נתניהו בהר ברכה: "נעמיק את השורשים כאן"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו בהר ברכה: "נעמיק את השורשים כאן"

    הבוקר הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לנחם את בני משפחת יניב בביתם שבהר ברכה

    צילום: קובי גדעון /לע"מ
    0:26
    02.06.24
    אתר קול חי No Comments on הבשורה נחשפת: הסיפור האמיתי מאחורי סרטוני העזיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (חמישי) בצהריים יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן ורב הישוב הר ברכה הרב אליעזר מלמד לנחם את משפחת יניב ששכלה את שני בניה בפיגוע קשה בחווארה, בתחילת השבוע.

    ראש הממשלה שמע מההורים והמשפחה על שני בניהם הגדולים יגל והלל הי"ד שנרצחו בתחילת השבוע בכפר חווארה כשהיו בדרכם לישיבות ההסדר שלהם בקריית שמונה וגבעת אולגה.

    נתניהו דיבר עם בני המשפחה האבלה והוריהם אסתר והרב שלום, ושמע על אהבת הארץ והאדם של הלל ויגל הי"ד, והאחות רחל סיפרה על נסיעתם האחרונה.

    ראש הממשלה אמר להורים השכולים: "את מדברת מדם לבך, ארץ ישראל נקנת ביסורים, אין יסורים גדולים מזה. הרצח המתועב הזה, אם הם רק היו יכולים הם היו רוצחים את כולנו, עד האחרון, הם רוצים לעקור אותנו מהמולדת שלנו, צריך להעמיק את השורשים שלנו, את ההתיישבות שלנו, ובסוף זה הקרב שבו ננצח. אנחנו ננצח.

    "תראו מה היה כאן לפני 50 שנה ומה יש לנו כאן היום. מה שאתם עברתם בגוש קטיף, העקירה הזו לא תחזור, ההפך לא לעקור ולבנות", דברי נתניהו.

    האב ביקש מרה"מ להמשיך בעשיה למען השומרון "אנחנו צריכים את הניחום והתמיכה שלך בהר ברכה, בשומרון, אנחנו צריכים אותך בעשיה, אם יש משהו שינחם אותנו שהבנים שלנו לא נפלו סתם, זה לראות שבאמת ארץ ישראל הולכת ונבנית, שבע"ה אנחנו עוד נקום מהשבר, ונרקוד בשמחות של הילדים. שאתה הוצאת את הספר הלל דבר ראשון קנה את הספר, הוא אהב אותך. אני שמח שלפחות הם שומרים אחד על השני שם למעלה".

    ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן הודה לראש הממשלה על הביקור ואמר "אדוני רה"מ כל ההתיישבות בשומרון, מתחזקים בשבוע הקשה הזה משני דברים, האחד המשפחה המדהימה הזו, שרק מעניין אותם להפיץ אור ולעשות טוב. הדבר השני, חשוב לי להגיד את זה פה גם לך וגם לרעייתך, אתם הולכים נכון בנושא ההתיישבות, וזה חשוב בשם כל תושבי השומרון יחד עם המשפחה היקרה פה, נאסוף יחד את השברים ויחד אתכם נחזק את הר ברכה ונקים פה מקום גדול עירוני ונגיע למיליון תושבים בשומרון, אני מודה לכם שהגעתם לכאן, ונגרום כמו שאמרת שעם ישראל ינצח בבניה, יחד אתכם בבניה ובביטחון".

    האם אסתי אמרה לרה"מ "הם היו ילדים מאד מיוחדים, הקב"ה לקח אותם, הם מיוחדים גם בצבא גם בחסד גם בתורה, זה הכח של היישוב פה, זה כל כך מיוחד, זה בית גידולם פה. אני יודעת שאני לא יודעת מה מחכה לי".

    האחות ביקשה מנתניהו לפעול בנושא הביטחון: "אני אגור פה ונמשיך לגור פה, לא משנה מה, זו הארץ שלי, זו המדינה שלי, סבא וסבתא שלי נלחמו פה, ונמשיך לנסוע פה, אנחנו רק מבקשים לנסוע פה בביטחון. זרקו עלי 3 פעמים אבנים בחודש. אי אפשר להמשיך ככה, למה יש כל הרבה משפחות נפגעי טרור, חייבים לעשות כאן משהו, יש כאן אוכלוסיה מדהימה, שנוסעת כאן יום יום, עוברים את חווארה, ונמשיך לעבור כי זה הכביש שלי, זו הארץ שלי, אבל חייבים הרתעה, אני צועקת מדם לבי, אי אפשר לתת למציאות הזו להימשך. אי אפשר להכיל, זה לא נתפס זה דם של אחים של כל עם ישראל".

    המשפחה יושבת שבעה על שני בניהם הלל ויגל יניב הי"ד שנרצחו בפיגוע הירי בחווארה בתחילת השבוע. הלל ויגל היו בני 22 ו-20 במותם, והותירו אחריהם הורים ו-3 אחים.



    0 תגובות