נפגש עם רה"מ וראש המוסד: נשיא צ'אד בביקור בישראל

שלמה ריזל No Comments on נפגש עם רה"מ וראש המוסד: נשיא צ'אד בביקור בישראל

נשיא צ'אד מהמט דבי מבקר בימים אלו בישראל. אמש הוא נפגש עם ראש המוסד דדי ברנע, והיום הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הנשיא גם נטע עץ זית של שלום ואחווה בחורשת האומות של קרן קימת לישראל בירושלים

קובי גדעוןלע"מ צילום: קובי גדעון\לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא צ'אד מהמט דבי, המבקר בישראל, נפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכת רה"מ בירושלים. מחר בבוקר יחנכו יחדיו ראש הממשלה נתניהו והנשיא דבי את שגרירות צ'אד בישראל. בינואר 2019 הכריזו רה"מ נתניהו ונשיאה הקודם של צ'אד אידריס דבי על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות בטקס נג'מנה, בירת צ'אד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרות משותפות עם נשיא צ'אד: "ברוך הבא לירושלים אדוני הנשיא. ישראל וצ'אד כוננו יחסים, בין שתי המדינות שלנו, יחד עם אביך המנוח. אנו רואים יחסים אלה כחשובים ביותר – עם מדינה גדולה בלבה של אפריקה. אלה יחסים שאנו רוצים לשדרג לרמות חדשות, לגבהים חדשים – והביקור שלך כאן בישראל ופתיחת השגרירות הם ביטוי לכך".

"אנו מאמינים ששיתוף הפעולה ביננו יכול לסייע לקדם לא רק את היחסים ואת שיתוף הפעולה שלנו, אלא מהווה גם חלק מחזרתה של ישראל לאפריקה וחזרתה של אפריקה לישראל. יש לנו מטרות משותפות של ביטחון, שגשוג ויציבות. אני מצפה לדון עמך בכל הדברים האלה לטובת העמים שלנו והמדינות שלנו".

כעת, מתקיימת פגישה מורחבת בהשתתפות, מהצד הישראלי: השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר, ר' המוסד דד ברנע, ר' הסגל צחי ברוורמן, ר' המל"ל צחי הנגבי, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל ושגריר ישראל לצ'אד (שמקום מושבו בסנגל) בן בורגל; מהצד הצ'אדי: שר החוץ Mahamat Saleh Annadif, שר הביטחון הגנרל Daoud Yaya Brahim, ראש הקבינט הנשיאותי Idriss Youssouf Boy וראש השירותים החשאיים הגנרל Ahmed Kogri.

אמש, ביקר נשיא צ'אד את ראש המוסד דוד ברנע במטה המוסד. ברנע אמר בתום הביקור: "הרחבת מעגל השותפויות המדיניות הינה יעד חשוב להרחבת העומק האסטרטגי של מדינת ישראל. כולי תקווה, כי מנהיגים נוספים במזרח התיכון ובאפריקה ישאבו השראה מהסכם חשוב זה, ויקדמו את יחסיהן עם ישראל. המוסד ימשיך לפעול בכל דרך לפתח ולקדם קשרים עם כל מדינה וגורם, אשר למדינת ישראל אינטרס לחתור עמו להסכם ולשלום״.

ראש המוסד היה זה שגם קיבל את פניו של נשיא צ'אד בשדה"ת בעת הגעתו לישראל, ולאחר מכן, התארחו הנשיא ומשלחתו, במטה המוסד למפגש עבודה חגיגי לקראת הפגישה שהתקיימה היום עם רה"מ בנימין נתניהו לכבוד כינון היחסים הדיפלומטים בין ישראל לרפובליקת צ'אד, במסגרתם תחנך שגרירות צ'אד בישראל.

 

גם שר החוץ אלי כהן נפגש מוקדם יותר הבוקר עם נשיא צ'אד ואמר: "פתיחת שגרירות צ׳אד לראשונה בישראל תעודד מדינות נוספות ביבשת לקדם את יחסים עם ישראל״. השר כהן הודה לנשיא על תמיכת צ'אד במועמדות ישראל כמדינה משקיפה באיחוד האפריקאי.

שר החוץ כהן ציין בפני הנשיא את הסיוע המשמעותי שישראל העניקה בשנה האחרונה לצ'אד, באמצעות מש״ב (סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל במשרד החוץ). בימים אלה נמצאת בצ׳אד משלחת רופאים ישראלית המכשירה אנשי רפואה מקומיים ברפואת חירום.

בנוסף, הנשיא נטע היום (ד׳) עץ זית של שלום ואחווה בחורשת האומות של קרן קימת לישראל (קק"ל) בירושלים. במעמד הטקס המרגש הודיע על פתיחת השגרירות של צ׳אד בישראל.

הנשיא אמר מיד לאחר הנטיעה: "אנו נמצאים בישראל כחברים וכאחים ומאושרים על קיום היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. ב-2019 הוחלט על החזרת היחסים הדיפלומטיים בין המדינות ואני כאן היום כדי להגשים את החלום ולחזק עוד יותר את היחסים".

חבר דריקטוריון בקק״ל, דוד יערי: "ישנה חשיבות רבה בשליחות של קק"ל בהפצת יכולותיה של ישראל בתחום החקלאות והייעור ובקידום יחסיה של ישראל עם מדינות העולם, בדגש על המדינות ביבשת אפריקה. זאת, כחלק מהמשך החזון הציוני וגילומו במאה ה-21. אנחנו שמחים ומברכים על שיתוף הפעולה עם הרפובליקה של צ'אד".



0 תגובות