לאחר סערה תקשורתית: עוה"ד הבכיר השיב את הכסף לאלמנה

    אתר קול חי No Comments on לאחר סערה תקשורתית: עוה"ד הבכיר השיב את הכסף לאלמנה

    עורך הדין אייל בסרגליק עורר סערה לאחר שגבה שכר טירחה גבוה במיוחד ממשפחת אלמנתו של נרצח – ולאחר הסערה החזיר חלק גדול מהכסף. "צר לי שמישהו בחר לעשות סיבוב על משפחה אבלה בניסיון לפגוע בי"

    צילום: משטרת ישראל
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורך הדין אייל בסרגליק, המתמודד לראשות לשכת עורכי הדין, החזיר למשפחת אלמנתו של הנרצח יורי וולקוב מאות אלפי שקלים שקיבל מהם עבור ייצוגם כנפגעי עבירה.

    עו"ד בסרגליק קיבל מהמשפחה 585 אלף שקלים עברו ייצוגם והדבר התפרסם ועורר סערה וביקורת ציבורית. הוא טען כי התחייב ללוות את המשפחה במשך שנתיים רצופות כולל בייצוג המשפטי של תביעת נזיקין.

    בפרקליטות הגיבו לפרשיה ומסרו כי "בסמוך להגשת כתב האישום נודע לפרקליטות כי עו"ד פרטי מייצג את משפחת המנוח. לפיכך, ערב הגשת כתב האישום פנתה הפרקליטות מיוזמתה לעו"ד על מנת להודיע באמצעותו למשפחת המנוח כי כתב האישום יוגש למחרת. לאחר הגשת כתב האישום, הקשר עמו התמצה בעדכונו במידע טכני לגבי מועדי הדיונים".

    הבוקר הודיע בסרגליק כי החזיר למשפחה 468 אלף שקלים מתוך הסכום שגבה מהם. "משפחת וולקוב הגיעה אלי בעקבות האסון הנורא שפקד אותה, רצח אבי המשפחה על בסיס המלצה. באותה עת, המשפחה היתה מלווה על ידי סיוע משפטי חינמי, אשר לטענתם לא נתן להם את מבוקשם", כתב בסרגליק.

    "בנוכחות עורך דין מטעם המשפחה ומתורגמן, הבהרתי למשפחה שעלויות הטיפול צפויות להיות יקרות, אך בתמורה אעמיד לרשותם את צוות המשרד כולו לטיפול בכל היבטי התיק כנפגעי עבירה – עד ואחרי הגשת כתב האישום, ליווי תקשורתי, ייצוג בהליך הפלילי וכלה בטיפול בתביעה נזיקית. מאות שעות עבודה שיתפרסו על פני מספר שנים.

    הוא הוסיף: "המשפחה לא חתמה על ההסכם באותו רגע, אלא רק יומיים לאחר מכן, לאחר התייעצויות והתלבטות מבלי שהופעל עליהם כל לחץ, ואז נחתם עמם הסכם שכר טרחה מסודר שכלל את כל הפרטים עליהם סוכם.

    "ממש באותו הלילה פורסמה בתקשורת ידיעה לפיה ישנה חוות דעת פתולוגית שמצביעה על כך שהאישום בתיק יהיה המתה בקלות דעת ולא רצח, על כל המשתמע מכך. לבקשת המשפחה, עזבתי את הכל והגבנו בכל החזיתות ומשם המשכנו את הייצוג. לאחר עבודה מאומצת כתב האישום שהוגש היה בגין רצח – סעיף חמור יותר וגם המשפחה הוגדרה כנפגעת עבירה.

    "תכתובות שיש לי עם המשפחה מראות כי בכל שלבי העבודה מולם הם היו שבעי רצון מאוד ואסירי תודה, ואין סיבה להניח שלא היו ממשיכים להיות מרוצים מהמשך הטיפול בתיק – ההליך הפלילי והנזיקי שיבוא אחריו.

    בסרגליק המשיך וסיפר: "לתדהמתי, לפני מספר ימים, צד שלישי פנה בדרישה לקבל את כל כספם בחזרה. ניסיונותיי ליצור קשר עם המשפחה לא צלחו. ביקשתי לקיים מפגש לדון בדברים, אך סורבתי. מיד לאחר מכן פורסם בתקשורת מידע שקרי המציג אותי כביכול כמי שעשק את המשפחה. לדברים אין כל שחר.

    לדבריו "אין לי שום טענות כלפי המשפחה האבלה. זכותה לסיים את ההתקשרות עמי, ולכן אני מחזיר לה את הסכום היחסי עבור העבודה שטרם בוצעה. אני מאחל להם כל טוב ומקווה שהייצוג המשפטי החדש שיקבלו ידע לשמור על האינטרסים שלהם באופן מקצועי".

    הוא טען כי מדובר בניסיון לפגוע במועמדותו: "כשהחלטתי להכריז על מועמדותי לראשות לשכת עורכי הדין לקחתי בחשבון שיהיו גורמים שינסו לפגוע בי בכל מחיר. צר לי שמישהו בחר לעשות סיבוב על משפחה אבלה בניסיון לפגוע בי, כמועמד לראשות לשכת עורכי הדין, ולפרסם בשמם פרטים לא מדויקים.

    "למרות הגל העכור של הודעות מאיימות ומכפישות כלפיי אני יודע כי האמת לצדי, וניסיון הסיכול הזה לא ירפה את ידי לעשות את אשר נדרש כפי שתמיד עשיתי.

    "עורכי דין ולקוחות רבים מחזקים אותי, הם כמוני מכירים את התופעה הזו של חוסר ההערכה או ניסיון לצאת מהסכם שירותי שכר טרחה. אבל בשיח האלים שנוצר לא היה לי כל סיכוי. אלחם על שמי ועל שמם של עורכי הדין שחווים זאת יום יום. חבריי היקרים עורכי הדין, לא יצליחו להציג אותנו משל היינו דמון. אנחנו מסורים ועובדים קשה עבור הלקוחות שלנו", סיים עוה"ד.



    0 תגובות