אי אפשר לעשות 'פרוטקציות למקורבים' | פינת ה"אור החיים"

    אתר קול חי No Comments on אי אפשר לעשות 'פרוטקציות למקורבים' | פינת ה"אור החיים"

    בפינתו השבועית ב"מהדורת סוף השבוע", הקשה הרב אדלר מדוע אמר ה' למשה "דבר אל בני ישראל ויסעו"? האזינו לתירוץ הנפלא שמלמד אותנו יסוד גדול

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מידי יום חמישי בשבוע, משוחחים איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן ב"מהדורת סוף השבוע" עם הרב צבי אריה אדלר, ר"מ במדרשה החסידית ביתר עילית, שמביא מדברי האור החיים הקדוש על פרשת השבוע ומעלה מהם חיזוק לעבודת ה'.

    בפרשת השבוע, פתח הרב אדלר עם הקושיה, "עם ישראל מגלה קצת חוסר אמונה. משה רבינו אומר להם אל תיראו. הוא נותן לעם ישראל אומץ ופתאום ה' פונה אליו ואומר לו 'מה תצעק אלי, דבר אל בני ישראל ויסעו'. שואל האור החיים – 'מה זה אומרת מה תצעק אלי, מה יהודי עושה בעת צרה אם לא לצעוק לקב"ה?'"

    "אומר האור החיים יסוד עצום", משיב הרב אדלר. "היה כאן קטרוג גדול שטענו מלאכי השרת אלו עובדי עבודה זרה ואלו עובדי עבודה זרה. מידת הדין עומדת מול מידת הרחמים. ומה שאנחנו צריכים עכשיו זה זכויות. הקב"ה אומר כביכול גם אם אני רוצה לעשות לכם איני יכול כנגד מידת הדין. אי אפשר לעשות 'פרוטקציות למקורבים', ולכן אנחנו צריכים זכויות. אומר הקב"ה למשה 'דבר אל בני ישראל ויסעו. שהם גילו חוסר אמונה ויתקנו בכך שיראו אמונה גדולה".



    0 תגובות