בתגובה לטרור: הקבינט אישר הסדרת 9 יישובים ביו"ש

איתי גדסי No Comments on בתגובה לטרור: הקבינט אישר הסדרת 9 יישובים ביו"ש

הקבינט המדיני ביטחוני אישר את הסדרתם של תשעה יישובים ביו"ש בתגובה לפיגועי הטרור

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקבינט המדיני ביטחוני החליט הערב (ראשון) לקבל את דרישת השר בן גביר ולבצע הסדרה של תשעה יישובים ביהודה ושומרון, בתגובה לפיגועי הטרור הרצחניים בירושלים בשבועיים האחרונים. 

היישובים שהסדרתם אושרה הם אביגיל, בית חוגלה, גבעת הראל, גבעת ארנון, מצפה יהודה, מלאכי השלום, עשהאל, שדה בעז ושחרית. מדובר ביישובים שקיימים שנים רבות וחלקם אף עשרות שנים וכעת כאמור אישר הקבינט את הסדרתם.

בנוסף, סוכם בקבינט כי מועצת  מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי תכונס בימים הקרובים על מנת לאשר בניית יחידות דיור חדשות ביישובים קיימים ביהודה ושומרון.

כמו כן, ועדת השרים קיבלה שורת החלטות נוספות במסגרת המאבק בטרור, לרבות תגבור כוחות משטרה ומג"ב בירושלים, ופעילות מבצעית מוגברת של המשטרה נגד מסיתים ותומכי טרור.

רה"מ נתניהו הדגיש כי כוחות הביטחון יפעלו באופן ממוקד נגד מחוללי הטרור ולא תהיה ענישה קולקטיבית.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "ננקוט ביד קשה ובתקיפות נגד המחבלים, גם צעדים בשטח וגם צעדים מדיניים. הכשרת היישובים תצטרף לפעילות המשטרה הרחבה במזרח ירושלים, ולעוד שורה של צעדים להרתעה נגד הטרור".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר, כי "לצד הצעדים הביטחוניים הנדרשים במסגרת המאבק בטרור – ממשלת ישראל מעבירה היום מסר ברור לכל אויבינו לפיו אל מול ניסיונותיהם לפגוע בנו ולהחליש את אחיזתנו בארץ, ישראל תעמיק את השורשים, תבנה ותקים יישובים וכל אימת שהטרור ינסה לפגוע בנו הוא ייענה בהמשך בניה ופיתוח בכל רחבי הארץ".



0 תגובות