אישום כנגד מחבל נוסף שהשתתף בלינץ' בשער האריות

בנצי לייזרוביץ No Comments on אישום כנגד מחבל נוסף שהשתתף בלינץ' בשער האריות

הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד מחבל אשר השתתף בלינץ' ביהודים בירושלים בשומר החומות בו נפצעו שלושה יהודים. הפרקליטות בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. עו"ד חיים בלייכר: "מדינת ישראל תרדוף את המחבלים ותמצה אתם את הדין גם שנה ושנתיים אחרי הפיגוע"

צילום: דוברות המשטרה
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרקליטות הגישה הבוקר (רביעי) כתב אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד המחבל מוחמד קוטוב אשר השתתף בלינץ' ביהודים אשר נסעו ברכבם בירושלים בסמוך לשער האריות במהלך מבצע שומר החומות. כתב האישום מייחס לקוטוב עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני. בנוסף, הגישה הפרקליטות בקשה לבית המשפט לעצור את קוטוב עד תום ההלכים כנגדו.

כתב האישום מתאר את הלינץ' הקשה שבוצע ביהודים ובו נכתב בין היתר כי: "ביום 10.5.21 בשעה 9:30 או בסמוך לכך, נסעו היהודים לכיוון הכותל כדי להתפלל. כאשר הגיעו סמוך לצומת רוקפלר, נאלץ הרכב לעמוד בפקק. או אז, הבחינו צעירים ערבים שעמדו בסמוך כי יושבי הרכב הם יהודים, והחלו לצעוק "מתנחלים מתנחלים". בעקבות כך החלה התגודדות של צעירים ערבים שהחלו ליידות על הרכב אבנים, וכן לבעוט ברכב, והכל ממניע לאומני-אידיאולוגי. אחת האבנים ניפצה את השמשה האחורית של הרכב", נכתב.

כתב האישום מתאר את חלקו של קוטוב בלינץ': "הנאשם יידה אבן לעבר הרכב ממרחק קצר, וזאת מתוך מניע לאומני בכוונה לפגוע בצוותא חדא ביושבי הרכב ולגרום להם חבלה חמורה. הרכב החל לנסוע אחורה כדי לחמוק מהפורעים, שהמשיכו ליידות אבנים וחפצים לעבר הרכב, וכן לרסס גז פלפל לתוך הרכב, ואחד הפורעים פתח את דלת הנהג. כתוצאה מיידוי האבנים, נפצע נהג הרכב בראשו. עקב הפציעה, מטח האבנים, וגז הפלפל שבתוך הרכב, איבד הנהג שליטה ברכב, והרכב סטה ימינה לתוך חומה נמוכה, ופגע בנאשם שעמד על הכביש וחיפש אבנים נוספות כדי ליידותן על הרכב. לאחר מכן הרכב נתקע כשחציו תקוע על מעקה אבן שמפריד בין המדרכה לכביש".

לפני שבוע שוחרר המחבל למעצר בית על ידי השופט גורדון אך נעצר שוב עקב הגשת כתב האישום לאחר שנתפס מפר את צו מעצר הבית בו היה נתון סמוך לבית המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב.

נפגע העבירה הגיש תלונה במשטרה כנגד קוטוב לאחר שזהותו התגלתה בעקבות תביעה אזרחית שהמחבל הגעש כנגד נהג הרכב על כך שדרס אותו. בעקבות כך המשטרה עצרה את המחבל. במקביל נהג הרכב הגיש לבית המשפט כתב הגנה באמצעות ארגון חוננו ובו בין היתר הציג סרטון המתעד את האירוע ובו נראה קוטוב כשהוא מיידה אבנים לעבר הרכב בו נסעו היהודים ובעקבות כך הרכב מנסה להימלט ודורס אותו. בנוסף הגיש ארגון חוננו כתב תביעה נגדי בשמם של הנפגעים כנגד קוטוב ע"ס 800,000 ₪. בית המשפט דחה את תביעתו של קוטוב על הסף ואף חייב אותו לשלם הוצאות משפט. כאמור, בעקבות הגשת תלונה ע"י נפגעי העבירה נעצר קוטוב והבוקר והוגש כנגדו כתב אישום.

עוד חיים בלייכר מחוננו המייצג את נפגעי הלינץ' מסר: "אנו מברכים על הגשת כתב האישום בידי הפרקליטות. מעצר המחבל ליד בית המחבל שביצע טבח בשבת ערב הגשת כתב האישום מוכיחה שוב שאין להקל ולתת שום הנחה למחבלים אשר משתתפים במעשי טרור. אנו מצפים שהדין עם המחבל ימוצה עד תום ויעבור מסר ברור. מדינת ישראל תרדוף את המחבלים ותמצה אתם את הדין גם שנה ושנתיים אחרי הפיגוע".



0 תגובות