפעילות  מתקיימת  בין התאריכים 14.3 ל-17.3 ביערות קק"ל ברחבי הארץ. בחלק מהיערות תתקיים פעילות הדרכה ותוכן בנושא סביבה, יער ופסולת. בנוסף לכך, למשתתפים יחולקו שקיות וכפפות כדי לסייע בניקיון.

מדריכי קק"ל יקימו הדרכה וטיולי שטח ביערות בתאום מראש.

 

ספר התנ"ך העתיק והשלם ביותר

רגע לפני שיוצע למכירה פומבית בניו יורק עם הערכת שווי של 30–50 מיליון דולר, קודקס ששון יוצג בתל אביב. קודקס ששון הוא ספר תנ"ך המתוארך לתחילת המאה ה-10 לספירה הלועזית. עד ימינו התגלה רק תנ"ך אחד מהאלף הראשון, המכונה כתר ארם צובא. קודקס ששון שלם יותר ממנו, ואולי גם קדום יותר.

הקודקס הוצג בציבור רק פעם אחת בעבר, לפני עשרות שנים, וכעת  מוצג לקראת מכירה פומבית עם הערכת שווי של 30-50 מיליון דולר, שתהפוך אותו לכתב היד היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית. לאור חשיבות האירוע והמשמעות המיוחדת של הגעתו של הספר לישראל, החליטה הנהלת המוזיאון אנו  להציגו לקהל הרחב ללא תשלום ובאמצעות הרשמה מראש.

הקודקס יוצג לציבור הרחב בישראל במשך שבוע אחד בלבד בין התאריכים 23-29 במרץ 2023. מוזיאון העם היהודי הינו המוזיאון היהודי הגדול והמקיף בעולם. הוא מספר את סיפורו של העם היהודי כסיפור של תרבות רבת-פנים, עשירה ועתירת רבדים ובהתחדשות תמידית.

קודקס ששון לינק להרשמה לא תשלום:

 

 

 



0 תגובות